کد خبر : 1898017 | 09 فروردين 1402 ساعت 10:16 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

تازه شروع کردیم و زمان صحبت از تردیدها نیست

دلافوئنته: هزاران‌بار روی این بازیکنان شرط می‌بندم

لوئیس دلافوئنته، سرمربی تیم ملی اسپانیا، شکست مقابل اسکاتلند را حاصل اشتباهات فردی دانست.

دلافوئنته: هزاران‌بار روی این بازیکنان شرط می‌بندم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسپانیا بعد از پیروزی آسان مقابل نروژ، شب گذشته در گلاسکو با دو گل مغلوب میزبان خود اسکاتلند شد. این اولین شکست اسپانیا مقابل اسکاتلند بعد از سال 1984 بود که باعث شد شاگردان لوئیس دلافوئنته با 3 امتیاز و پایین‌تر از حریف 6 امتیازی خود، در رده دوم گروه اول انتخابی یورو 2024 قرار بگیرند.

دلافوئنته در پایان این دیدار در مورد اولین شکست خود با اسپانیا گفت: «خب این یک شکست دردناک بود و از نتیجه راضی نیستیم. آنالیز خوبی روی حریف انجام داده بودیم که اگر به‌خوبی آن را اجرا می‌کردیم، می‌توانستیم نتیجه را تغییر دهیم. جنبه‌های مثبت زیادی در تیم بود که باعث رضایت من است؛ اما بدیهی است که تیم ما نیاز دارد تا در زمینه‌های مختلف پیشرفت کند. این نتیجه مسئولیت من در آینده را بیشتر می‌کند.»

1836589

او در مورد دفاع نفوذناپذیر اسکاتلند و ناکامی اسپانیا در عبور از آن، تأکید کرد: «در این سطح از فوتبال، شما می‌توانید به‌خاطر هر اشتباه کوچکی سخت مجازات شوید. درست است که از نتیجه راضی نیستیم؛ اما خوشحالم که موقعیت‌هایی ایجاد کردیم و مفاهیمی از فوتبال را به نمایش گذاشتیم که روی آن کار کرده بودیم.»

سرمربی اسپانیا افزود: «بهانه نمی‌آوریم اما آن‌ها موقعیت زیادی نداشتند و بعد از گل اول نیز وقتی با 5 نفر دفاع کنید، کار برای حریف سخت می‌شود. با این وجود، موقعیت‌هایی داشتیم و باید گل می‌زدیم. در نیمه اول سانترها، ضربات ایستگاهی و شوت‌هایی داشتیم که می‌شد به گل منجر شوند؛ اما نتوانستیم این کار را بکنیم. باید به کار خود ادامه دهیم و روی ارتقاء عملکرد و اعتمادبه‌نفس بازیکنان کار کنیم. اگر به این روش ادامه دهیم، حتماً به اهداف مورد نظرمان خواهیم رسید.»

ویدئو: 276134

دلافوئنته در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با تأکید بر این‌که تیمش هنوز در آغاز راه است، گفت: «هیچ ابهامی وجود ندارد. لطفاً از الآن شروع نکنیم درباره تردیدها صحبت‌کردن. ما تازه شروع کرده‌ایم و سخت کار می‌کنیم. لوئیس (انریکه) کارهای خوبی انجام داده است. در فوتبال فقط نتیجه مهم است و ما باختیم. باید بهتر شویم. این به‌خاطر اشتباهات فردی بود که به‌خاطرش جریمه شدیم.»

او با تأکید بر این‌که در ماه ژوئن تیمش را با چهره‌ای قدرتمندتر راهی لیگ اروپا خواهد کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا لیست فعلی، انتخاب‌های آینده او نیز هستند، گفت: «البته! من روی این گروه از بازیکنان، هزاران‌بار شرط می‌بندم!»

1836588

دیدگاه‌ها