کد خبر : 1898790 | 14 فروردين 1402 ساعت 13:13 | 32.2K بازدید | 8 دیدگاه

چفرین: این یکی از جدی ترین پرونده‌هایی است که دیده‌ام

شوک رییس یوفا به بارسا: وضعیت وخیم است

رییس یوفا درباره خطراتی که باشگاه بارسلونا را تهدید می‌کند صحبت کرد.

شوک رییس یوفا به بارسا: وضعیت وخیم است

به گزارش "ورزش سه"، الکساندر چفرین، رئیس یوفا، برای کنگره کمیته اجرایی در روز چهارشنبه در لیسبون آماده می‌شود. این نشست عملاً برای انتخاب مجدد او به عنوان رئیس این نهاد فوتبال برای دوره 2023 تا 2027 برگزار می‌شود، زیرا چفرین از حمایت اکثریت برخوردار است. در این کنگره بررسی رسمی پرونده نگریرا نیز در دستور کار قرار دارد؛ جایی که یوفا نقض قوانین این نهاد توسط باشگاه بارسلونا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اما به عنوان یک پیش درآمد با نگاهی به مصاحبه رئیس یوفا با یک روزنامه اسلونیایی می‌توان تا حدودی به وضعیت موجود پی برد. چفرین در این باره گفت:"به دو دلیل نمی‌توانم مستقیماً در این مورد اظهار نظر کنم. اولاً به این دلیل که کمیته انضباطی مستقلی مسئول آن است. ثانیاً به این دلیل که من به طور مفصل به این موضوع نپرداخته ام.  با این حال می‌توانم یک چیز بگویم؛ من به اطلاع دارم که وضعیت به شدت وخیم است. آنقدر جدی است که به نظر من یکی از جدی ترین پرونده‌های فوتبالی است که دیده ام. البته این‌ موضوع فعلا نمی‌تواند عواقب رقابتی داشته باشد اما رویه‌ها در سطح دفتر دادستان مدنی اسپانیا ادامه دارد. اما تا آنجا که به یوفا مربوط می‌شود، حکمی صادر نشده است. "

چفرین در پاسخ به این سوال که بارسلونا با خطر مجازات شدن روبرو خواهد بود یا خیر و این که آیا پرونده می‌تواند عواقب ورزشی برای باشگاه کاتالانی داشته باشد، پاسخ می‌دهد: "نمی‌توانم و نمی خواهم به آن پاسخ دهم."

چفرین درباره سوپرلیگ و‌ تلاش برای احیای آن نیز گفت: " آنها هنوز در تلاش هستند کاری انجام دهند، اما به نظر من، فقط کمی موقعیت مذاکره خود را بهبود بخشند و سعی کنند با ما مذاکره کنند. آنها به طور کامل درک نکرده اند که ما چیزی برای مذاکره نداریم. البته منیت نیز در برخی از این افراد نقش خاصی را ایفا می‌کند و به همین دلیل هنوز هم در این زمینه کاری انجام می‌دهند، زیرا در طول سال‌ها عادت کرده اند که همه به اهدافشان برسند. اما این داستان تمام شد، در آن شکی نیست. جلسه ای با شرکت A22 داشتیم که مدیریت منافع این سه باشگاه را بر عهده دارد و حتی همکارانم با ملاقات من با آنها مخالفت کردند.

1838140

من نمی‌خواستم در این جلسه تنها باشم بنابراین با باشگاه‌ها تماس گرفتیم، لیگ ها را صدا زدیم، هواداران و اتحادیه FIFpro را صدا کردیم. وقتی نمایندگان A22 آمدند، همه در اتاق بودند. آنها می‌توانستند ببینند که این پروژه ای است که هیچ کس آن را نمی‌خواهد. مایه شرمساری است که این داستان هنوز ادامه دارد. البته احتمالاً بدون حمایت رسانه‌ها هیچ چیز از آن نمی‌شنیدیم.

من رابطه خاصی با آنیلی یا هیچ کس دیگری در یوونتوس ندارم، اما می‌خواهم تاکید کنم که همچنان به یوونتوس به عنوان یک باشگاه احترام می‌گذارم و به طور کلی برای هر سه باشگاه احترام زیادی قائل هستم. آنها باشگاه‌های بزرگی هستند که بسیار بیشتر از حرکات مدیران خود را در بر می‌گیرند و نمایندگی می‌کنند. اگر یک باشگاه هیئت مدیره‌ای داشته باشد که تصمیمات اشتباه بگیرد، هرگز به این معنی نیست که من با آن باشگاه مخالف هستم. جالب است بدانید که از میان سه باشگاهی که مدعی ناجیان فوتبال هستند، یکی به دلیل تنظیم ترازنامه و دیگری به دلیل مسائل مالی در حال رسیدگی کیفری هستند. ببینیم از سومی هم چیز در می‌آید یا نه. جالب است که این‌ها می‌خواهند فوتبال را نجات دهند."

چفرین درباره تغییرات لیگ قهرمانان هم گفت: "بدون شک، این گام بزرگ دیگری خواهد بود. ما بسیاری از چیزهای خوب را از مفهوم فعلی حفظ خواهیم کرد و چند مورد دیگر را اضافه خواهیم کرد. می‌دانیم که خیلی‌ها از قبل خیلی سریع می‌دانند که کدام تیم‌ها به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود می‌کنند. با تغییرات، اوضاع فرق می‌کند، قسمت رقابت قبل از مبارزه‌های حذفی جذاب‌تر و نامشخص‌تر می‌شود."

رییس یوفا در واکنش به ابهامات قانون خطای هند و مشکلات VAR گفت: "نه، من قانون فعلی را درک نمی‌کنم.  من مطلقا آن را درک نمی‌کنم و باید کاری در این زمینه انجام شود. در پایان ماه آوریل یک گروه ویژه تشکیل می‌دهیم که رهبری آن بر عهده زونیمیر بوبان خواهد بود و می‌خواهیم بهترین مربیان و بازیکنان سابق فوتبال را در آن داشته باشیم. آنها نام‌های بزرگ فوتبال جهان خواهند بود.  یکی از مسائل اولویت دار که همه در مورد آن می‌پرسند خطاهای هند خواهد بود. واقعا مبهم است و به جرات می‌توانم بگویم که دیگر هیچ کس آن را درک نمی‌کند. ما واقعاً در اینجا به گفتگو، یافتن راه حل و حل شدن برخی مشکلات نیاز داریم.
من همچنین هفته گذشته با جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در مورد این واقعیت صحبت کردم که همه ما باید با هم کاری در این مورد انجام دهیم. "

دیدگاه‌ها