کد خبر : 1900287 | 22 فروردين 1402 ساعت 02:28 | 11.1K بازدید | 2 دیدگاه

گزارش: دختران ایران در مأموریت غیرممکن

نمی‌شود برای صعود ایران به مرحله سوم هم شانسی قائل شد، چه برسد به اینکه از این تیم انتظار المپیکی شدن داشته باشیم.

گزارش: دختران ایران در مأموریت غیرممکن

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی زنان ایران پس از انجام دو دیدار رفت و برگشت برابر میانمار که با نتیجه مجموع 2 بر 1 به سود آن‌ها همراه شد و سبب صدور جواز حضور آن‌ها در دور دوم مرحله مقدماتی انتخابی المپیک 2024 پاریس گردید، بامداد سه‌شنبه به تهران باز خواهند گشت تا آماده حضور در مرحله بعدی مسابقات که در مهر و آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد، شوند. اما شاگردان مریم آزمون برای صعود از دور دوم مسابقات کار بسیار سختی را پیش رو خواهند داشت چرا که در این مرحله، 5 تیم برتر آسیا نیز وارد جدول مسابقات شده و با 7 تیمی که از دور نخست به دور دوم صعود کرده‌اند، به رقابت خواهند پرداخت.

دور دوم مسابقات مقدماتی المپیک با حضور کدام تیم‌ها برگزار خواهد شد؟!

در دور نخست این رقابت‌ها که با حضور 26 تیم آسیایی در 7 گروه برگزار گردید، در نهایت 7 تیم برتر که صدرنشینان گروه خود هستند به دور دوم صعود خواهند کرد. به جز ایران که با تساوی روز گذشته برابر میانمار، صعودش از مرحله اول قطعی شده است، تاکنون صعود تیم‌های ویتنام از گروه C، تایلند از گروه D و هند از گروه G قطعی شده است. سه تیم دیگر بعد از اتمام مسابقات به جمع این 4 تیم اضافه شده و راهی دور بعدی خواهند شد. اما به جز این 7 تیم، 5 تیم برتر آسیا یعنی استرالیا، ژاپن، چین، کره جنوبی و ویتنام نیز به جمع این 7 تیم اضافه شده و دور دوم مسابقات در 3 گروه با حضور 4 تیم برگزار خواهد شد که در نهایت باز هم سه تیم برتر به همراه بهترین تیم دوم راهی مرحله بعدی خواهند شد تا در نهایت دو تیم برتر، راهی مسابقات المپیک پاریس شوند.

1838342

آیا ایران شانس صعود به المپیک پاریس را خواهد داشت؟

همان‌طور که همه ما می‌دانیم فوتبال یک ورزش غیرقابل پیش‌بینی است اما اگر بخواهیم شانسی برای تیم ملی زنان ایران برای صعود به المپیک 2024 پاریس قائل باشیم، تقریبا می‌توان گفت رقم خوردن این اتفاق غیرممکن است. 
تیم ملی زنان ایران تاکنون دو مرتبه موفق به صعود به دور دوم شده بود که روز گذشته برای سومین بار این اتفاق را تکرار کرد اما در تاریخ فوتبال زنان ایران، ملی‌پوشان ایرانی هیچگاه از این فراتر نرفته‌اند. آن‌ها یک بار در سال 2012 موفق به صعود به دور دوم رقابت‌های انتخابی المپیک شدند که البته در آن زمان به دلیل داشتن حجاب، اجازه انجام بازی به آن‌ها داده نشد! یک بار دیگر هم در دور گذشته (سال 2020) موفق به عبور از مرحله نخست انتخابی شدند که باز هم در دور دوم نتوانستند موفقیت آمیز عمل کنند. طبیعتا صعود شاگردان آزمون از مرحله بعدی به جمع 4 تیم برتر آسیا یک شگفتی بسیار بزرگ خواهد بود که همان‌طور که گفتیم در تاریخ رقم نخورده است اما انتظار صعود به مرحله نهایی و حضور در المپیک پاریس، عملا غیرممکن است.

صعود به پاریس نه؛ صعود به مرحله بعد هم شگفتی است!

شاید پروژه صعود تیم ملی زنان ایران به دور سوم مرحله انتخابی المپیک در سال جاری، بزرگ‌ترین پروژه مریم منظمی و مهدی تاج برای فوتبال زنان باشد. آن‌ها می‌توانند در فاصله 7 ماه تا آغاز دور بعدی رقابت‌ها، شرایط را برای یک جهش بزرگ زنان ایران در آسیا رقم بزنند و این تیم برای نخستین بار به دور نهایی مسابقات انتخابی المپیک صعود کند اما انتظار صعود به المپیک از این تیم جوان که تا دو سال گذشته در رنکینگ فیفا وجود نداشت، انتظار بی‌جایی است.
شاگردان آزمون در دور نخست این رقابت‌ها نشان دادند که در صورت توجه لازم به این تیم، پتانسیل فراوانی برای رقم خوردن شگفتی‌های بزرگ‌تر وجود دارد که البته همه آن‌ها در مصاحبه با "ورزش سه" نیز تاکید کردند؛ انتظار حمایت و نگاه ویژه فدراسیون را به این تیم خواهند داشت.

دیدگاه‌ها