کد خبر : 1899079 | 15 فروردين 1402 ساعت 20:59 | 28.1K بازدید | 12 دیدگاه

مخالفت دولت انگلیس با فروش یونایتد به قطری‌ها

رسانه‌های انگلیسی می‌گویند برخی مقامات ارشد دولت بریتانیا با فروش باشگاه منچستریونایتد به شیخ جاسم بن حمد آل ثانی، بانکدار قطری، مخالفند.

مخالفت دولت انگلیس با فروش یونایتد به قطری‌ها

به گزارش "ورزش سه"، درحالی‌که بیش از پنج ماه از به فروش گذاشته شدن باشگاه منچستریونایتد توسط مالکان آمریکایی باشگاه می‌گذرد، هنوز خریداران احتمالی و درخواست‌هایی که به مالکان یونایتد ارسال شده است رسما اعلام نشده و حتی مشخص نیست که آیا خانواده گلیزر واقعا به دنبال فروش باشگاه هستند یا نه.

با این حال گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است منچستریونایتد تا این لحظه با دو پیشنهاد خرید بزرگ مواجه بوده که یکی از آنها از طرف سِر جیم راتکلیف، ثروتمندترین مرد بریتانیا، است و پیشنهاد دیگر را شیخ جاسم، بانکدار اهل قطر، ارائه کرده است.

1838612

اما امروز رسانه‌های انگلیسی مدعی شدند بانک انگلیس در گزارشی به دولت این کشور اسنادی ارائه داده که نشان می‌دهد در گذشته بانک سرمایه‌گذاری قطر، که ریاستش در اختیار شیخ جاسم است، در شعبه بریتانیای این بانک بی‌انضباطی مالی داشته و به دلیل تراکنش‌های مشکوک زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

این گزارش‌ها مدعی است چندین چهره از برجسته‌ترین دولتمردان بریتانیایی به همین علت مخالف فروش باشگاه منچستریونایتد به این ثروتمند قطری هستند.

1838613

شیخ جاسم که از اعضای خانواده سلطنتی قطر است پیشنهادی نزدیک به 6 میلیارد یورو به خانواده گلیزر ارائه داده است. گفته می‌شود راتکلیف هم پیشنهاد مشابهی به مالکان باشگاه ارسال کرده است.

پیش از این، اکثر گزارش‌های رسانه‌ای مدعی بودند خانواده گلیزر ترجیح می‌دهند سهام خود را به شیخ جاسم بفروشند، اما با ادعاهای امروز بار دیگر تکلیف مالکیت یونایتد در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها