کد خبر : 1897960 | 08 فروردين 1402 ساعت 23:07 | 54.5K بازدید | 12 دیدگاه

هیچ توصیه‌ای برای قلعه‌نویی ندارم

فیرات: داور مسابقه نتیجه بازی را به نفع ایران کرد

سرمربی تیم ملی کنیا اعلام کرد تیمش می‌توانست مقابل ایران نتیجه بهتری کسب کند و داور هم در نتیجه تاثیرگذار بوده است.

فیرات: داور مسابقه نتیجه بازی را به نفع ایران کرد

به گزارش "ورزش سه"، انگین فیرات سرمربی تیم ملی کنیا که سابقه کار در ایران را دارد، بعد از بازی دوستانه سه شنبه شب در نشست خبری حضور یافت و صحبت‌هایی را انجام داد. مشروح حرف‌های فیرات را در ادامه می‌خوانید:

**سعی کردیم جلوی بازی‌سازی ایران را بگیریم
می‌دانستیم ایران تیم قدرتمندی است و انتظار این را هم داشتیم که چطور این تیم بازی می‌کند. برنامه‌مان این بود که از بازی‌سازی ایران جلوگیری کنیم و بعد از آن برنامه‌های خود را پیاده کنیم. زمانی که ایران کنترل توپ را در اختیار داشت، مسئله‌ای نبود. در نیمه اول تیم حریف شانس‌های زیادی برای بازی کردن داشت اما سعی کردیم دفاع کنیم و سد تیم ملی ایران را بشکنیم.

**داور همه چیز را به ایران داد
لحظه‌ای که بازی عوض شد، آن بود که ما به گل رسیدیم. داور مسابقه اما همه چیز را به ایران داد و ورق را برگرداند. در واقع صحنه مشخص در گل دوم بود. جایی که خطایی که باید به ما می‌داد، به تیم ملی ایران داد. بعد از آن هم کارت‌های زرد بی‌موردی که به ما داد، نفرات را عصبی کرد.

**نتیجه عادلانه مساوی بود
نظر من این است که ایران در اکثر تایم بازی ایران کنترل توپ و میدان را در اختیار داشت، اما نتیجه عادلانه مساوی بود.

**بازیکنان ایران در سطح بالایی هستند
برای ما خیلی سخت است جلوی بازیکنان ایران بازی کنیم. چون بازیکنان این تیم در سطح بالایی قرار دارند و بسیار مشکل است جلوی آن‌ها بازی کنیم.

**دوستان زیادی در ایران دارم
باید از ایرانی‌ها تشکر کنم. دوستان زیادی در اینجا دارم. به کنیایی‌ها نیز گفته‌ام که چه دوستان خوبی در این کشور دارم. از سمت دیگر فکر می‌کنم بازی خوبی برای تیم ملی ایران بود. چون بازی فیزیکی به نمایش گذاشتیم. دو طرف از چیزی که به دست اوردند، فکر می‌کنم راضی‌اند. برای تیم ملی ایران هم آرزو می‌کنم که جام قهرمانی آسیا را به دست بیاورند.

1836498
سرمربی کنیا در نشست مطبوعاتی‌اش با چاشنی عصبانیت داور را عامل برتری ایران در این بازی دوستانه عنوان کرد

**اتلاف وقت بازیکنان کنیا؟
اصلا بازیکنان ما این کار را نکردند. خیلی حرفه‌ای نیست که چنین کاری کنیم. فشار این بازی برای بازیکنان زیاد بود. شما من را می‌شناسید، من تا به حال از این کارها انجام دادم؟

**ارزش طارمی دو برابر تیم ما است
حرفی که درباره تیم ملی ایران زدم حقیقت بود. مهدی طارمی ارزشش در ترانسفرمارکت چقدر است؟ 50 میلیون یورو. کل تیم ما چقدر است؟ فکر می‌کنم ارزش طارمی دو برابر تیم ما است. این جمله من به خاطر این بود که کنیایی‌ها نگاهشان به داخل کشور است و نگاه جامعی به خارج از کشور دارند. به خاطر اینکه هواداران فوتبال کنیا متوجه شوند ایران چه تیم قدرتمندی است، من این جمله را بیان کردم و ما باید حقیقت‌ها را بیان کنیم.

**راه روشنی در پیش داریم
می‌خواهم با مردم کنیا صحبت کنید و بگویید بعد از این بازی چه انتظاری دارید؟ ما بعد از مدتی اولین بار دور هم جمع شدیم و دیدید که چقدر خوب بازی کردیم. جنگندگی بالایی داشتیم و خوشحالم. بدشانس بودیم که بازی را از دست دادیم. اما باید بدانیم که راه روشنی در پیش داریم.
**بازی‌های ملی بازیکنان ما از حاج صفی کمتر است!
برخی بازیکنان ما اولین بار در ترکیب تیم ملی کنیا بازی کردند. می‌خواهم بگویم احسان حاج صفی بازی‌های ملی‌اش از کل بازیکنان ما بیشتر است. ما زمان زیادی نیاز داریم که کار را جلو ببریم و خوشحالم که در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

ویدئو: 276139

**انتخاب قلعه نویی، تصمیم خوبی از سوی فدراسیون ایران بود
آقای قلعه نویی مربی باتجربه‌ای هستند و من نمی‌توانم توصیه خاصی به ایشان داشته باشم ولی این انتخاب تصمیم خوبی از سوی فدراسیون فوتبال بود که به فکر استفاده از مربی ایرانی افتادند. در ایران خیلی نتیجه مهم است و معمولا برای مربی صبر می‌کنند. بازی‌های دوستانه اهمیتی ندارد و چیزی که برای ایران مهم است، جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

دیدگاه‌ها