کد خبر : 1896656 | 28 اسفند 1401 ساعت 22:57 | 5.1K بازدید | 4 دیدگاه

سرجیو پرز برنده فرمول یک جده (عکس)

مسابقات فرمول یک در جده عربستان به اوج هیجان رسیده است.

سرجیو پرز برنده فرمول یک جده (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دومین مرحله از مسابقات فرمول یک سال ۲۰۲۳ در جده عربستان برگزار شد. در این مسابقات سرجیو پرز موفق شد برنده شود، آن هم در شبی که مکس ورشتپن رقیب و هم‌تیمی پرز به دلیل مشکلی که در روز تایم‌گیری برایش ایجاد شده بود از جایگاه پانزدهم شروع کرد.

پرز به عنوان پل پوزیشن یا نفر اول شروع کرد ولی در دورهای اولیه آلونسو توانست از او سبقت بگیرد اما پرز دوباره برگشت و با یک سبقت جذاب مقام اول را پس گرفت. مکس اما از جایگاه پانزدهم شروع کرد و پله پله بالا آمد و حتی از آلونسو هم سبقت گرفت و در جایگاه دوم به رانندگی ادامه داد و توانست در جایگاه دومی قرار بگیرد. آلونسو نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

1833887

رده‌های چهارم و پنجم نیز به راسل و همیلتون از مرسدس رسید که نشان می‌دهد آنها درحال رساندن خودشان هستند و می‌توانند رقابت را گرم‌تر کنند. این پنجمین باری بود که پرز برنده شد و روی سکوی اول رفت. آلونسو نیز صدمین عنوان خود را به دست آورد که در نوع خود آمار بسیار جالبی است.

1833885

جااب اینکه امسال در نبود رایکونن و فتل، تعداد افرادی که قهرمان بودند کمتر شده و جوان‌ها شانس بیشتری پیدا کرده‌اند. در جدول کلی مکس ورشتپن ۴۴ امتیاز دارد و ۴۳ امتیاز سهم پرز شده است. این یک امتیاز اختلاف به این دلیل است که مکس موفق شد "بِست لپ" را بزند و یک امتیاز پاداش گرفت و در این جدول در رتبه اول ایستاد.

مسابقات جده برخلاف سالهای قبل جابجایی و سبقت‌های عجیب و غریب نداشته و وقتی حدود چهار-پنج ثانیه فاصله میفتد، اختلاف‌ها تا پایان حفظ می‌شود.

1833886

دیدگاه‌ها