کد خبر : 1922191 | 31 فروردين 1402 ساعت 10:57 | 23.3K بازدید | 2 دیدگاه

اتفاق عجیب در آلمان

جنجال هوش مصنوعی: مصاحبه دروغ با فوق ستاره!

مایکل شوماخر، قهرمان معروف اتومبیل‌رانی، بار دیگر به دلیل یک مصاحبه عجیب، به تیتر اخبار تبدیل شده است.

جنجال هوش مصنوعی: مصاحبه دروغ با فوق ستاره!

به گزارش "ورزش سه"، اتفاق عجیبی که رخ داده این است که بسیاری از رسانه‌ها بار دیگر در حال پرداختن به موضوع شوماخر هستند اما این بار مسئله درباره وضعیت سلامتی او نیست. 

در واقع همسر و فرزندان او مدت‌هاست که هیچ خبر جدیدی درباره شرایط این قهرمان فرمول یک منتشر نکرده‌اند، کسی که پس از حادثه‌ای در زمان اسکی در کوه‌های آلپ به کما رفت و البته پس از چند سال، حالا شرایط بهتری دارد و تحت نظارت خانواده است.

1433229

شوماخر در سال 2022 به مایورکا منتقل شد و با وجود دریافت تمامی درمان‌های لازم هنوز شرایطش نامعلوم است. کورینا بتش، همسر او، با تمام وجود برای بهبود وضعیتش تلاش می‌کند و این شرایط همچنان ادامه دارد. 

اخیر جنجال بسیاری توسط مجله Die Aktuelle به راه افتاد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. آنها در حالی آخرین نسخه‌شان را منتشر کردند که ادعای مصاحبه با شوماخر روی جلد آن به چشم می‌‎خورد و تیترش این بود:« شوک به دنیا! اولین مصاحبه». 

1854524

اظهارات عجیبی در این مصاحبه مطرح شده که بعضی از آنها شامل این صحبت‌ها بود: «زندگی من از زمان این حادثه کاملا تغییر کرده است. این لحظه بسیار سختی برای همسر، فرزندانم و کل خانواده بود. من واقعا مصدوم شدم و چند ماه در کمای مصنوعی بودم چون در غیر این صورت بدنم نمی‌توانست شرایطش را مدیریت کند. دوران سختی داشتم اما تیم پزشکی بیمارستان توانست بار دیگر من را به زندگی برگرداند.»

1433231
این مجله در ادامه تاکید کرده بود که این اظهارات واقعی نیستند، بلکه توسط هوش مصنوعی طراحی شده‌اند. آنها در این باره ادعا کردند: «در واقع سایت‌هایی هستند که می‌توانید با مراجعه به آنها مکالماتی را با افراد سرشناس داشته باشید و هوش مصنوعی پاسخ‌هایی را برای شما در نظر می‌گیرد. اما این هوش مصنوعی چطور از زندگی افراد، ازدواج، فرزندان و مشکلات آنها خبر دارد؟ احتمالا کسی این اطلاعات را بارگذاری کرده است.»

این رفتار از سوی این مجله آلمانی با انتقادهای بسیاری روبرو شده و روزنامه تایمز انتقادهایی را از این اقدام مطرح کرده است. 

دیدگاه‌ها