کد خبر : 1937271 | 23 اردیبهشت 1402 ساعت 19:25 | 11.4K بازدید | 1 دیدگاه

لیگ ملت‌ها: این تیم نمی‌خواهد زنگ تفریح باشد

تیم ملی چین به‌ عنوان ضعیف‌ترین تیم از لحاظ رنکینگ در لیگ ملت‌های والیبال حاضر خواهد بود.

لیگ ملت‌ها: این تیم نمی‌خواهد زنگ تفریح باشد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال مردان چین که پس از‌ محرومیت تیم ملی روسیه دو سالی است دوباره به لیگ ملت‌های والیبال بازگشته است، ضعیف‌ترین تیم از لحاظ رنکینگ در بین تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌های والیبال محسوب می‌شود و از کاندیداهای سقوط به چلنجر کاپ است. این تیم با سرمربی چینی خود می‌خواهد نتایج بهتری نسبت به فصل گذشته بگیرد ‌و‌ رنکینگ خود را ارتقا دهد.

*افتخارات تیم ملی چین
این تیم در سطح آسیا گذشته خوبی دارد، در جام ملت‌های آسیا تیم ملی چین سه قهرمانی در سال‌های ۱۹۷۹، ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹، شش نایب قهرمانی و شش سومی را به دست آورده است، در بازی‌های آسیایی نیز سه مدال طلا در سال‌های ۱۹۸۰، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۸ سه مدال نقره و دو برنز کسب کرده است، تیم ملی چین همچنین در جام کنفدراسیون آسیا هم دو طلا دو نقره و یک برنز دارد و قهرمان دوره قبل این مسابقات است.

*ستارگان ترکیب فعلی
از ستارگان و‌ تاثیرگذاران ترکیب فعلی می‌توان به جیانگ چوآن، یو یائو چن، منگ لیو شیکان پنگ، ژانگ جینگین، وانگ بین، چن جیاجی، یو یوان تایی و‌ رائو اشاره کرد.

*ستارگان سابق
شن کیونگ، لیو لی بین، مائو، ژانگ لیمینگ، ژائو جینان، رِن کی، گائو پنگ، سوی شِنگشِنگ یوان ژی و یو داوی از نامداران تیم ملی چین در چند دهه گذشته هستند.

1874940

*مربیان مشهور
تنها سرمربی معروف و سرشناسی که این سال‌ها هدایت تیم ملی چین را بر عهده داشته رائول لوزانو آرژانتینی است که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ سرمربی این تیم بوده است، سرمربیگری تیم ملی فعلی والیبال مردان چین نیز بر عهده وو شنگ است.

*بازی با ایران در چند جبهه 
تیم ملی چین در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال باید در برابر تیم ملی ایران قرار بگیرد. آنها سال پیش نیز در بازی اول برابر ایران قرار گرفتند و سه بر یک باختند، هرچند این چین با سال قبل تفاوت بسیار زیادی کرده است و بردن این تیم سخت‌کوش کار سختی خواهد بود، البته این احتمال وجود دارد در جام ملت‌های آسیا و بازی‌های آسیایی نیز چین در برابر تیم ملی ایران قرار بگیرد.

*اولین باخت چین برابر ایران
تیم ملی والیبال چین گرچه در دهه‌های شصت، هفتاد و هشتاد میلادی یک یا دو ست به ایران باخته بود ولی این تیم بلاخره در سال ۲۰۰۲ و بازی‌های آسیایی در یک بازی فوق جذاب سه بر دو برابر تیم ملی والیبال ایران شکست خورد تا تیم ملی ایران برای اولین بار این تیم را شکست دهد و راهی فینال بازی‌های آسیایی بوسان پس از سال‌ها شود. ایران همچنین در انتخابی المپیک توکیو با غلبه بر چین راهی المپیک ۲۰۲۰ شد‌.

*هدفی که آرزویی دور است
تیم ملی چین برای آنکه بتواند سومین حضور خود را در المپیک تجربه کند کار بسیار سختی خواهد داشت. آنها در انتخابی المپیک به عنوان میزبان یکی از گروه‌ها با تیم‌های لهستان، آرژانتین، هلند، کانادا مکزیک، بلغارستان و بلژیک هم‌گروه هستند، و احتمالا نخواهند توانست مستقیما راهی المپیک شوند و حتی از طریق رنکینگ نیز با وجود تیم ملی ایران و ژاپن کاری نشدنی خواهد بود مگر آنکه معجزه‌ای رخ دهد.

دیدگاه‌ها