کد خبر : 1898445 | 11 فروردين 1402 ساعت 22:19 | 317.7K بازدید | 92 دیدگاه

به کمک داور احترام بگذارید؛

دستورالعمل کارشناسان درباره مشکوک‌ترین گل هفته

اولین جنجال داوری بزرگ این هفته مربوط به مسابقه صدرنشین مقابل نفت آبادان بود.

دستورالعمل کارشناسان درباره مشکوک‌ترین گل هفته

به گزارش ورزش سه، این گلی است که درباره آن صحبت خواهند کرد. لحظه‌ای که تصمیم کمک داور برای اعلام کردن گل به سود سپاهان با اعتراض و جنجال شدیدی همراه بود.

اگر صحنه تک گل سپاهان در دیدار مقابل نفت در آغاز مجدد رقابت‌های لیگ در هفته بیست و چهارم را مرور کنیم، چند اتفاق که بلافاصله پشت هم رقم خورد را می‌بینید؛ سانتر زکی‌پور، دخالت رامین رضاییان، برخورد توپ با فرشاد احمدزاده و دفع توم از طرف مدافع صنعت نفت (میثم تهی‌دست)، توپی که درست از دهانه دروازه نفت دفع شد اما کمک داور، هیوا بهمنی، جای تکنولوژی چشم شاهین و گل لاین تصمیم گرفت و توپ را گل اعلام کرد.

ویدئو: 276390

بعد از این، وب‌سایت‌ها و طرفداران تیم‌های مقابل در شبکه‌های اجتماعی سعی کردند صحت این گل را زیر سوال ببرند اما همان‌قدر که دوربین پوشش‌دهنده این صحنه، به سختی می‌تواند حقیقت را روشن کند، کارشناسان داوری هم از راه دور نمی‌توانند تشخیص دقیقی روی این صحنه داشتند و اکثر آن‌ها معتقدند باید به تصمیم کمک داور احترام گذاشت.

ویدئو: 276514

به هر حال خلاصه‌ای از نظرات کارشناسان داوری را روی این صحنه ملاحظه می‌کنید؛ در حالی که بدون ابزار تکنولوژیک نمی‌شود با اطمینان درباره گل بودن یا نبودن توپ صحبت کرد:

1837528

⚪️ ابراهیم میرزابیگی: با توجه به اینکه دوربین روی خط نیست و توپ هم روی هوا قرار دارد، تشخیص این صحنه سخت است و خود کمک داور که روی خط حضور داشته، بهتر می‌توانست تشخیص بدهد و ما نمی‌توانیم اظهارنظر قطعی داشته باشیم.
⚪️ تورج حق‌وردی: در تصاویر تلویزیونی واضح نیست که توپ از خط عبور می‌کند یا خیر و نمی‌توان نظر قطعی داد.
⚪️ حیدر سلیمانی: با این زاویه و از طریق تصاویر فریز شده نمی‌توان نظر قطعی داد و باید حق را به کمک داور بدهیم؛ مگر آنکه تصاویر این صحنه از زوایای جدیدی منتشر شود. این صحنه جزو صحنه‌هایی بود که فقط با VAR می‌توان به طور قطعی درباره آن صحبت کرد.
غلامرضا جباری: از زاویه‌ای که دوربین نشان می‌دهد به نظر می‌رسد توپ به طور کامل از خط دروازه صنعت نفت عبور نکرده است. با این حال اظهار نظر قطعی، از این زاویه بسیار دشوار است.
نوذر رودنیل: در آخرین لحظه که مدافع قصد دارد توپ را از دفع کند، توپ از خط گذشته و گل به درستی اعلام شد.

دیدگاه‌ها