کد خبر : 1900208 | 21 فروردين 1402 ساعت 12:34 | 7.7K بازدید | 7 دیدگاه

سیاست جدید کمیته داوران

داوران سرشناس و کم‌اشتباه برای بازی‌های حساس

در فاصله 5 هفته مانده به پایان لیگ برتر رقابت در بالای جدول برای کسب عنوان قهرمانی داغ است.

داوران سرشناس و کم‌اشتباه برای بازی‌های حساس

به گزارش "ورزش سه"، پرونده هفته بیست و پنجم لیگ برتر در حالی بسته شد که سپاهان با 52 امتیاز صدرنشین است، استقلال با تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول قرار دارد و پرسپولیس هم تنها با یک امتیاز کمتر در تعقیب این دو تیم است. حتی خداداد افشاریان، عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته داوران هم به حساسیت بازی‌های لیگ برتر در هفته‌های پایانی اشاره کرده و گفته است: «مسابقات خیلی حساس شده و به شخصه استرس هفته‌های آینده را دارم، اما سعی می‌کنیم بهترین داوران را بگذاریم، حتی اگر قرار باشد که آنها را هر هفته به میدان بفرستیم.»

حضور بیش از 40 داور وسط برای بازی‌های لیگ برتر که بارها از سوی فدراسیونی‌ها هم بدان اشاره شد که تعداد داوران وسط در لیگ برتر فوتبال ایران بیشتر از استانداردهای جهانی است، موجب شده تا هر 4 – 5 هفته یک بار به داور برای قضاوت نوبت برسد! به واقع کمیته داوران برای اینکه به همه داوران در لیگ برتر قضاوت بدهد، مجبور است هر 4 – 5 هفته یک بار سوت را تحویل آنها بدهد اما این قانون در هفته‌های پایانی رعایت نخواهد شد. از ساختمان سئول خبر می‌رسد در هفته‌های پایانی بیشتر داورانی قضاوت می‌کنند که در 25 هفته سپری‌شده کمتر مرتکب اشتباه شده‌اند و همان‌طور که خداداد افشاریان هم بدان اشاره کرده ممکن است در 5 هفته پایانی برخی داوران به طور مکرر بازی‌ها را سوت بزنند.

به دلیل کثرت داوران وسط در لیگ برتر در 25 هفته سپری شده کمتر اتفاق افتاده داوری در هفته‌های متوالی سوت بزند، اما این اتفاق در 5 هفته پایانی به دفعات رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها