کد خبر : 1897246 | 04 فروردين 1402 ساعت 11:58 | 23.1K بازدید | 24 دیدگاه

تن به تن‌ها را بردیم، فیزیکی باج نمی‌دهیم

دو دفاع وسط ایران و یک نمره قبولی دیگر

در مصاف ایران - روسیه اگر سعید عزت الهی مرتکب خطای پنالتی نمی‌شد، به نظر روسیه سخت به گل می‌رسید و حتی شاید با شکست میدان را ترک می‌کرد.

دو دفاع وسط ایران و یک نمره قبولی دیگر

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران با وجود نمایش تهاجمی در برابر روسیه کمتر به حریف موقعیت صد در صد گل داد، به این خاطر که در قلب خط دفاعی و در نبردهای تن به تن یا بهتر است بگوییم دردوئل‌ها برنده بودیم. محمد حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده که دوباره به زوج خط دفاعی تیم ملی تبدیل شده اند، در مصاف با روسیه و در جنگ های فیزیکی به بازیکنان حریف باج نمی‌دادند و در این دوئل ها توپ بیشتر نصیب ایران می شد. البته بی انصافی است که نگوییم که ثمره حضور آنها در قلب خط دفاعی تنها برتری در این دوئل‌ها بود. آنها تلاش می‌کردند در بازیسازی هم مهره های موثری باشند.

یکی از حسن‌های حضور محمد حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده در قلب خط دفاعی این است که مدافعان شجاعی هستند و حتی در پرس هم سعی در بازیسازی و شروع بازی ترکیبی دارند که این به تیم ملی کمک می‌کند که ترکیبی فوتبال کند. در غیر اینصورت این ها در بیشتر صحنه ها اقدام به پاس های بلند می کردند و آنوقت بازی ترکیبی تیم ملی خوب شکل نمی‌گرفت. امیر قلعه نویی همانند اسکوچیچ به نتیجه استفاده از این دو مدافع در قلب خط دفاعی تیم ملی رسیده است و ثمره اش در بازی نخست نمره قبولی در دفاع تیمی بوده و  اینکه دردوئل‌ها به خصوص در نبردهای هوایی برنده بودیم و به تیم روسیه که از نظر فیزیکی یکی از بهترین تیم‌ها است، اجازه هنرنمایی در منطقه یک سوم دفاعی ندادیم.

1834982
1834983

عکس: امیر حسین خیرخواه

دیدگاه‌ها