کد خبر : 1898816 | 14 فروردين 1402 ساعت 15:08 | 17.2K بازدید | 3 دیدگاه

خنده‌دار است که استقلال 100 میلیارد ندارد

توصیف تخصصی پیروز قربانی از مدیران ورزش ایران!

پیشکسوت باشگاه استقلال مدعی است که این تیم با چنین پشتوانه‌ای نباید دچار مشکلاتی شود که نبود یک میلیون دلار باعث حذف و اتفاقات احتمالی بدتر برای آنها شود.

 توصیف تخصصی پیروز قربانی از مدیران ورزش ایران!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به واسطه بدهی یک میلیون دلاری به استراماچونی حذف شده و هواداران این تیم بابت دومین حذف پیاپی از آسیا با شوک بزرگی مواجه شده‌اند. پیروز قربانی، مدافع اسبق این باشگاه، در این خصوص اینطور واکنش نشان داد: اتفاق بسیار بدی بود که متاسفانه افتاد. این اتفاق در ایران قابل‌پیش‌بینی بود چون پیش از این هم افتاده است و در این بین فقط هواداران و بازیکنان ضربه می‌خورند.

وی با اشاره به این موضوع که این باشگاه چرا باید با چنین پشتوانه و پتانسیلی توانایی پرداخت 100 میلیارد بدهی استراماچونی را نداشته باشد گفت: پرداخت این پول برای فوتبالی‌ها سخت نبود، زیرا استقلال 30 میلیون هوادار دارد. اما متاسفانه سیستم مدیریتی معیوب است که توان پرداخت این پول را ندارد و باعث ناراحتی مردم و هواداران استقلال می‌شود.

کاپیتان اسبق استقلال درباره استعفای علی فتح‌الله‌زاده بعد از این اتفاق گفت: در جریان این موضوع نیستم و باید از خود ایشان بپرسید چرا تصمیم به چنین کاری گرفته است.

قربانی درباره صحبت‌های رئیس سازمان خصوصی‌سازی مبنی بر اینکه این پول را در اختیار استقلال گذاشته شده بود، اما صرف موارد دیگری شده تا آنها اکنون با دردسر حذف از آسیا مواجه شوند، گفت: در جریان اینکه چقدر پول داده‌اند نیستم و طرفین باید درباره این مسئله صحبت کنند. باید ببینیم این پول کجا هزینه شده است. کشورهای دنیا بفهمند ما توان پرداخت 100 میلیارد پول را نداشته‌ایم و به خاطرش از آسیا حذف شده‌ایم به ما می‌خندند و مسخره‌مان می‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی که مدیران را سر کار می‌گذارند باید نسبت به عملکردشان پاسخگو باشند که متاسفانه مدیران انتصابی عملکرد خوبی ندارند و کسی هم جرات نمی‌کند به آنها حرفی بزند و تازه در جاهای بهتر هم مشغول به کار می‌شوند. در دنیا همه چیز تخصصی است، اما در ایران اینگونه نیست و ظاهرا آنها اشتباه می‌کنند که بر اساس تخصص و توانایی مشغول به کار می‌شوند. راه‌های درآمدزایی در ایران بسته است؛ مثلا کپی رایت در ایران رعایت نمی‌شود و حق پخش تلویزیونی را پرداخت نمی‌کنند.

قربانی با انتقاد از مدیریت ورزشی در ایران گفت: کسانی سر کار هستند که صبح از خواب بلند می‌شوند یک حرکت کششی انجام می‌دهند و سپس با دو نفر مشورت و در نهایت هم تصمیم‌گیری می‌کنند. بازیکن پولی از کجا آمده است؟ راه‌های درآمدزایی را بسته‌اند و برخی مربیان مجبور می‌شوند بازیکن پولی بردارند تا هزینه باشگاه و تیم و خودشان در بیاید و این واقعا زشت و غیرقابل‌قبول است. خدا را شکر همه هم در ایران کارشناس هستند و میز گرد تشکیل می‌دهند و نتیجه‌اش را هم که همه می‌بینیم.

دیدگاه‌ها