کد خبر : 1899170 | 16 فروردين 1402 ساعت 11:19 | 33.6K بازدید | 12 دیدگاه

با وجود دوئل در TV

حال استقلال ریکاردو ساپینتو خوب است (عکس)

باشگاه استقلال روزهای بحرانی را در بخش مدیریتی و مالی پشت سر می‌گذارد و هر لحظه باید منتظر یک اتفاق جدید در ساختمان سعادت آباد بود اما حال تیم استقلال خوب است.

حال استقلال ریکاردو ساپینتو خوب است (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، علی فتح الله زاده پیش از عید با حضور در اردوی تیم آبی به بازیکنان قول داد، به زودی درصدی از قرارداد و پاداش های معوقه را پرداخت خواهد کرد. او خطاب به بازیکنان اعلام کرد، باشگاه به موازات تلاش می‌کند، بدهی استراماچونی را هم جور کند و به همین خاطر تحت فشار است. ریکاردو ساپینتو که از مدت‌ها پیش به خاطر عدم دریافت حقوق ماهانه خود متوجه این اوضاع بحرانی شده بود، بعد از بازی با فولاد از شرایط مالی باشگاه گله کرد تا از بازیکنان تیمش حمایتی داشته باشد. او گفت این روزها همه از استراماچونی حرف می‌زنند، در حالی که تیم او هم مهم است چون در دو جبهه برای قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی می‌جنگد. ریکاردو سایپنتو بعد از این پیروزی حساس خطاب به خبرنگاران گفت؛ برخی از بازیکنان من برای گذران زندگی و رفع مشکلات ماشین‌های خود را فروخته اند. این موضوع را حتی تماشاگران تیم استقلال هم متوجه شده بودند. برخی از بازیکنان استقلال که با ماشین‌های مدل بالا به کمپ حجازی می آمدند، اینروزها با اسنپ و گاها 206 رفت و آمد می‌کنند.

1838767

تعطیلات نوروز از راه رسید اما از پولی که علی فتح الله زاده وعده داده بود، خبری نشد. بازیکنان 24 ساعت اعتصاب کردند اما باز هم از پول خبری نشد! از جایی به بعد بازیکنان تصمیم گرفتند، در دفاع از اعتبار و حیثیت فنی خود و اینکه شانس قهرمانی اشان در لیگ برتر و جام حذفی از دست نرود، به تحریم تمرینات پایان دهند، چون اگر قرار بود، باشگاه با درک شرایط از نظر مالی آنها را شارژ کند، این کار را کرده بود. پای هواداران که به میان می‌آید، نه فقط در تیم استقلال بلکه در همه تیم های پرطرفدار بازیکنان با جان و دل به زمین می روند تا نتیجه بگیرند. اختلاف و دوری بین بازیکن و باشگاه جایی بیشتر شد که علی فتح الله زاده عارف غلامی را به خاطر تحریک بازیکنان 20 درصد جریمه کرد. بلافاصله همه بازیکنان و حتی سرمربی استوری گذاشتند و از عارف غلامی حمایت کردند و نوشتند که تعطیلی تمرین تیم کار همه آنها بوده است نه عارف غلامی.

1838770

مصاحبه ریکاردو ساپینتو پیش از بازی با ذوب آهن فصل الخطاب نسبت به همه بازیکنان بود. جایی که گفت؛ من همین امروز به خاطر عدم دریافت مطالبات خود می‌توانم اردوی تیم را ترک کنم اما می‌مانم و برای قهرمانی می جنگم و هر روز بهترین خود را برای تیم می گذارم. بازیکنان با گذر از اتفاقات تلخی که در نوروز تجربه کرده بودند، در مصاف با ذوب آهن هم خوب فوتبال کردند و پیروزی خود را در نهایت در یک بازی دیدنی با دو گل جشن گرفتند. در روزی که تیم و ریکاردو ساپینتو تشویق شدند، اما به شدت از باشگاه و مدیریت آن انتقاد شد. شاید از نگاه بازیکنان این به تحمل مشکلات مالی تیم می ارزد.

دوئل بین باشگاه و بازیکنان و کادر فنی در مناظره بین علی فتح الله زاده و رئیس سازمان خصوصی سازی بیشتر شد. جایی که علی فتح الله زاده گفت؛ روزبه چشمی گفته اگر پول من را ندهید به زمین نمی روم و بازی نمی‌کنم. جایی که مدیر عامل باشگاه استقلال گفت؛ به ریکاردو ساپینتو پول داده است و پرداختی به بازیکنان را 60 تا 70 درصد عنوان کرده است. در حالی که بازیکنان می گویند این میزان پرداختی را قبول ندارند و این ها برای آپشن های سال پیش است و از سویی ریکاردو ساپینتو هم از لیست دریافتی عقب است. ضمن اینکه این مناظره به استقلالی ها فهماند، آشفتگی مالی که قربان زاده از آن می گوید کاملا درست است و حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا عیبی ندارد و از همه مهمتر باشگاه هیچ در آمدزایی نمی تواند داشته باشد و برای پرداخت دستمزدها و طلب استراماچونی نیازمند معجزه و یا بهتر است بگوییم کمک های دولتی است.

1838771

با همه این احوالات حال استقلال ریکاردو ساپینتو خوب است. چهره استقلالی‌ها در تمرین دیروز خندان بود. حتی روزبه چشمی که مورد هجمه مدیر عامل قرار گرفت. به نظر می‌رسد آبی‌ها قصد دارند مسیر قهرمانی را با هر رفتاری از سوی باشگاه تا پایان فصل ادامه دهند. چون آن‌ها حمایت باشگاه را از دست داده اند اما نمی‌خواهند شانس قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی و از همه مهمتر حمایت هواداران را از دست بدهند.

1838772

تصور آنها این بود به خاطر بردهای مهم در برابر گل گهر – فولاد و... پاداش‌های خوبی دریافت خواهند کرد و اختلاف ها بر سر پرداختی‌ها هم با تعامل درون باشگاه حل می‌شود اما فعلا خبری از این‌ها نیست. خارجی‌های استقلال هم اگر پول گرفته باشند بر اساس مفاد قرارداد نبوده است. این را نوتیسی که به باشگاه می دهند، ثابت می کند. اما آنها هم می خواهند بمانند تا در کنار ایرانی ها برای تصاحب جام تلاش کنند. حال استقلال درون زمین خوب است و  این خبری است که می تواند از کمپ ناصر حجازی برای تماشاگران استقلال مخابره کرد. با جود اینکه در کنار مشکلات مالی حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا خبر دردناکی برای آبی ها بود. خیلی از بازیکنانی که تیم را فصل گذشته بدون شکست قهرمان کرده بودند، اکنون در تیم جز مهره های تاثیر گذار به حساب می آیند.

1838774

دیدگاه‌ها