کد خبر : 1897866 | 08 فروردين 1402 ساعت 12:15 | 44.5K بازدید | 26 دیدگاه

شانس تاریخی مدیریت استقلال

از ساپینتو تا سیلوا، این‌ها استراماچونی نیستند!

همه خارجی‌های استقلال از نظر اداری و قانونی قادر به ترک قرارداد و رفتن در نوبت شکایت برای دریافت همه پول خود از این باشگاه هستند.

از ساپینتو تا سیلوا، این‌ها استراماچونی نیستند!

به گزارش "ورزش سه"، بازیکن و مربی در صورتی که دو ماه از باشگاه پول نگیرند، با دادن یک اخطار به باشگاه می‌توانند اردوی تیم را ترک کنند و در ادامه با شکایت به فیفا همه دستمزد خود را طلب کنند. 

اگرچه آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی در میانه‌های راه آبی‌ها را رها کرد و تا ساعاتی دیگر و نهایت تا 10 فروردین هم دستمزد فصل اول و هم دستمزد فصل دوم و هم دیرکرد پولش را خواهد گرفت اما این رویه‌ای نیست که هر کسی تن به آن بدهد اگرچه قانون چنین اجازه‌ای را به آن‌ها می‌دهد.

با این رویه اکنون خارجی‌های فعلی استقلال هم می‌توانند اردوی تیم را ترک کنند. از جمله کوین یامگا که این فصل بهترین گلزن استقلال به شمار می‌رود و رافائل سیلوا که در قلب خط دفاعی استقلال یک وزنه به شمار می‌رود. آن‌ها هم بیش از دو ماه است که از استقلال پول نگرفته‌اند.

همین‌طور اعضای کادر فنی تیم آبی. در این میان ریکاردو ساپینتو با حضور پرانرژی و هر روزه در زمین تمرین استقلال یک مورد ویژه است. او با وجود همه مشکلات به چیزی جز موفقیت دوباره به عنوان سرمربی فکر نمی‌کند و به هیچ وجه نمی‌خواهد یک مأموریت ناتمام دیگر در کارنامه‌اش باقی بماند. اتفاقی که باعث خواهد شد او دوباره به عنوان یک سرمربی در میان همتایان پرتغالی قد علم کند. این یک انگیزه شخصی و یک شانس تاریخی برای مدیریت استقلال است؛ حضور آدم‌های نجیب‌تر از گذشته در مجموعه باشگاه: خارجی‌هایی که دوست ندارند راه استراماچونی را در پیش بگیرند و تیم را در میانه راه رها کنند.

1836286

آن‌ها به سبب اینکه هم تیم در لیگ برتر مدعی قهرمانی است و هم جام حذفی دوست دارند در استقلال بمانند و این را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کنند. رفتاری که در مارکت فوتبال نیز به ارزش آن‌ها خواهد افزود. 

البته به سود باشگاه استقلال است تا پایان فصل دستمزد خارجی‌های خود را پرداخت و مانع از شکل‌گیری شکایت‌های جدید در فیفا شود، چون این موضوع مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال و حضور در لیگ قهرمانان را با چالش مواجه می‌کند و از همه مهم‌تر به جرایمی که برای باشگاه در نظر گرفته می‌شود، دیرکرد پرداخت پول هم اضافه خواهد شد، ضمن اینکه این روش به هرحال تاثیر خود را به صورت اختلال در نتایج نشان خواهد داد ... 

در نهایت ممکن است شرایط باشگاه استقلال باتوجه به رفتار خوب کادر و بازیکنان منجر به یک اتفاق مهم در حوزه مدیریت بشود، چیزی که هواداران هم منتظرش هستند و گفته می‌شود قریب‌الوقوع خواهد بود.

1836297

دیدگاه‌ها