کد خبر : 1897979 | 09 فروردين 1402 ساعت 03:00 | 27.1K بازدید | 11 دیدگاه

به جای شهریار و طارمی

گلزن ایران در دروازه جنوبی با لباس فسفری!

مؤثرترین بازیکنی که باعث شد تیم ملی به اولین برد خود در ۱۴۰۲ برسد، دروازه‌بان تیم ملی کنیا بود.

گلزن ایران در دروازه جنوبی با لباس فسفری!

به گزارش “ورزش سه” انجام دو بازی تدارکاتی مقابل روسیه و کنیا در فروردین ماه ثابت کرد که بزرگترین نقطه ضعف تیم ملی استفاده از موقعیت‌های پیاپی گلزنی است. به خصوص در بازی اول و نیمه دوم جدال با کنیا، مهاجمان تیم ملی نتوانستند از فرصت‌های خوب گلزنی استفاده کنند و باعث شد تنها برد ایران در ایام فیفادی هم با اختلاف حداقلی و با گل بخودی بازیکن حریف به دست بیاید.

پاتریک ماتاسی، گلر تیم ملی کنیا که نمایش نسبتا خوبی مقابل ستاره‌های تیم ملی ایران داشت، سرانجام تسلیم حملات بی‌پایان و دامنه‌دار شاگردان قلعه‌نویی در نیمه دوم شد و با ثبت یک گل بخودی، مقدمات باخت تیم ملی کشورش را بعد از نزدیک به ۵۰۰ روز دوری از مسابقات ملی فراهم کرد.

ماتاسی به خصوص بعد از گل اولونگا و پیش افتادن کنیا، نقشی محوری در وقت‌کشی‌های تیمش ایفا کرد. او علاوه بر اینکه دو مرتبه با تمارض و به مصدومیت زدن خود، باعث وقفه در جریان بازی شد، یک مرتبه هم توسط داور عراقی به علت وقت‌کشی با کارت زرد جریمه گردید.

در کنار این‌ مسائل، گلر بلندقامت کنیا در چندین صحنه نیز با واکنش‌های به موقعش، مانع از گلزنی بازیکن‌هایی مثل طارمی و مغانلو شد.

با این حال از نقش ماتاسی در دریافت هر دو گل به راحتی نباید گذشت. او در صحنه گل اول با خروج اشتباهی که داشت، باعث شد محبی با ضربه سر دروازه کنیا را باز کند. اما نقش این گلر فسفری‌پوش، در صحنه گل دوم پررنگ است؛ چرا که گل برتری ایران به لطف گل بخودی او به دست آمد.

در این صحنه رامین رضاییان با پای چپ خود، قصد داشت پاس را به دهانه دروازه ارسال کند. اما ضرب قدرت پاس او آنقدر بالا بود که با یک پیچ دادن کوچک، ماتاسی را به اشتباه انداخت و او علی‌رغم تمام تلاشش برای نباختن به ایران، دروازه خودی را باز کرد تا اینگونه امیر قلعه‌نویی به اولین برد خود در بازگشت دوباره به تیم ملی دست پیدا کند.

عکس: امیرحسین خیرخواه

1836513
1836515
1836514

دیدگاه‌ها