کد خبر : 1896654 | 28 اسفند 1401 ساعت 22:51 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

لاتزیو 1-0 رم: پایتخت امشب آبی است

رم که امشب به دلیل اخراج یکی از بازیکنانش بخش عمده دربی شهر رم را 10نفره دنبال کرد در نهایت با نتیجه 1-0 مقابل لاتزیو شکست خورد.

لاتزیو 1-0 رم: پایتخت امشب آبی است

به گزارش "ورزش سه"، دربی شهر رم یا دربی دلا کاپیتاله در ایتالیا که یکی از پرتنش‌ شهرآوردهای دنیا است امشب در استادیو المپیکو به میزبانی لاتزیو بین این تیم و آاس رم برگزار شد. رم که از دقیقه 32 با اخراج ایبانیز 10 نفره شده بود در نیمه دوم با گلی که از ماتیا زاکانی دریافت کرد در نهایت با نتیجه 1-0 بازی را به حریف همشهری واگذار کرد. البته بازی در دقیقه 90 دو اخراج دیگر داشت و هر کدام از تیم‌ها یکی از بازیکنان‌شان را در آخرین دقیقه از دست داد.

بازی با توجه به حساسیتی که داشت با محافظه‌کاری هر دو تیم آغاز شد. در دقیقه 18 واینالدوم از رم از بیرون محوطه جریمه لاتزیو با شوتی سرکش بخت خود را آزمایش کرد اما توپ او با فاصله نه چندان زیاد از بالای دروازه بیرون رفت.

لاتزیو چند دقیقه بعد به این حرکت رم پاسخ داد اما ضربه فلیپه اندرسون را پاتریسیو، سنگربان رم، دفع کرد تا قفل دروازه‌ها بسته بماند.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات این بازی در دقیقه 32 رخ داد. ایبانیز، مدافع برزیلی رم،  که در دقیقه 8 به دلیل خطای بدی که روی یک بازیکن لاتزیو انجام داد از داور کارت زرد گرفت در دقیقه 32 با کارت زرد دوم مواجه شد. ایبانیز که در مرکز زمین با یک اشتباه توپ را از دست داده بود برای جبران اشتباهش خطایی عمدی روی بازیکن لاتزیو انجام داد تا داور کارت زرد دوم و کارت قرمز را مقابل چشم‌های او بگیرد.

1833870
1833871
1833872

در دقایق بعدی نیمه اول رم سعی می‌کرد با دوندگی 10 نفره بودن خود را جبران کند. شاگردان مورینیو تا حد زیادی در این استراتژی موفق بودند و عملا فرصت چندانی در اختیار حریف قرار ندادند. تنها فرصت خوب لاتزیو تا پایان نیمه اول ضربه‌ای بود که میلینکوویچ ساویچ از مرکز محوطه جریمه به سمت دروازه جالوروسی لیک کرد که از کنار دروازه پاتریسیو بیرون رفت. نیمه اول با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید. 

در نیمه دوم لاتزیو که یک نفر بیشتر از حریف داشت نسبت به نیمه اول حملات بیشتری روی دروازه رم انجام می‌داد. در دقیقه 62 پدرو رودریگز صاحب موقعیتی خوب شد که شوت او را روی پاتریسیو با واکنشی خوب دفع کرد.

سه دقیقه بعد لاتزیو مزد حملاتش را گرفت و به گل رسید. ماتیا زاکانی در سمت چپ محوطه جریمه جالوروسی به توپ رسید و شوت پای راست او این بار وارد دروازه شد تا پاتریسیو در مقابل آن تسلیم شود.

1833873
1833874
1833875

مورینیو بعد از دریافت این گل دست به دو تعویض زد به این امید که تامی آبراهام و نمانیا ماتیچ در دقایق باقی‌مانده به تعویض‌های طلایی او تبدیل شوند.

رم در ادامه یک موقعیت خوب روی دروازه لاتزیو ایجاد کرد اما ضربه سر جان‌لوکا مانچینی با پاس لورنزو پیگرینی توسط دروازه‌بان لاتزیو مهار شد تا تیم مورینیو نتواند به بازی برگردد.

در دقایق باقی‌مانده رم یک فرصت دیگر هم به دست آورد که این بار هم در تبدیل کردن آن به گل ناکام ماند. این بار تامی آبراهام با ضربه سر توپ را در اختیار لورنزو پیگرینی گذاشت اما شوت پای راست او از بیرون محوطه جریمه با اختلاف اندک بیرون رفت.

درحالیکه 7 دقیقه از وقت‌های تلف‌شده می‌گذشت بازی شاهد اتفاق‌های عجیبی شد. ابتدا برایان کریستانته از رم به دلیل رفتار خشن با کارت قرمز مستقیم مواجه شد و آدام ماروسیچ از لاتزیو هم کارت قرمز مستقیم را مقابل چشم‌های خود دید. هر چند اخراج این دو تاثیری در روند مسابقه نگذاشته بود و چند ثانیه بعد داور در سوت خود دمید تا شهرآورد رم به سود لاتزیو پایان یابد.

1833876
1833877
1833878

دیدگاه‌ها