کد خبر : 1936961 | 22 اردیبهشت 1402 ساعت 14:41 | 8.1K بازدید | 2 دیدگاه

نورالدینف قهرمان شد، کرمی و عزیزی پنجم و ششم

یک برنز، حاصل تلاش وزنه‌برداران 109 کیلوی ایران

رقابت‌های دسته 109 کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی آسیا هم برای ایران با نتایج دلچسبی همراه نبود.

یک برنز، حاصل تلاش وزنه‌برداران 109 کیلوی ایران

به گزارش "ورزش سه"، بعد از ناکامی صبح امروز رضا دهدار و سهراب مرادی در کسب مدال دسته 102 کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا، ظهر امروز هم مهدی کرمی و امیر عزیزی در رقابت‌های دسته 109 کیلوگرم روی تخته رفتند.  

پایان رقابت این دسته با فقط کسب یک مدال برنز در حرکت یک‌ضرب برای مهدی کرمی همراه بود و این دو وزنه‌بردار در مجموع و دوضرب نتوانستند مدالی را به نام خود ثبت کنند.

1874376

مهدی کرمی که به دنبال مدال یکضرب بود، در اولین حرکت یک‌ضرب، وزنه ۱۶۶ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم نیز وزنه ۱۷۳ کیلوگرم را زد. کرمی در حرکت سوم، پشت وزنه ۱۷۷ کیلوگرم قرار گرفت که در مهارش ناموفق بود، اما با همان رکورد ۱۷۳ کیلوگرم به مدال برنز رسید. 

ویدئو: 300418

امیر عزیزی در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۱۶۳ کیلوگرم را زد. در حرکت دوم نیز وزنه ۱۶۹ کیلوگرم را مهار کرد. عزیزی در حرکت پایانی خود ۱۷۴ کیلوگرم از پشت سر رها کرد. عزیزی در یک‌ضرب با رکورد ۱۶۹ کیلوگرم ششم شد. 

همچنین در دوضرب کرمی در حرکت اول و دوم دوضرب موفق شد وزنه‌های ۲۰۳ و ۲۱۱ کیلوگرم را بالای سر ببرد. نماینده ایران در حرکت سوم خود پشت وزنه ۲۱۷ کیلوگرم قرار گرفت که در مهار آن ناموفق بود. کرمی در مجموع رکورد ۳۸۴ کیلوگرم را ثبت کرد و موفق به کسب مدال دوضرب و مجموع نشد و پنجم آسیا شد. 

عزیزی دیگر وزنه‌بردار ایران در حرکت اول و دوم دوضرب، وزنه‌های ۲۰۱ و ۲۱۲ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت سوم وزنه ۲۱۸ کیلوگرم را انداخت. عزیزی در مجموع رکورد ۳۸۱ کیلوگرم را به ثبت رساند و ششم آسیا شد. 

روسلان نورالدینف، وزنه‌بردار نامدار ازبکستانی، توانست با مجموع 405 کیلوگرم قهرمانی این دسته را جشن بگیرد، اگرچه اول در حرکت یک‌ضرب توسط یک وزنه‌بردار عراقی جوان غافلگیر شد و در این حرکت مدال نقره را بر گردن آویخت. 

1874377

اسامی مدال‌آوران دسته ۱۰۹ کیلوگرم قهرمانی آسیا به شرح زیر است:  

۱- روسلان نورالدینف از ازبکستان با رکورد ۱۷۷ یک‌ضرب، ۲۲۸ دوضرب و مجموع ۴۰۵ کیلوگرم (۲ مدال طلای دوضرب و مجموع و نقره یکضرب) 
۲- آرتیم آنتروپف از قزاقستان با رکورد ۱۷۲ یک‌ضرب، ۲۲۷ دوضرب و مجموع ۳۹۹ کیلوگرم (۲ مدال نقره دوضرب و مجموع) 
۳- ثمرکانف از قزاقستان با رکورد ۱۶۹ یک‌ضرب، ۲۲۱ دوضرب و مجموع ۳۹۰ کیلوگرم (دو مدال برنز دوضرب و مجموع) 
۴- یاسر روبیوی از عراق با رکورد ۱۷۸ یک‌ضرب، ۲۱۱ دوضرب و مجموع ۳۸۹ کیلوگرم (طلای یک‌ضرب) 
۵- مهدی کرمی از ایران با رکورد ۱۷۳ یک‌ضرب، ۲۱۱ دوضرب و مجموع ۳۸۴ کیلوگرم (برنز یک‌ضرب در دوضرب ششم شد.) 
۶- مهدی عزیزی از ایران با رکورد ۱۶۹ یک‌ضرب، ۲۱۲ دوضرب و مجموع ۳۸۱ کیلوگرم (در یک‌ضرب ششم و در دوضرب چهارم شد.)

1874378

دیدگاه‌ها