کد خبر : 1897882 | 08 فروردين 1402 ساعت 13:34 | 147.5K بازدید | 19 دیدگاه

چه کسانی فیکس خواهند ماند؟

ترکیب احتمالی تیم‌ ملی ایران مقابل کنیا

در دومین بازی با هدایت امیر قلعه‌نویی، ترکیب تیم‌ ملی نقاط مبهم پرشماری خواهد داشت.

ترکیب احتمالی تیم‌ ملی ایران مقابل کنیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران امشب در ورزشگاه آزادی رودرروی کنیا قرار خواهد گرفت تا پنج روز بعد از بازی روسیه، در فیفادی دوم نیز بازی خود را برگزار کند. غایبان قطعی ایران برای این بازی احمد نوراللهی و علی قلی‌زاده هستند و همچنین سردار آزمون نیز در اردو حضور ندارد تا از بین 32 بازیکن لیست قلعه‌نویی، او 29 بازیکن را در اختیار داشته باشد.

البته برای بازی روسیه، جهانبخش، ترابی و حسین‌زاده نیز به دلیل مصدومیت در ترکیب ایران قرار نگرفتند، اما به نظر می‌رسد این سه ستاره برای دیدار امشب در اختیار کادر فنی باشند اما مشخص نیست که در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت یا از روی نیمکت بازی را دنبال خواهند کرد.

ایران در بازی روسیه با این ترکیب به میدان رفت: "علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی، مهدی طارمی، شهریار مغانلو، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده، محمد محبی، امید نورافکن و رامین رضاییان." احتمالا قلعه‌نویی اکثریت این نفرات را در ترکیب قرار نخواهد داد.

ترکیب احتمالی تیم ملی را مرور می‌کنیم با این توضیح که این نفرات بیشتر حاصل گمانه‌زنی است:

* خط دروازه: خروج احتمالی علیرضا بیرانوند
قلعه‌نویی چهار دروازه‌بان را به اردوی تیم خود فراخواند که در این بین بیرانوند مقابل روسیه به میدان رفت و 90 دقیقه هم در ترکیب باقی ماند. به این ترتیب خروج او از ترکیب، قابل پیش‌بینی‌ترین اتفاق ممکن است اما برای جانشینی شانس سه رقیب او متفاوت خواهد بود. سیدحسین با سابقه بازی در جام جهانی، گزینه بعدی قلعه‌نویی است و نیازمند هم باتوجه به درخشش در سپاهان، گزینه دیگر خواهد بود. پورحمیدی در بازی قبلی برابر روسیه از لیست هم خط خورد و باید دید که حالا به نیمکت و ترکیب می‌رسد یا خیر. ممکن است قلعه‌نویی برای این بازی 45 دقیقه به گلرهای خود فرصت بدهد.

* خط دفاعی: آرمین، فیکس خط دفاعی؟
پوستر بازی امروز تیم‌ملی، آرمین سهرابیان را در خود داشت و به همین دلیل ممکن است او در ترکیب اصلی ایران قرار بگیرد. سهرابیان توانایی بازی در پست دفاع چپ را هم دارد اما به نظر می‌رسد قلعه‌نویی روی دفاع وسط برای او حساب باز کرده است. گزینه سمت چپ تیم‌ملی که مقابل روسیه بازی نکرد، وحید امیری است اما بسیار بعید است که او در ترکیب اصلی قرار بگیرد. صادق محرمی دفاع راست احتمالی برابر کنیا خواهد بود و شاید پست باقی مانده ترکیب اصلی نیز به حزباوی یا آقاسی برسد؛ البته تجربه حداقلی آن‌ها، شانس شجاع یا کنعانی برای حضور فیکس را زنده نگه می‌دارد.

* خط میانی: سه نفره با نفرات جدید
برای پست هافبک دفاعی بعد از حضور فیکس عزت‌اللهی، دو بازیکن دیگر در دسترس هستند: محمد کریمی، میلاد سرلک و روزبه چشمی - سه بازیکن لیگ برتری. همچنین به نظر می‌رسد مهدی طارمی هم همچنان در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت و جلوتر از دو هافبک دفاعی بازی می‌کند.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل کنیا:
پیام نیازمند (حسین حسینی)
احسان حاج صفی
آرمین سهرابیان
شجاع خلیل‌زاده 
صادق محرمی 
روزبه چشمی
میلاد سرلک
مهدی طارمی
مهدی ترابی
علیرضا جهانبخش 
رضا اسدی

دیدگاه‌ها