کد خبر : 1922392 | 01 اردیبهشت 1402 ساعت 16:14 | 11.8K بازدید | 11 دیدگاه

برای استقلال و پرسپولیس این بازی گام آخر است

درخشان: اگر لابی بلد بودم بیرون نمی‌ماندم

سرمربی سابق پرسپولیس می‌گوید شرط برنده شدن در دربی شماره 100 شجاعت است.

درخشان: اگر لابی بلد بودم بیرون نمی‌ماندم

به گزارش "ورزش سه"، بعد از دیدار پیشکسوتان ملوان و تیم ملی، حمید درخشان، کاپیتان سابق تیم ملی و سرمربی اسبق پرسپولیس، درباره دربی با خبرنگار ما صحبت کرد.

درخشان که در مقام سرمربی، مربی و بازیکن این بازی را تجربه کرده، حرف‌هایش را با خوش‌بینی نسبت به دربی آغاز کرد و گفت: دو تیم اوضاع خوبی دارند، چون بازی گذشته‌شان را برده‌اند و از لحاظ روحی-روانی شرایط هر دو تیم خوب است. این تنها مسابقه‌ای است که به نظر من کسی نمی‌تواند بگوید تبانی در آن هست، زیرا تساوی به درد هیچ‌کدام از تیم‌ها نمی‌خورد و به نفع سپاهان می‌شود. پرسپولیس باید شجاع، باهوش و باقدرت بازی کند تا بتواند بازی را ببرد. استقلال تیم قابل‌احترامی است. من فکر می‌کنم این بازی خوب از آب دربیاید.

او در ادامه می‌گوید: هر تیمی برنده شود، حاشیه امنیت سپاهان را از بین می‌برد؛ چون احتمال هر چیزی در بازی‌های بعدی این سه تیم هست. خیلی‌ها می‌گویند سپاهان رقبای راحتی برای بازی‌های بعدی دارد، در حالی که اصلا به این شکل نیست. تیمی که دارد می‌افتد با چنگ و دندان بازی می‌کند. تازه حریفان سخت‌تری هستند. به همین خاطر شانس قهرمانی برای تیم برنده چند درصد بیشتر می‌شود، نه صددرصد ولی تا هشتاد درصد.

1657728

درخشان که ۱۲ دربی به عنوان بازیکن و مربی در پرسپولیس بوده در خصوص حساسیت این بازی نظرش را اینگونه بیان کرد: از این بازی حساس‌تر نداشته‌ایم. در دربی‌های قبلی مدام تساوی رقم می‌خورد، به خاطر این که شجاعانه بازی نمی‌کردند. اما این بازی برای پرسپولیس و استقلال گام آخر است و تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید ببرد. به همین خاطر این بازی با تمام بازی‌ها فرق می‌کند. به خاطر همین می‌گویم باید شجاعانه بازی کنند تا بتوانند نتیجه بگیرند. اگر تیمی ترسو بازی کند صدمه خواهد خورد.

وی در مورد زمانی که مربی پرسپولیس بود گفت: زمانی تیمم ۶-۷ مصدوم داشت باز هم شجاعانه در دربی بازی می‌کردم. شده بود که یک بر صفر بازنده به رختکن رفتم، ولی دو بر یک بردم یا سه بر صفر پیروز شدم. شرط بازی با استقلال این است که شجاعانه بازی کنی و نترسی و ریسک کنی  و برای تاکتیک، تعویض و همه چیز برنامه داشته باشی. باید از نظر روحی-روانی آماده باشند.

درخشان در مورد اینکه برای مربیگری تیم ملی امید لابی کرده است افزود: اگر قرار بود من لابی کنم این قدر بیرون نمی‌ماندم. اگر قرار به لابی باشد با خدا لابی می‌کنم. باید ببینیم فدراسیون چه تصمیمی می‌گیرد.

دیدگاه‌ها