کد خبر : 1897742 | 07 فروردين 1402 ساعت 15:45 | 5.9K بازدید | 3 دیدگاه

هادی عامل: عاشق کسانی بودم که عیدی می‌دادند

اطلاعات آنلاین نوشت: گزارشگر محبوب کشتی معتقد است سالی که گذشت با وجود برخی اتفاقات تلخ و شکست‌ها، سال طلایی برای کشتی ایران بوده است.

هادی عامل: عاشق کسانی بودم که عیدی می‌دادند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرآنلاین، هادی عامل با نوع بیان و اصطلاحاتی که وارد گزارشگری کشتی کرد به بخشی از خاطرات مردم تبدیل شده‌ و آن‌قدر درباره سبک خاص او در گزارشگری این ورزش نوشته‌اند که حالا دیگر هادی عامل به بخشی از تاریخ ورزش ما تبدیل شده است؛ اصطلاحاتی مانند «بد بدن»، «چغر» یا «شیر مادر و نان پدر حلالت قهرمان» و... مخصوص اوست و جالب این جاست که این اصطلاحات دقیقا در راستای ورزشی است که عامل سال‌هاست آن را برای مردم گزارش می‌کند.

هادی عامل در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» درباره وضعیت کشتی کشورمان در سال 1401 می‌گوید: سالی که گذشت تیم نوجوانان کشورمان در کشتی آزاد، چهارم و در فرنگی اول شد، در رده جوانان در کشتی آزاد و فرنگی قهرمان جهان شدیم. در رده امیدها نیز تیم کشتی فرنگی کشورمان قهرمان جهان شد و در کشتی آزاد هم دوم شدیم. در رده بزرگسالان هم در کشتی فرنگی چهارم و در کشتی آزاد هم نایب قهرمان شدیم. در سال ۱۴۰۱ چهار مسابقه کشتی برای نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان داشتیم که در کشتی آزاد و فرنگی و مجموعا در ۸ تورنومنت که در سال ۱۴۰۱ داشتیم ۴ بار قهرمان و ۲ بار هم نایب قهرمان شدیم و فقط در دو مسابقه روی سکو نرفتیم. یعنی از ۸ مسابقه جهانی ۶ بار روی سکوی قهرمانی رفتیم و هیچ کشوری در جهان این آمار را ندارد. 

این گزارشگر مشهدی ادامه می دهد: در بحث زیرساخت های کشتی هم فدراسیون خوب کار کرد. به عنوان مثال، امسال خانه کشتی شهید هادی و چند سالن دیگر متحول شد. طی سال ۱۴۰۱ ساختمان جدید فدراسیون کشتی را ساختند و این ساختمان از مقر اتحادیه جهانی کشتی هم بزرگ تر و زیباتر است. 
وی اضافه کرد: زمانی که وزیر ورزش روسیه به بازدید این ساختمان آمد از زیبایی و امکانات آن تعجب کرد و کمپ هایی که افتتاح شده نوید سال طلایی کشتی ایران را می‌داد. 

هادی عامل تصریح کرد: مجموع بازسازی زیرساخت‌ها و مسابقات و اعزام کشتی گیران نشان می دهد که سال ۱۴۰۱ سالی طلایی برای کشتی بود. هرچند که افزایش نرخ ارز را داشتیم اما با تدبیر درست، هیچ زمانی اعزام ورزشکاران کشتی به تعویق نیفتاد. چون کشتی گیرها بعد از هر ۳-۴ ماه تمرین باید یک مسابقه داشته باشند. 
وی در عین حال تصریح کرد: هرچند نقص هایی وجود داشته اما من همیشه نیمه پر لیوان را می بینم و به کارهای مثبت و انجام شده فکر می کنم.

هادی عامل درباره برنامه اش برای تعطیلات عید هم گفت: قبل از سال تحویل در چند برنامه تلویزیونی حضور داشتم و سال تحویل را تهران بودم. هرچند که دوست داشتم زمان سال تحویل در حرم امام رضا (ع) باشم اما به خاطر کار و خانواده در تهران بودم. البته در اولین روز عید به مشهد آمدم و به دیدن اقوام رفتم. 
وی افزود: طبق روال سابق، چندروزی هم در خانه ام ماندم تا دوستان و خانواده به دیدن ما بیایند و به بچه ها عیدی بدهم. چون در کودکی عاشق کسانی بودم که عیدی می دادند! من هم از چندروز قبل، عیدی هایم را آماده کرده ام کرده‌ام تا به بچه ها بدهم.

دیدگاه‌ها