کد خبر : 1899452 | 17 فروردين 1402 ساعت 21:30 | 18.4K بازدید | 16 دیدگاه

اشک شادی و زنده شدن امید بقا در آبادان

نفت آبادان 2 - مس کرمان 1، هند سرنوشت‌ساز

احمد شریعت‌زاده با به ثمر رساندن ضربه پنالتی در دقیقه 90+۳ آبادانی‌ها را به بقا در لیگ برتر امیدوار کرد. این اولین پیروزی آن‌ها با ویسی بود.

نفت آبادان 2 - مس کرمان 1، هند سرنوشت‌ساز

به گزارش ورزش سه، نفت آبادان با این برد فاصله خود را با مس کرمان در پایان پنج هفته تا پایان لیگ به پنج امتیاز کاهش داد تا دوباره به ادامه کار در رقابت‌های لیگ امیدوار بشود. آن‌ها گل اول بازی را روی فرار پشت محوطه جریمه توسط ممی زاده در دقیقه ۹ به ثمر رساندند اما مسی‌ها پیش از پایان نیمه اول با ضربه احمد نصیری جبران کردند. بازی در نیمه دوم با تب و تاب خاص خود در جریان بود تا ارسال بلندی در محوطه جریمه مس با برخورد به دست میلاد خدایی در دقیقه ۹۰ با سوت داور مبنی بر ضربه پنالتی همراه شد که این پنالتی سرنوشت این مسابقه را رقم زد. پنالتی دیر هنگامی که توسط احمد شریعت زاده وارد دروازه مس شد تا صنعت با ۱۶ امتیاز به بقا امیدوار بشود. آن هم در شرایطی که مس کرمان با ۲۱ امتیاز بالای سر طلایی‌پوشان است. آن‌ها امیدوار هستند این پنج امتیاز در ادامه راه جبران بشود که البته کار بسیار دشواری به نظر می‌آید.


هفته بیست و‌ چهارم لیگ برتر، ۱۴۰۱/۱/۱۷ ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه تختی آبادان
سید وحید کاظمی - محمدرضا ابوالفضلی - مهدی شفیعی - یعقوب آشوری - ناظر داوری: رضا سخندان


صنعت نفت

فرزین گروسیان، محمد طیبی، میثم تهیدست، امید خالدی (۷۷- حسین سنگرگیر)، حسین ساکی، سید فاخر تهامی (46- محمدرضا جلیل مزهر)، رحیم آلبوغبیش (46- حسین بیت سعید)، مهدی ممی زاده (۷۴- شاروف موختدینوف)، فردین یوسفی، احمد شریعت زاده، طالب ریکانی (۸۴- عباس بوعذار) 
سرمربی: عبدالله ویسی

مس کرمان

آرمان شهداد نژاد، روان تونگیک، حسن مرادیفر، فرزاد جعفری، میلاد خدایی، بورا نوگیرا، محمد صبوری (۸۹- علی تهامی) احمد نصیری (۸۳- عباس زراعت کار)، محمد قاسمی نژاد (۶۴-حسین دوستدار)، معین عباسیان (۶۴- محمد امین کاظمیان) ، عارف رستمی 
سرمربی: فرزاد حسین خانی

🟨 اخطار: 

فردین یوسفی (۶۹)

عباس بوعذار (۴+۹۰)

فرزین گروسیان (۶+۹۰)

⚽️ شرح گل:

صنعت نفت آبادن یک- مس کرمان ۰ (دقیقه 9: مهدی ممی زاده) سانتر رحیم آلبوغبیش به مهدی ممی زاده رسید او‌ به زیبایی فرار کرد و بعد از برخورد با شهداد نژاد توپش درحالی که تونگیک به آن نرسید وارد دروازه شد.

صنعت نفت یک- مس کرمان یک (دقیقه ۱۶: احمد نصیری): ارسال عارف رستمی از سمت راست به نصیری رسید و‌ او در محوطه جریمه با یک شوت سرکش درحالی که مدافعان صنعت در سمت راست در حال پوشش بودند گل تساوی را به ثمر رساند.

صنعت نفت آبادان دو- مس کرمان یک (دقیقه 3+۹۰: احمد شریعت زاده): داور خطای هند میلاد خدایی را پنالتی اعلام کرد. احمد شریعت زاده پشت ضربه پنالتی ایستاد و او درست مرکز دروازه را هدف قرار گرفت.

🚨اتفاق ویژه: 

شجاعت وحید کاظمی داور ساروی مسابقه در دقیقه ۲+۹۰ قابل توجه بود. این تصمیم جنجال بزرگی را در بازی برانگیخت اما در نهایت سرنوشت بازی را رقم زد تا احمد شریعت زاده بعد از گل سرنوشت‌سازی که وارد دروازه حریف کرد تحت تاثیر جو ورزشگاه اشک بریزد. 
🥇 بهترین بازیکن:

شاید بتوان عبدالله ویسی را به عنوان تک ستاره تیم نفت نام گذاری کرد. او در دقیقه ۶+۹۰ و زمانی که داور سوت بازی را می‌زد جشنی عجیب را در زمین خودی برگزار کرد که انگار بقای تیمش در لیگ برتر قطعی شده است.


⏱لحظات حساس:

دقیقه ۲۲: ارسال فرزاد جعفری به معین عباسیان رسید و ضربه سر او به شکل خطرناکی از کنار دروازه صنعت به بیرون رفت.

دقیقه ۳۹: شوت از راه دور یوسفی از بالای دروازه صنعت به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: ضربه سر طیبی روی ارسال آلبوغبیش از کنار دروازه مس به بیرون رفت.

دقیقه ۴+۴۵: شوت میثم تهیدست بعد از حرکات انفرادی زیبا او از کنار دروازه مس به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲: شوت سنگین ریکانی در دستان شهدادنژاد قرار گرفت.

دقیقه ۵۸: ارسال کرنر به شریعت زاده رسید و ضربه سر او با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۷۲: شوت سهمگین محمد امین کاظمیان از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶- ضربه سر طیبی در دستان شهداد نژاد قرار گرفت.

🔴حاشیه:

* عارف رستمی دقایقی را به علت مصدومیت روی زمین بود.

*قسمتی از تور دروازه مس کرمان بعد از گل ممی زاده پاره شد.

* بعد از اینکه محمد قاسمی نژاد به علت مصدومیت نقش بر زمین شد داور به نیمکت دو تیم هشدار داد که اگر به اعتراض خود ادامه بدهند کارت می‌گیرند.

* بازی در اواخر نیمه اول درگیرانه پیش می‌رفت.

* داور به محمد صالح محمدی، بازیکن ذخیره مس به علت اعتراض کارت نشان داد.

* طالب ریکانی در اواخر نیمه دوم از تماشاگران درخواست کرد آرامش خود را حفظ کنند.

* احمد شریعت زاده در محوطه جریمه مس سرنگون شد اما داور اعتقاد به خطای پنالتی نداشت.

* با ارسال بوعذار توپ به دست میلاد خدایی برخورد کرد و داور در دقیقه ۹۰ پنالتی اعلام کرد که بازیکنان نارنجی‌پوش به شدت معترض بودند.

* بعد از اینکه گروه پزشکی به علت مصدومیت گروسیان به زمین آمد داور او را به علت اتلاف وقت جریمه کرد که این تصمیم او عجیب بود.

* تصاویر اشک و لبخند صنعت نفتی‌ها و خوشحالی بی‌حد و اندازه هوادران این تیم که با این برد حتی به میزان کم به بقا امیدوار شدند در پایان بازی احساسات هر بیننده‌ای را برمی‌انگیخت.

دیدگاه‌ها