کد خبر : 1897920 | 08 فروردين 1402 ساعت 18:29 | 8.2K بازدید | 1 دیدگاه

پورحمیدی، سید حسین و لک در صدر؛

بهترین آمار گلرهای ایران در ۱۴۰۱ را ببینید

دروازه‌بانان لیگ برتری رقابت نزدیکی برای درخشش در ترکیب تیم‌های خود داشتند.

بهترین آمار گلرهای ایران در ۱۴۰۱ را ببینید

به گزارش "ورزش سه"، یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها بین فوتبالیست‌های ایرانی همواره بین دروازه‌بانان بوده و گلرها سعی داشتند در کنار نمایش موثر درون دروازه تیم‌های خود، با ثبت کلین‌شیت جلب توجه کنند که البته باید اشاره کرد در این بین، بعضا پنالتی‌های پرشمار علیه تیم‌ها موجب شده تا آن‌ها در انجام این کار ناکام بمانند.

در سال ۱۴۰۱ که سپری شد و جام جهانی ۲۰۲۲ هم در آن بود، بیشترین آمار کلین‌شیت را دروازه‌بانی به خود اختصاص داد که در لیست کارلوس کی‌روش و مسافران قطر نبود، اما در پایان سال با نظر امیر قلعه‌نویی به اردوی تیم ملی فراخوانده شد و پس از او هم گلرهای استقلال و مس رفسنجان بهترین آمار را به خود اختصاص دادند.

حسین پورحمیدی در طول سال گذشته ۳۴ مسابقه برای آلومینیوم اراک انجام داد که در ۱۸ مسابقه دروازه خود را بسته نگه داشت (۵۲ درصد بازی‌ها) و بهترین آمار را به خود اختصاص داد تا عملکردش زیر نظر سید مهدی رحمتی موجب شود به تیم ملی هم برسد.

1836366

سید حسین حسینی در سال گذشته ۲۸ بار به میدان رفت که توانست ۱۷ بار دروازه خود را بسته نگه دارد (۵۲ درصد) و در کنار آن، تجربه حضور و بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ و قهرمانی با استقلال را هم داشت.

1836377

حامد لک سومین دروازه‌بان در رده‌بندی برترین گلرهای ۱۴۰۱ است که به خاطر محرومیت، مصدومیت و ... تعداد بازی کمتری نسبت به تمام دروازه‌بانان داشت، اما با این وجود در ۲۳ مسابقه برای پرسپولیس و مس رفسنجان توانست ۱۳ بار کلین‌شیت کند (۵۶ درصد بازی‌ها) و نمایش خوب او در امتیازگیری برای تیم‌هایش تاثیرگذار باشد.

1836376

محمدرضا اخباری و حبیب فرعباسی نیز مثل حامد لک ۱۳ کلین‌شیت در طول سال ۱۴۰۱ داشتند، اما تعداد بازی بیشتری نسبت به او انجام دادند و پس از این نفرات هم علیرضا بیرانوند ۱۲ کلین‌شیت در طول ۲۴ مسابقه (۵۰ درصد) به ثبت رساند.

علیرضا حقیقی هم بیشترین تعداد بازی را در بین گلرها داشت و مثل پورحمیدی در ۳۴ مسابقه در طول سال قبل به میدان رفت، اما در ۱۲ بازی کلین‌شیت کرد (۳۵ درصد).

البته در این بین باید اشاره کرد گلرهایی مثل سید پیام نیازمند و محسن فروزان هم تعداد حضور کمتری در میادین داشتند و به ترتیب در ۲۱ و ۲۴ مسابقه به میدان رفتند و هر کدام توانستند ۱۰ بار دروازه خود را بسته نگه دارند.

دیدگاه‌ها