کد خبر : 1897275 | 04 فروردين 1402 ساعت 14:12 | 72.5K بازدید | 28 دیدگاه

کارپین و سوال مهمی که پاسخش را نمی‌دانست؛

روسیه در آسیا، تایید نشد

نشست مطبوعاتی روز گذشته والری کارپین، سرمربی تیم ملی روسیه، نکته‌ای مهم در خود داشت.

روسیه در آسیا، تایید نشد

به گزارش ورزش سه، کارپین در این مصاحبه و در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش سه درباره شایعه پررنگ احتمال حضور تیم ملی روسیه در رقابت‌های آسیایی و پیوستن به کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ اظهارنظر خاصی انجام نداد و تاکید کرد که چیز زیادی از این موضوع نمی‌داند.

کارپین در این باره گفت: من شب گذشته هم با خبرنگاران روسی در این زمینه صحبت کردم اما موضوع اصلی این است که من چیز زیادی درباره این احتمال نمی‌دانم.

اگرچه روسیه در خرداد ماه آینده، در رقابتی با حضور تیم‌های آسیا مرکزی و کنفدراسیون کاف شرکت خواهد کرد (تورنمنتی با حضور ازبکستان، ایران، قرقیزستان، تاجیکستان و ...) اما حتی این تورنمنت هم به این معنا نیست که آنها آسیایی شوند.

نکته مهم در این زمینه این است که اگر روسیه تصمیم به حضور در آسیا بگیرد، باید قید حضور در یوفا را بزند که این به معنای تغییرات وسیع مالی در آینده فوتبال این کشور است و به همین دلیل مسئولان فوتبال روسیه مقابل این ایده مقاومت می‌کنند. با این حال انزوای روسیه در صحنه فوتبال جهان هم باعث شده که اتفاقی مثل بازی روز گذشته این تیم به وقوع بپیوندد و آنها بدل به یک تیم درجه دو یا سه بشوند. حال آنکه یک سال پیش در این روزها، آنها مدعی صعود به جام جهانی قطر ۲۰۲۲ بودند.

در این شرایط و در حالی که تصمیم‌گیری بسیار دشوار است، روسیه این مخاطره را هم دارد که اگر به آسیا بپیوندد، در مقابله با حریفان سرسختی مثل ایران، کره جنوبی، عربستان، ژاپن، استرالیا و ‌... اینجا هم مشکلات خاص خود را داشته باشد و شاید به همین دلیل ترجیح آنها این است که حداقل در یک رقابت منطقه‌ای قوی‌تر به ادامه کار بپردازند که این مسئله می‌تواند از نظر کیفی و مالی برای آنها آورده بیشتری داشته باشد.

دیدگاه‌ها