کد خبر : 1920627 | 23 فروردين 1402 ساعت 17:42 | 3.5K بازدید | 1 دیدگاه

ثبت‌نام بریتانیا و ایرلند برای میزبانی مشترک یورو 2028

بریتانیا شامل انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز به همراه جمهوری ایرلند رسما درخواست میزبانی مشترک رقابت‌های یورو 2028 را با معرفی 10 ورزشگاه به یوفا ارائه دادند.

ثبت‌نام بریتانیا و ایرلند برای میزبانی مشترک یورو 2028

به گزارش "ورزش سه"، چهار کشور تشکیل‌دهنده بریتانیا شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی که به صورت جداگانه عضو یوفا هستند به صورت مشترک با جمهوری ایرلند امروز درخواست میزبانی رقابت‌های یورو 2028 را امضا کرده و به یوفا ارائه کردند. در این درخواست 10 استادیوم در این کشورها به عنوان ورزشگاه‌های میزبان معرفی شده است.

ورزشگاه‌هایی که کشورهای بریتانیایی به عنوان میزبان رقابت‌ها معرفی کردند شامل چندین ورزشگاه بزرگ و مشهور لیگ برتر است. از این 10 ورزشگاه پنج ورزشگاه در انگلیس قرار دارد که عبارتند از: ورزشگاه ومبلی، ویلا پارک خانه استون‌ویلا، گودیسون پارک خانه اورتون، ورزشگاه تاتنهام هاتسپر و ورزشگاه اتحاد خانه منچسترسیتی.

1851484

ایرلند شمالی ورزشگاه کیسمنت در شهر بلفاست را معرفی کرده و اسکاتلند هم با ورزشگاه همپدن پارک در شهر گلاسکو نامزد شده است. ورزشگاه کاردیف هم نماینده ولز خواهد بود و جمهوری ایرلند هم با ورزشگاه سنت جیمز در شهر دوبلین و ورزشگاه آویوا نامزد برگزاری رقابت‌های یورو 2028 شده است.

قرار نگرفتن نام چندین ورزشگاه بزرگ و مشهور انگلیس در این فهرست در نوع خود جالب توجه است. برای مثال ورزشگاه اولدترافورد که در بین استادیوم‌های انگلیس بعد از ومبلی بیشترین ظرفیت را دارد ابتدا در فهرست انگلیسی‌ها حضور داشت اما باشگاه منچستریونایتد بعد از مذاکراتی که با اتحادیه فوتبال داشت در نهایت تصمیم گرفت اولدترافورد را از فهرست استادیوم‌های میزبانی کنار بکشد.

1851485

دیدگاه‌ها