کد خبر : 1896333 | 27 اسفند 1401 ساعت 05:30 | 19.8K بازدید | 23 دیدگاه

این سی و دو نفر:

گزارش ویژه ورزش سه از نکات و حواشی لیست ملی

آیا نحوه انتخاب نفرات برای اردوی جدید تیم ملی را می‌پسندید؟

گزارش ویژه ورزش سه از نکات و حواشی لیست ملی

به گزارش "ورزش سه"، اولین لیست امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی نیز با چالش‌های زیادی همراه بوده است. سرمربی سابق گل‌گهر سیرجان دقایقی بعد از صعود با این تیم به جمع هشت تیم، به پایان همکاری با سیرجانی‌ها رسید تا این بار با عنوان جدید خود به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، انتخاب اولین لیست برای اردوی پیش رو را صورت دهد و آن را منتشر کند.

لیستی با حضور ستاره‌های داخلی و لژیونر که همانند تمامی لیست‌های اعلامی از سوی سرمربیان اسبق با علامت‌ سوال‌هایی نیز می‌تواند همراه باشد. با این حال اولین لیست اعلامی از سوی امیر قلعه‌نویی با انتقادات زیادی همراه نشده و نفراتی قابل پیش‌بینی را معرفی کرده است.

در ادامه به بررسی لیست انتخابی از سوی امیر قلعه‌نویی برای اردوی پیش رو که قرار است ایران در فیفادی به مصاف روسیه و کنیا برود، خواهیم پرداخت.

لیست اعلام‌شده از سوی سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال به این شرح است:

دروازه‌بانان:
علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)
پیام نیازمند (سپاهان)
سیدحسین حسینی (استقلال)
حسین پورحمیدی (آلومینیوم اراک)

مدافعان:
شجاع خلیل‌زاده (الاهلی قطر)
حسین کنعانی‌زادگان (الاهلی قطر)
آرمین سهرابیان (گل گهر سیرجان)
محمدامین حزباوی (فولاد خوزستان)
عارف آقاسی (فولاد خوزستان)
احسان حاج‌صفی (آ ا ک یونان)
میلاد زکی‌پور (سپاهان)
وحید امیری (پرسپولیس)
صادق محرمی (دینامو زاگرب کرواسی)
رامین رضاییان (سپاهان)

هافبک‌ها:
روزبه چشمی (استقلال)
سعید عزت‌اللهی (وایله دانمارک)
رضا اسدی (تراکتور تبریز)
محمد کریمی (سپاهان)
میلاد سرلک (پرسپولیس)
امید نورافکن (سپاهان)
امیرحسین حسین‌زاده (شارلوا بلژیک)
سیدمهدی حسینی (مس رفسنجان)
احمد نوراللهی (شباب الاهلی امارات)
مهدی ترابی (پرسپولیس)
محمد محبی (استقلال)
علیرضا جهانبخش (فاینورد هلند)
علی قلی‌زاده (کاسم پاشا ترکیه)

مهاجمان: 
مهدی طارمی (پورتو پرتغال)
رضا شکاری (گل گهر سیرجان)
سردار آزمون (بایرلورکوزن آلمان)
شهریار مغانلو (سپاهان)
محمدحسین اسلامی (ذوب آهن)

* سرمربی تیم ملی محمد عمری پدیده این فصل پرسپولیس را از نیز به اردوی تیم ملی دعوت کرده بود که این بازیکن به دلیل مصدومیت اردو را از دست داده است.

* سامان فلاح از پیکان تهران نیز که ساعاتی پیش با سانحه تصادف درگیر شده، دیگر بازیکنی است که این اردو را به این شکل از دست داده است.
* مجید حسینی، مدافع ایرانی شاغل در لیگ ترکیه نیز به دلیل مصدومیت اردوی کنونی را از دست داده و این در حالی است که سامان قدوس نیز علی‌رغم دعوت به اردو، طی تماسی که با فدراسیون داشته با اشاره به شرایط خود در باشگاهش، درخواست کرده در این اردو تیم ملی را همراهی نکند.

* سپاهان با 6 بازیکن، پرسپولیس با حضور 4 بازیکن و استقلال نیز با سه بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی، بیشترین سهمیه را در لیگ ایران به خود اختصاص داده‌اند.

* فولاد خوزستان با دو سهمیه به‌همراه گل‌گهر سیرجان نیز که دو سهمیه در لیست کنونی تیم ملی دارند، دیگر تیم‌های داخلی هستند که توانسته‌اند در اردوی کنونی تیم ملی بازیکن در اختیار داشته باشند.
* آلومینیوم اراک که سومین سال حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند، با یک سهمیه ویژه در تیم ملی خودنمایی کرده است. آنها اولین بار شاید در تاریخ دارای سهمیه بازیکن ملی‌پوش شده‌اند و باید دید حسین پورحمیدی قادر خواهد بود این سهمیه را حفظ کند یا خیر. 
* مهدی حسینی، ستاره تیم مس رفسنجان نیز که پیش از جام جهانی به اردوی تیم ملی دعوت شده بود، بار دیگر توانسته این تجربه را کسب کند و باید دید قادر خواهد بود این بار از این فرصت بهره ببرد و جایگاه خود را در جمع ملی‌پوشان تثبیت کند یا خیر.

* غیبت کریم انصاری‌فرد دیگر اتفاق جالب توجه لیست کنونی تیم ملی است. کاپیتان باسابقه تیم ملی که اکنون در لیگ قبرس حضور دارد، در این اردو تیم ملی را همراهی نمی‌کند و در لیست امیر قلعه‌نویی حاضر نیست. 
* علی کریمی نیز دیگر بازیکنی است که نسبت به لیست تیم ملی در جام جهانی قطر، جایی در لیست کنونی تیم ملی نیافته است.
* ذوب آهن بعد از مدت‌ها بار دیگر توانسته در لیست تیم ملی سهمیه داشته باشد. تیم باسابقه فوتبال ایران که روزگاری با قاسم حدادی‌فر، رشید مظاهری، محمدرضا خلعتبری به اردوی تیم ملی سهمیه داشت، اکنون بعد از مدت‌ها دارای یک سهمیه شده است.
* غیبت امیر عابدزاده به عنوان دیگر لژیونر فوتبال ایران که طی اردوهای قبلی جایگاه ثابتی در لیست‌های ملی داشت، یکی دیگر از اتفاقات کنونی لیست انتخابی از سوی امیر قلعه‌نویی است.
* امیر قلعه‌نویی در لیست کنونی خود بازیکنان جوان و بااستعدادی به اردوی تیم ملی دعوت کرده است که از جمله آن می‌توان به امین حزباوی، محمدحسین اسلامی، رضا شکاری و امیرحسین حسین‌زاده نیز اشاره کرد. این در حالی است که قلعه‌نویی قصد دعوت از سامان فلاح و همچنین محمد عمری را نیز داشت که هر دو با مصدومیت مواجه هستند.

دیدگاه‌ها