کد خبر : 1922537 | 02 اردیبهشت 1402 ساعت 13:11 | 54.5K بازدید | 41 دیدگاه

همدانی: فتح‌الله‌زاده به روز نبود و آسیب دید

در این صورت سپاهان حتما قهرمان می‌شود

پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است اگر این تیم برنده دربی شود، قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

در این صورت سپاهان حتما قهرمان می‌شود

ستار همدانی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتگویی با خبرنگار "ورزش‌سه"، ضمن تبریک عید سعید فطر، درباره شرایط این روزهای استقلال و پیروزی 6 بر 1 برابر هوادار اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: استقلال امسال با توجه به اینکه پارسال قهرمان شد، اگر تغییرات در کادر فنی ایجاد نمی‌شد، با آرامش بیشتری به مسابقات وارد می‌شد، اما با ساپینتو با هر مربی دیگری فشار روانی تیم بالا می‌بود. به هر سال گذشته رکوردهای زیادی را جابجا کردند و بدون باخت قهرمان لیگ شدند. همین موضوع باعث باخت در بازی اول با سپاهان شد. به نظرم اما آقای ساپینتو با اینکه روی نیمکت ناآرامی‌هایی داشت، خیلی خوب تیم را جمع و جور کرد و به مسابقات برگشت. با نتایجی که گرفته شد، استقلال به کورس بازگشت و به نظرم آقای ساپینتو کار بسیار بسیار بزرگی کرد.

او ادامه داد: با وجود اینکه مشکلات مدیریتی زیادی به تیم تحمیل شد و تغییرات زیادی هم ایجاد شد، این‌ها در کل به تیم فشار می‌آورد. اما مدیریت آقای ساپینتو بسیار خوب بود و اجازه نداد تمرکز تیمش از بین برود. باید به این مربی تبریک گفت. ضمن اینکه آقای ساپینتو برخلاف بسیاری از خارجی‌ها وارد مسائل مادی نشد و با اینکه پولش را هم نگرفته بود، سعی کرد بیشتر بر مسائل فنی متمرکز باشد. آقای ساپینتو به هر حال یک خارجی است و این کارش واقعا قابل تحسین است. همینکه کارش را ادامه داد و با تمام وجود پشت تیمش ایستاد و نگذاشت به حاشیه برود، بسیار قابل احترام است. مردم ما هم آنقدر آگاه هستند که جایگاه ویژه‌ای برای ایشان قائل باشند.

طی این مدت که استقلال وارد مسائل حاشیه‌ای زیادی شد. این مدت برای شما که تجربه کار در دوران چنین مدیریتی را دارید چگونه سپری شد؟ ستار همدانی در واکنش به این سوال گفت: من بارها با دوستان رسانه‌ای مثل شما صحبت کرده‌ام و تاکید کرده‌ام تا زمانی که ثبات مدیریت ایجاد نشود، مشکلات اینچنینی وجود خواهد داشت. ما باید به سمت فوتبال حرفه‌ای و باشگاه‌داری حرفه‌ای حرکت کنیم. مدیرانی را باید برای آموزش بفرستیم تا بیایند و کار کنند. یکی از چیزهایی که باعث شد آقای فتح الله‌زاده آسیب ببیند این بود که به روز نبود و دوستانی هم که دور خودش جمع کرده بود، شاید توانایی به روز نداشتند. همیشه باید مدیرانی را بیاوریم که بتوانند در مباحث باشگاه‌داری و مدیریت نوین تخصص داشته باشند و از آدم‌های توانمند در دپارتمان‌های مخصوص باشگاه نظیر حقوقی، مالی، منابع انسانی و ... استفاده کنند. این ها مسائل مهمی است که باید در ساختار باشگاه‌هایمان داشته باشیم. این مسائل نیاز است تا سهام دار بداند که باشگاه در چه شرایطی است. برای این مهم باید همه هزینه ها و درآمدها مشخص باشد و به سازمان‌های ذی ربط گزارش داده بشود. نباید بگذاریم این برند افت داشته باشد. متاسفانه برند استقلال نسبت به سال گذشته افت داشته و باید تدابیری برای افزایش دوباره سهام باشگاه استقلال اندیشیده است. نباید راه نرفته را به مردم نشان بدهیم و فکر می‌کنم در مدیریت جدید باید افراد متخصص وارد شوند.

از ستار همدانی درباره شرایط دربی پرسیدیم و از او خواستیم با توجه به تجربیات زیادی که در این مسابقه دارد، در مورد بازی پیش روی استقلال و پرسپولیس حرف بزند. او در واکنش به این سوال گفت: من فکر می‌کنم با توجه به شرایط فنی استقلال و وحدت تاکتیکی‌ای که در تیم دیده می‌شود و بازی‌ای که آقای ساپینتو از بازیکنانش می‌گیرد، قهرمانی استقلال در دست خودش است. با این حال معتقدم اگر استقلال می‌خواهد قهرمان شود، حتما باید این بازی را ببرد. البته که استقلال یک بازی سخت دیگر با استقلال در مسابقه آخر با تراکتور دارد که اگر این مسابقه را ببرد، توان پیروزی در آن دیدار را هم داشت. اما اگر مسابقه دربی برنده نداشته باشد، شما شک نکنید که سپاهان قطع به یقین قهرمان خواهد شد، چون بازی‌های به نسبت آسان‌تری دارد. 

هافبک دفاعی اسبق تیم ملی و باشگاه استقلال درباره شیوه فنی برتری بر پرسپولیس توضیح داد: استقلال باید همانطور که در بازی‌های قبلی در میانه زمین موفق بود و توانست در یک سوم میانی هم حفظ توپ کند، هم بجنگند، هم پرس کند، هم انتقال سریع توپ به حمله را انجام بدهد، این موضوع را تکرار کند. استقلال خط حمله بسیار زهرداری دارد. من یکی از منتقدین خط هافبک استقلال بود، اما از نیم فصل به بعد با توجه به ثباتی که چشمی، مهری و رضاوند پیدا کردند، شرایط خیلی خوب شد. اما پرسپولیس هم واقعا شرایط خوبی دارد و من بازی با مس کرمان آنها را که دیدم واقعا لذت بردم. استقلال و پرسپولیس دو رقیب دیرینه هستند که از نظر فنی در شرایط ایده‌آلی هستند. فقط امیدوارم از شرایط استرس بازی رها بشوند تا مردم از دیدن این بازی لذت ببرند. من دوست دارم استقلال برنده شود و دل هواداران شاد. فکر می‌‎کنم دربی خوبی خواهیم دید.

آیا می‌توان گفت که دربی 100 مهم‌ترین و حساس‌ترین دربی تاریخ است. ستار همدانی این موضوع را به شکل دیگری می‌بیند و درباره آن گفت اینطور توضیح داد: دو تیم واقعا شرایط فنی خوبی دارند، اما نمی‌توانیم بگوییم حساس‌ترین؛ می‌توانیم بگوییم یکی از حساس‌ترین دربی‌های تاریخ. چون به هر حال همیشه در طول تاریخ بازی‌های دربی با حضور بازیکنان بسیار شاخصی برگزار شده است. این بازی هم بازیکنان تکنیکی و سرعتی زیادی دارد و می‌توانیم بگوییم یکی از حساس‌ترین دربی‌های تاریخ است.

دیدگاه‌ها