کد خبر : 1899220 | 16 فروردين 1402 ساعت 14:56 | 48.9K بازدید | 13 دیدگاه

مهاجم بوشهری، عکس جلد نخست روزنامه‌ها شد

طارمی بدهی‌هایش با بنفیکا را تسویه می‌کند! (عکس)

روزنامه رکورد در یادداشتی، به آمار گلزنی مهدی طارمی پرداخت و نوشت که بازیکن ایرانی باید آمارش را بهبود ببخشد.

طارمی بدهی‌هایش با بنفیکا را تسویه می‌کند! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، زمان زیادی تا برگزاری مهمترین دیدار فوتبال پرتغال باقی نمانده است. پورتو و بنفیکا در جدال موسوم به کلاسیک باید جمعه شب در استادیوم دا لوز به مصاف هم بروند. فاصله 2 تیم در صدر جدول به عدد 10 رسیده و آبی و سفیدها برای اینکه اندک شانس های خود برای قهرمانی را زنده نگه دارند، نیازمند یک معجزه در لیسبون هستند.

مهدی طارمی که بخت اول گلزنی پورتو در این بازی به حساب می‌آید، در هفته‌های گذشته نتوانسته است انتظارات را برآورده کند و روزنامه رکورد نیز در شماره امروز خود به این موضوع پرداخته و نوشته است که او می‌تواند برای نخستین بار، در استادیوم خانگی بنفیکا، برای پورتو گلزنی کند.

در این یادداشت که با تیتر "طارمی دستور واکنش دارد" منتشر شده، آمده است: با زدن تنها 4 گل در سال 2023، این بازیکن ایرانی در دالوز تست آتش (گلزنی) دارد. یک بدهی در کلاسیک وجود دارد و طارمی باید آن را تسویه کند.

1838835

در ادامه این گزارش آمده است:

عملکرد طارمی اخیراً مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته است، به‌طوری‌که ناکامی بازیکن ایرانی در گلزنی را به‌عنوان یکی از دلایل افت پورتو قلمداد کرده اند. این درحالی است که با 22 گل و 10 پاس گل، او همچنان بهترین گلزن این فصل پرتغال است. با این حال، در سال تقویمی 2023، این مهاجم 30 ساله فقط 4 گل به ثمر رسانده و جام جهانی قطر نقطه عطفی در دوران حرفه ای او بود.

با این حال، سرخیو کونسیسائو اجازه نمی‌دهد بهترین گلزن تیمش تحت تأثیر انتقادات قرار بگیرد، زیرا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی مقابل پورتیموننسه، تأثیر او بر تیم را برجسته کرد. طارمی تمام اعتماد مربی، هم‌تیمی‌هایش و اکثر ورزش‌دوستان را به دست آورده و به همین دلیل محیط ایده آلی در اختیار دارد تا در جهت منافع تیم کمک کند. این ایرانی می‌تواند توانایی‌هایش را در دربی به همه تحمیل کند، البته این اتفاق همیشه رخ نداده است. در ورزشگاه دالوز، استادیوم خانگی بنفیکا، او هرگز موفق به گلزنی برای پورتو نشده است. این مهاجم امیدوار است که بدهی خود را تسویه کند.

با نگاهی به مسیر طارمی در این فصل، مشخص است که گلزنی خارج از دراگائو برای او کار آسانی نبوده است. از 22 گلی که در این فصل به ثبت رسانده، تنها 8 گل آن در خارج از خانه به ثمر رسیده است. بدتر از آن، آخرین باری که ملی پوش ایرانی یک گل خارج از خانه وارد دروازه حریفان کرد، به 17 سپتامبر 2022 و دیدار برابر استوریل پرایا برم می‌گردد، یعنی شش ماه و نیم پیش.

1838836

علاوه بر این، از سپتامبر، مهاجم ایرانی گل‌های خارج از خانه اش را در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است. 2 پنالتی برابر لورکوزن و 2 گل مقابل بروژ. از آن به بعد، گلزنی طارمی در خارج از خانه به یک بحران واقعی تبدیل شد.

با تقسیم بندی فصل به چهار قسمت، بخش سوم یعنی ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس، با تنها چهار گل زده، ضعیف ترین فصل برای طارمی از نظر موفقیت بوده است. این رکورد پس از یک دوره فوق العاده در اکتبر و دسامبر به دست آمد. جایی که او به دلیل حضور در جام جهانی، بازی‌های کمتری را برای پورتو انجام داد اما تقریبا سه برابر (11 گل) به ثمر رساند که این مقدار بسیار بالاتر از ابتدای فصل است که او تا سپتامبر 7 بار دروازه رقبا را باز کرد.

دیدگاه‌ها