کد خبر : 1897682 | 07 فروردين 1402 ساعت 09:20 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

فرزام: حضور ورزشکاران روسی کار ما را سخت می‌کند

سرمربی تیم روئینگ کشورمان گفت: زمزمه‌هایی هست که ورزشکاران روس در تلاشند تا ملیت سایر کشورها از جمله ازبکستان و قزاقستان را بگیرند و در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشند.

فرزام: حضور ورزشکاران روسی کار ما را سخت می‌کند

به گزارش "ورزش سه" افشین فرزام در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص عملکرد تیم روئینگ کشورمان در سال 1401 اظهار داشت: در سال 1401 در دو رویداد در رشته روئینگ حضور داشتیم که یکی از آنها مسابقات قهرمانی جهان بود که ما بعد از تقریبا 8 سال غیبت در این مسابقات هم در رشته بانوان هم آقایان حاضر شدیم. با توجه به دوری که داشتیم بچه‌ها توانستند عملکرد خیلی خوبی داشته باشند و انتظاراتی که داشتیم برآورده کنند و رنکینگ جدیدی را در رشته روئینگ از خودشان به جا گذاشتند و توانستیم در بخش بانوان رنکینگ خود را نسبت به المپیک ارتقا بدهیم که خوب این خودش جای خوشحالی و خرسندی داشت.

وی در ادامه افزود: مسابقه دیگری که در تقویم سال 1401 توانستیم در آن حضور پیدا کنیم و قهرمانی آسیا بود که در آنجا تیمی که همراه من بود توانستند در تمام موادی که مسابقه دادند هم زنان و هم مردان کسب مدال کنند و در بخش زنان به یک رکورد جدید برسیم و سه مدال طلا کسب شد.

سرمربی تیم روئینگ کشورمان تصریح کرد: ما در موادی مدال گرفتیم‌ که قبلا در آن نتوانسته بودیم به طلا برسیم. در این مسابقات در دو نفره آقایان به مدال رسیدیم که کار سختی بود. در دو نفره سنگین وزن یک نقره و یک طلا گرفتیم و برای اولین بار ویتنام را پشت سر گذاشتیم و در انفرادی و گروهی بهتر از چین ظاهر شدیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1401 در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی صاحب نماینده شدیم و مجددا توانستیم در IOC یک ورزشکار بورسیه داشته باشیم. در مجموع روئینگ سال خوبی را پشت سر گذاشت و کارنامه خوبی داشت. با این زمینه می توانیم امیدوار باشیم که سال 1402 را با یاری خداوند با شرایط بهتری پشت سر بگذاریم.

فرزام در خصوص بهترین اتفاق سال 1401 برای رشته روئینگ تصریح کرد: بهترین اتفاق در سال 1401 از نظر من می تواند کسب مدال تمام ورزشکارانم باشد که تمرینات سختی داشتند و زحمت کشیدند و همه آنها از قهرمانی آسیا با دست پر برگشتند و هیچ کدام از آنها را بعد از مسابقه دست خالی ندیدم و همگی خوشحال بودند. در کرسی‌های بین‌المللی انتخاب مجدد آقای مرادی به عنوان نایب رئیس روئینگ آسیا رقم خورد که اتفاق خوبی در سال 1401 بود.

وی یادآوری کرد: در اواخر 1401 شروع مجدد لیگ را داشتیم و سال سومی است که لیگ را داریم و کم کم باشگاه‌های بهتری در این رشته ورود می‌کنند و امیدوارم باعث گسترش این رشته باشد.

سرمربی تیم روئینگ کشورمان در خصوص برنامه‌های پیش‌روی روئینگ در سال 1402 گفت: در سال پیش رو با توجه به توزیع سهمیه المپیک و بازی‌های آسیایی برنامه‌های زیادی در پیش داریم و سعی می‌کنیم در یکی از کاپ‌‌های جهانی شرکت کنیم و در یونیورسیاد شرکت می‌کنیم. همچنین سعی می‌کنیم قبل از بازی‌های آسیایی اردوی برون مرزی داشته باشیم.

وی در خصوص شرایط رقبای ایران در بازی‌های آسیایی گفت: در بازی‌های آسیایی کار خیلی سختی را با توجه به شرایطی که وجود دارد و میزبانی چین در پیش داریم. چین در رشته‌هایی که علاقه‌مند به حضور هستند، اعمال نفوذ کردند.

سرمربی تیم روئینگ کشورمان تاکید کرد: از طرف دیگر با توجه به اینکه روسیه و بلاروس تحریم هستند زمزمه‌هایی هست که ورزشکاران این کشورها در تلاشند تا ملیت سایر کشورها از جمله ازبکستان و قزاقستان را بگیرند و قهرمانان المپیک آنها در روئینگ از کشورهای دیگر در بازی‌های آسیایی حاضر می‌شوند. با این شرایط سال سختی برای ما است و امیدوارم با تلاش و پشتکار و حمایت مسئولین از پس سختی‌ها برآییم و عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: یکی از مواردی که در سال‌های پیشرو باید به آن پرداخته شود موضوع پشتوانه سازی در روئینگ است که باید با سرعت بیشتری پیگیری شود تا این رشته بتواند چرخ خود را بچرخاند و در سال‌های آینده خالی از ورزشکاران نباشد.

دیدگاه‌ها