کد خبر : 1933951 | 09 اردیبهشت 1402 ساعت 09:00 | 24.7K بازدید | 52 دیدگاه

یحیی با ترکیب پیچیده برای استراحت به ستاره‌ها

انقلاب در ترکیب پرسپوليس در جام حذفی (گزارش)

پرسپوليس با پیروزی در دربی اکنون شانس قهرمانی در لیگ را افزایش داده و نمی‌خواهد این فرصت طلایی را به سادگی از دست بدهد.

 انقلاب در ترکیب پرسپوليس در جام حذفی (گزارش)

به گزارش “ورزش سه”، در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل، پرسپولیس بار دیگر به صدر جدول بازگشته و امیدوار است بعد از ناکامی در قهرمانی فصل گذشته اینبار بتواند در رقابت نزدیک با سپاهان و استقلال این عنوان را از آن خود کند.

آنها که اختلاف امتیازی قابل توجه خود را در نیم فصل از دست داده بودند، اکنون در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل با پیروزی در دربی و توقف سپاهان بار دیگر صدرنشین شده‌اند و امیدوارند طی دیدار با پیکان، گل‌گهر و در نهایت نساجی قائمشهر با ادامه روند چهار هفته اخیر و بدون توجه به دیگر نتایج قهرمانی خود را جشن بگیرند.

با این حال اکنون اما بازی‌های جام حذفی یک چالش بزرگ پیش روی آنها محسوب می‌شود. فشردگی بازی‌ها و خستگی بازیکنان و شرایط بهتر در لیگ برتر شاید کادرفنی را به تدابیر جدیدی برای بکارگیری نیروها در این رقابت‌ها برساند. گل‌محمدی طی دیدارهای اخیر با کمترین تغییر نفرات و دستیابی به ثبات نسبی توانسته تیمش را در روند نتیجه گیری قرار دهد و البته تغییرات وسیع در این شرایط احتمالا یک ریسک بزرگ برای این تیم در جام حذفی محسوب شود.

1868183
با این حال شاید بازی خارج از خانه پرسپوليس در هفته آتی مقابل پیکان شاید این احتمال برای تغییرات در ترکیب افزایش دهد؛ مهم‌ترین گزینه و شاید محتمل‌ترین آنها علیرضا بیرانوند باشد. گلر شماره یک و ملی‌پوش پرسپوليس که طی دیدارهای اخیر نمایش درخشان و با اعتمادبنفسی داشته، در دیدار ابتدایی جام حذفی نیز نیمکت نشین بود و در ادامه با توجه به حساسیت بازی با سپاهان به ترکیب اصلی بازگشت. او البته مقابل ون‌پارس نیز توانایی خود در دقایق پایانی و ضربات پنالتی به خوبی نشان داد تا سهم بزرگی در صعود تیم داشته باشد. اما شاید یک تغییر پرریسک باعث شود تا احمد گوهری به ترکیب بازگشته و بیرانوند برای جدال با پیکان ریکاوری را دنبال کند.

1835884
در خط دفاعی نیز وحدت حنانوف و فرشاد فرجی دیگر نفرات مدعی حضور در ترکیب هستند. این دو بازیکن نیز دیگر نفرات محتمل بازگشت به ترکیب برای جدال جام حذفی مقابل گل‌گهر سیرجان محسوب می‌شوند.

1792346
برای خط میانی نیز یحیی گل‌محمدی مدعیان زیاد و البته ناراضی زیادی بابت نیمکت‌نشینی‌های مداوم دارد که شاید بخواهد بار دیگر توانایی آنها را مورد ارزیابی قرار دهد. کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، محمد عمری و سینا اسدبیگی نفراتی هستند که طی دیدارهای اخیر فرصت کمی به دست آورده‌اند و بعید نیست در این بازی هر کدام از آنها شانس بیشتری برای بازگشت داشته باشند.

1790308
در خط حمله نیز شرایط به همین شکل است؛ شیخ دیاباته مصدومیتش به پایان رسیده و لئاندرو پریرا نیز مدعی بازی در ترکیب است و به این جمع باید عیسی آل کثیر را نیز اضافه کرد که بعد از گل ارزشمند در دربی بعید نیست به ترکیب اصلی بازگردد.

1851968

1799957
در صورت رقم خوردن تغییرات وسیع در ترکیب پرسپوليس باید احتمال نیمکت نشینی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، وحید امیری، مهدی ترابی و میلاد سرلک را که طی مدت اخیر فشار زیادی را تحمل کرده‌اند بیش از دیگران انتظار داشت.
با این حال این مساله در حال حاضر به عنوان یک فرضیه مطرح است و شاید به دلیل اهمیت و حساسیت بازی مرحله یک چهارم جام حذفی با گل گهر که آنها نیز از نفرات قابل اعتنا و ستاره‌ای بهره می‌برند و مدعی جام هستند، یحیی گل‌محمدی بدون ریسک و با ترکیب برنده‌اش طی دیدارهای اخیر پا به این بازی بگذارد.

به نظر شما کادرفنی سرخ‌ها چه برنامه‌ای را با شرایط کنونی و حساس دیدارهای باقی‌مانده لیگ و شانس قهرمانی‌شان در کنار حساسیت جام حذفی دنبال خواهند کرد؟

دیدگاه‌ها