کد خبر : 1896310 | 27 اسفند 1401 ساعت 02:30 | 14K بازدید | 11 دیدگاه

شما انتخاب کنید:

این مهم‌ترین اتفاق فوتبالی 1401 بود!

سال 1401 با اتفاقاتی عجیب و غیرمنتظره برای فوتبال ایران همراه بود.

این مهم‌ترین اتفاق فوتبالی 1401 بود!

به گزارش "ورزش سه"، در سالی که جام جهانی را در پیش داشتیم، به شکلی عجیب شاهد حضور سه سرمربی در رختکن تیم ملی ایران بودیم. سال با اسکو شروع شد، با کی روش به نیمه رسید و با امیر قلعه نویی تمام شد. استقلال بعد از نزدیک به یک دهه به عنوان قهرمانی رسید و در فدراسیون نیز تغییرات بزرگی ایجاد شد. شما مخاطبان سایت "ورزش سه"، می‌توانید مهم‌ترین اتفاق فوتبالی سال 1401 را از بین گزینه‌های زیر انتخاب کنید
سال با شکست شروع شد
سال جدید شمسی برای فوتبال ایران با شکست با دو گل در خانه کره جنوبی آغاز شد. از همان دیدار بود که وجهه دراگان اسکوچیچ در بین برخی از هواداران فوتبال ایران به شدت زیر سوال رفت و گرچه تنها دو ماه از صعود مقتدرانه تیم ملی به جام جهانی گذشته بود، اما این شکست و البته اردوی پرحاشیه قطر در نهایت منجر به برکناری این سرمربی و رقم خوردن اتفاقاتی عجیب در قطر 2022 برای تیم ملی ایران شد.

چه خواب‌هایی برات دیدم
در همان تعطیلات نوروز بود که قرعه‌کشی جام جهانی 2022 برگزار و مشخص شد تیم ملی ایران با انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا (ولز) هم‌گروه خواهد شد. در نگاه اول به نظر می‌رسید قرعه خوبی در انتظار تیم ملی ایران است، اما در ادامه اتفاقات عجیب و فراوانی رخ داد و در نهایت تیمی که با هدایت کارلوس کی‌روش در جام جهانی حاضر شد، علی‌رغم کسب برتری مقابل تیم ملی ولز و البته شکست سنگین برابر انگلیس، دوباره از راهیابی به دور بعد جام جهانی باز ماند.

1833235

طلسم شکست: فرهاد اما ماندنی نبود

از همان اواخر سال 1400 مشخص بود استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی این فصل و بعد از 9 سال عنوان قهرمانی در لیگ برتر را از آن خود خواهد کرد. برتری با گل دقایق پایانی آرمان رمضانی برابر شهرخودرو همه چیز را تمام کرد و آبی‌پوشان بالاخره به نزدیک به یک دهه ناکامی خود پایان دادند. اشک‌های فرهاد مجیدی و بالا بردن جام توسط وریا غفوری، بهترین خاطرات آن شب طلایی برای هواداران استقلال بود و البته هر دو نفر تنها چند هفته بعد و به شکلی عجیب با این تیم وداع کردند.

1720495

بازگشت رئیس، زلزله‌ای در راه است
بعد از سپری کردن تابستانی جنجالی بود که زلزله‌ای در فدراسیون فوتبال رخ داد. در اوایل شهریور ماه بود که بعد از کش و قوس‌های فراوان، بالاخره انتخابات فدراسیون برگزار شده و میرشاد ماجدی جای خود را به مهدی تاج داد. علی‌رغم اتفاقات عجیب در آخرین روزهای ریاست تاج، این مرد باتجربه بعد از حدود سه سال دوباره ریاست فدراسیون را به عهده گرفت و از همان ابتدا مشخص بود تغییرات بزرگی در انتظار فوتبال ایران است.

1750161

وداع سرمربی: خداحافظی با تهران با دلخوری
علی‌رغم صعود مقتدرانه به جام جهانی و نتایج درخشان، دراگان اسکوچیچ هرگز از کاریزما و وجهه لازم برای هدایت تیم ملی ایران برخوردار نشده و جایگاه او به شدت لرزان بود. در نهایت و بعد از انتصاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران، همکاری با دراگان اسکوچیچ بالاخره به اتمام رسید و او که تیم ملی را با اقتدار و بعد از طی مشکلاتی فراوان به جام جهانی رسانده بود، در اوج ناراحتی و با دلخوری ایران را به مقصد کرواسی ترک کرد.

1747316

بازگشت سی‌کیو: برای مأموریت نیمه تمام
بعد از حدود چهار سال، در صبح یک روز اواخر شهریور بود که کارلوس کی‌روش دوباره به تهران آمده و هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت. سرمربی باتجربه و پرتغالی که طرفداران سرسختی در فوتبال ایران داشت، از فرصت کافی برای تغییر شرایط در تیم ملی برخوردار نبود و در سومین دوره متوالی نیز در نهایت امکان صعود از مرحله گروهی با کارلوس کی‌روش فراهم نشد.

1772991

عصر تلخ: فکر نمی‌کردیم شش‌تایی شویم
اولین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی با اتفاقاتی تلخ و فراموش نشدنی همراه شد. در روز مصدومیت غیرمنتظره علیرضا بیرانوند، حرفی برابر انگلیس پرستاره نداشتیم و با نتیجه سنگین 2-6 مغلوب شاگردان گرت ساوت گیت شدیم. در روزی که تمام موقعیت‌های گلزنی حریف تبدیل به گل شد، بدترین شکست تاریخ خود در رده بین‌المللی را پذیرفتیم و متوجه شدیم این تیم با صعود از مرحله گروهی فرسنگ‌ها فاصله دارد.

1767234

بازگشت تیم ملی: می‌خواهم زنده بمانم
اما تیم ملی ایران نمایشی فراتر از تصور و فوق‌العاده برابر تیم ملی ولز داشت و در آن دیدار با دو گل به برتری رسید. در روزی که بدشانس هم بودیم و دو بار به دیرک دروازه زدیم، روزبه چشمی در دقیقه 98 بهترین لحظه عمر ورزشی خود را ثبت کرد و لحظاتی بعد این رامین رضاییان بود که توانست گل دوم را به ثمر برساند. روزی که احتمالا بهترین نمایش ایران در تاریخ جام جهانی و البته سومین پیروزی ما در این تورنمنت در شرایطی خاص رقم خورد.

1770071

ظهور ساپینتو: قرار نیست به این زودی بروم
بعد از جام جهانی بود که نتایج استقلال به شکل عجیبی تغییر کرد و حتی شایعاتی در مورد احتمال برکناری ریکاردو ساپنتو نیز منتشر شد. اما استقلال تحت هدایت این سرمربی در فصل پایانی سال بهترین نتایج ممکن را کسب کرده و خود را به نزدیکی صدر جدول رساند. حالا و در ماه‌های ابتدایی سال جدید، یکی از بین سپاهان، استقلال و پرسپولیس، عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود خواهد کرد.

1831681

انتخاب امیر: انتخابی که کسی را متعجب نکرد
علی‌رغم مطرح شدن نام‌های فراوان و چهار ماه پس از حذف دوباره تیم ملی ایران از جام جهانی، بالاخره امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد. در روزهایی که شایعات زیادی در مورد احتمال توافق با فلیکس سانچز به گوش رسید، قلعه نویی بعد از 16 سال دوباره سرمربی تیم ملی شد و حالا این مرد باتجربه امیدوار است در سال 1402، بعد از چهار دهه دوباره تیم ملی ایران را به عنوان قهرمانی در آسیا برساند.

1787207

دیدگاه‌ها