کد خبر : 1935049 | 13 اردیبهشت 1402 ساعت 17:24 | 128.3K بازدید | 79 دیدگاه

سیر صعودی درآمد کریستیانو

با عبور از مسی: رونالدو پردرآمدترین ورزشکار دنیا

کریستیانو رونالدو با سبقت گرفتن از لیونل مسی به صدر فهرست پردرآمدترین ورزشکاران دنیا راه یافت.

با عبور از مسی: رونالدو پردرآمدترین ورزشکار دنیا

به گزارش "ورزش سه"، نشریه فوربس فهرست جدید پردرآمدترین ورزشکاران دنیا را منتشر کرد و در این فهرست کریستیانو رونالدو با سبقت گرفتن از صدرنشین قبلی، لیونل مسی، با درآمد 136 میلیون دلاری در سال 2022 میلادی عنوان پردرآمدترین ورزشکار دنیا را به خود اختصاص داد.

رونالدو در شروع سال جدید میلادی منچستریونایتد را در انتقالی پر حرف و حدیث ترک کرد و راهی باشگاه النصر عربستان شد. با اینکه کیفیت فوتبالی رونالدو نسبت به روزهای درخشش او در چمپیونزلیگ افت کرده است اما این باعث نشده که درآمد مالی این سوپراستار پرتغالی کاهش یابد.

نشریه فوربس در کنار فهرست پردرآمدترین ورزشکاران دنیا گزارشی منتشر و اعلام کرد کریستیانو رونالدو در سال 2022 میلادی مبلغ 136 میلیون دلار درآمد داشته که این مجموع دریافتی او از محل دستمزد، پاداش و دریافتی‌های نقل و انتقالاتی بوده است. به غیر از درآمدهای مستقیم فولادی، او از قراردادهای اسپانسرینگ، شرکت در برنامه‌های تبلیغاتی و دیگر موارد مشابه هم مبالغ قابل توجهی کسب کرده است.

رونالدو به این ترتیب با پیشی گرفتن از لیونل مسی که در مدت زمان مشابه 130 میلیون دلار درآمد داشت به صدر فهرست فوربس صعود کرد. رتبه سوم این فهرست به کیلیان امباپه، ستاره پاری سن ژرمن، تعلق دارد که در این سال 120 میلیون دلار درآمد داشته است.

1870464

نکته جالب اینجا است که میزان درآمد سالانه رونالدو بیشترین مبلغی است که تا کنون در تاریخ فوتبال ثبت شده است. کریستیانو آخرین بار در سال 2017 در صدر فهرست پردآمدترین ورزشکاران دنیا قرار داشت و حالا بعد از 5 سال دوباره به این جایگاه برگشته است.

جالب اینجا است که با توجه به اخبار روزهای اخیر به نظر می‌رسد احتمال پیوستن لیونل مسی به رقیب سنتی‌اش کریستیانو رونالدو در عربستان وجود دارد. در این صورت احتمالا بار دیگر شاهد بازگشت مسی به صدر جدول پردرآمدترین ورزشکاران دنیا خواهیم بود.

* فهرست 10 ورزشکار پردرآمد دنیا به گزارش نشریه فوربس
جالب اینجا است که در فهرست 10 نفره فوربس تنها سه فوتبالیست حضور دارد که از قضا هر سه در رتبه‌های اول این جدول حضور دارند.

 

1- کریستیانو رونالدو با درآمد سالانه 136 میلیون دلار

2- لیونل مسی با درآمد سالانه 130 میلیون دلار

3- کیلیان امباپه با درآمد سالانه 120 میلیون دلار

4- لبران جیمز با درآمد سالانه 119.5 میلیون دلار

5- کانلو آلوارز با درآمد سالانه 110 میلیون دلار

6- داستان جانسون با درآمد سالانه 107 میلیون دلار

7- فیل میکلسون با درآمد سالانه 106 میلیون دلار

8- استفن کری با درآمد سالانه 100.5 میلیون دلار

9- راجر فدرر با درآمد سالانه 95 میلیون دلار

10- کوین دورنت با درآمد سالانه 89 میلیون دلار

 

کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و کیلیان امباپه جلوتر از ستاره‌های بزرگی مثل لبرون جیمز، اسطوره دنیای بسکتبال، در رتبه‌های اول این لیست قرار دارند. مسی و رونالدو سال‌ها است که در این فهرست دیده می‌شوند اما امباپه مدت کوتاهی است که در کنار آنها حضور می‌یابد. ستاره فرانسوی تنها ورزشکار کمتر از 30 سال این فهرست ده نفره است.

1870473

رتبه چهارم به ستاره بزرگ دنیای بسکتبال لبران جیمز تعلق دارد که در این بازه زمانی 119.5 میلیون دلار درآمد داشته است. کانلو آلوارز، ستاره بوکس، هم با درآمد 110 میلیون دلاری در رتبه پنجم ایستاده است.

1870474

داستین جانسون، ستاره پول‌ساز گلف، با درآمد 107 میلیون دلاری رتبه ششم را به خود اختصاص داده و رتبه بعدی هم در اختیار یک گلف‌باز دیگر، فیل میکلسون، است که درآمدش در سال 2022 معادل 106 میلیون دلار بوده است.

1870475
داستین جانسون، ستاره گلف

استفن کری، گارد رأس تیم بسکتبال گلدن استیت واریرز، با درآمدی معادل 100.5 میلیون دلار در رتبه هشتم جدول ایستاده است.

جالب اینجا است که تنیسورها که معمولا از آنها به عنوان گران‌قیمت‌ترین ستاره‌های دنیای ورزش یاد می‌شود در فهرست 10 نفره فوربس تنها یک نماینده دارند. راجر فدرر با درآمد 100 میلیون دلاری رتبه نهم جدول را به خود اختصاص داده است. جالب اینجا است که فدرر در ماه سپتامبر اعلام بازنشستگی کرد ولی قراردادهای اسپانسری و تبلیغاتی باعث شده او همچنان تا این حد پردرآمد باشد.

1870476

رتبه دهم هم در اختیار یک بسکتبالیست قرار گرفت تا این ورزش هم مثل فوتبال سه نماینده در فهرست 10 نفره داشته باشد. کوین دورنت، ستاره فینیکس سانز، با درآمدی معادل 89 میلیون دلار در رتبه دهم قرار گرفت.

دیدگاه‌ها