کد خبر : 1938051 | 27 اردیبهشت 1402 ساعت 17:17 | 197.8K بازدید | 49 دیدگاه

ما نان و نمک هم را خوردیم ولی هوادار سپاهانم؛

واکنش رحمان احمدی به هواداران خشمگین پرسپولیس

یک نقل قول رحمان احمدی از وحید قلیچ کافی بود تا دروازه‌بان اسبق تیم ملی مورد خشم هواداران پرسپولیس قرار بگیرد.

واکنش رحمان احمدی به هواداران خشمگین پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، رحمان احمدی، دروازه‌بان اسبق تیم ملی ایران و سپاهان که تجربه حضور در پرسپولیس را نیز در کارنامه دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ما راجع به مسائل مختلف فوتبال ایران صحبت کرد. در ساعات اخیر برخی هواداران پرسپولیس به علت یک مصاحبه از این گلر سابق نسبت به او جبهه گرفتند و حالا رحمان احمدی از خودش دفاع کرد و در مورد حضورش در پرسپولیس صحبت‌های جالبی به زبان آورد.

*لیگ به هفته آخر رسید و بعد از این‌همه فراز و نشیب بالاخره قهرمان مشخص می‌شود...
احمدی: تیم‌هایی که توانستند امتیازات بیشتری بگیرند در این هفته شانس قهرمانی دارند و تیم‌هایی که امتیاز از دست دادند، از قهرمانی دور شدند و این شانس به پرسپولیس و سپاهان رسیده و به نظرم شانس پرسپولیس بیشتر است.

*سپاهان در بازی با ملوان و وقتی هیچکس فکرش را نمی‌کرد امتیاز از دست داد.
احمدی: من بازی سپاهان با ملوان را به طور کامل نگاه کردم و سپاهان سراپا حمله بود و به گل هم رسیدند ولی نمی‌دانم بعد از گل چه اتفاقی افتاد که سپاهان بعد از گل دست از هجوم برداشت و ملوان توانست نهایت استفاده را ببرد و به گل تساوی رسید. سه امتیازی که سپاهان در چنگش داشت به راحتی از دست داد و تقریبا از قهرمانی فاصله گرفت.

*سپاهان در این هفته با مس کرمانی بازی دارد که برای بقا محکوم به جنگیدن و کسب امتیاز است. به نظرتان کار سپاهان سخت‌تر نیست؟
احمدی: واقعیت است که سپاهان باید بازی خود را ببرد و از آن طرف مس چون خطر سقوط دارد تمام تلاشش را می‌کند که امتیاز بگیرد. سپاهان نیز این شانس را برای خودش قائل است که در بازی نساجی-پرسپولیس اتفاقی به سودشان بیفتد. به نظرم بازی سپاهان سنگین‌تر از پرسپولیس است چون نساجی خطر سقوط ندارد. نساجی هم چند هفته‌ای است که در لیگ نتایج خوبی نگرفته است. با این حال تنها شانسی که برای سپاهان باقی مانده این است که نساجی ترمز پرسپولیس را بکشد و از آن طرف دست پرسپولیس است که بازی را ببرد و قهرمانی را مسجل کند.

1525456

*خودتان هم در سپاهان بازی کردید و هم در پرسپولیس؛ دوست دارید کدام تیم قهرمان شود؟
احمدی: تیمی که لیاقت داشته باشد قهرمان می‌شود ولی اتفاقاتی در طول فصل از نظر داوری افتاد که در قهرمانی نقش دارد‌. مثلا سپاهان در بازی با تراکتور و ملوان پنالتی‌اش را نگرفتند.

*با این حال آمارها نشان داد سپاهان از داوری سود هم برده است!
احمدی: هم سود برده و هم زیان اما در برهه‌ای ضرر کرده که دیگر قابل جبران نبوده است. همه تیم‌ها هم نفع برده‌اند و هم ضرر. در هفته‌های آخر به نظرم سپاهان ضرر کرده است. به طور مثال در بازی با تراکتور و همچنین در بازی ملوان اتفاقی که برای نورافکن افتاد و داور تشخیص داد تمارض کرده ولی بعد از بازی کارشناسان گفتند پنالتی بود و دیگر فایده‌ای نداشت. در بازی پرسپولیس و مس نیز خطا پشت هجده شده بود و داور تشخیص پنالتی داد.

*اینطور به نظر می‌رسد که خیلی دوست دارید سپاهان قهرمان شود.
احمدی: خب من سال‌ها در سپاهان بودم و خودم طرفدار سپاهان هستم و هر هواداری دوست دارد تیم خودش قهرمان شود.

*از لیگ کمی فاصله بگیریم؛ برای تیم ملی گلرهای خوبی داریم.
ما یک مربی ایرانی داریم و شناخت کافی از نظر روحی روانی و فنی روی بازیکنان دارد. نفراتی هم داریم که می‌توانیم بعد از سال‌ها قهرمان آسیا شویم. ما گلرهای خیلی خوبی داریم و این فصل هم آقای پورحمیدی نشان داد که گلر با استعدادی است. ما فقط مشکل‌مان تدارک خوب است و مشکل بازیکن نداریم.

*در تابستان گذشته بیرانوند و نیازمند به ایران برگشتند و به نظرتان چقدر خوب بودن گلرها روی کیفیت لیگ اثر می‌گذارد؟
احمدی: وقتی بازیکن و گلر خوبی داشته باشی، در شرایط تیم بسیار تاثیرگذار است. پیام نیازمند این فصل فوق‌العاده کار کرده است و همینطور بیرانوند. متاسفانه بازی در خارج ازکشور برای گلرهای ایرانی سخت‌تر است تا بخواهند به شرایط آنجا عادت کنند زمان زیادی را از دست می‌دهند و در خارج اینطور است که دروازه‌بانی که اول می‌شود تا آخر گلر یک می‌ماند. با این حال شرایط دروازه‌بان‌های‌مان در لیگ ایران خوب است و امیرعابدزاده نیز در لیگ یک اسپانیا خوب کار می‌کند. دست سرمربی تیم ملی بازتر است.

1700455

*به عنوان هوادار سپاهان امیدوار به رخ دادن معجزه هستید که جام به اصفهان برود؟
احمدی: باید واقعیت را قبول کنیم که پرسپولیس بازی راحت‌تری دارد ولی چون سپاهان با مس کرمانی بازی دارد که به خاطر بقا در لیگ تمام توانش را می‌گذارد، بازی‌اش سخت‌تر می‌شود. نساجی هم خیالش از بابت ماندن در لیگ راحت است و هفته بعد بازی جام حذفی سنگین دارد و شرایط متفاوت است.
پرسپولیس از لحاظ فنی هم شرایط بسیار خوبی دارد ولی در فوتبال هر چیزی ممکن است.

*در هفته‌های اخیر جنگ‌های لفظی بین اعضای سپاهان و پرسپولیس رخ داد و شکایت‌هایی هم اتفاق افتاد؛ نظرتان چیست؟
احمدی: این اتفاقات زمانی می‌افتد که داوری نقش داشته باشد. می‌توان به هر دو طرف حق داد که اظهارنظر کنند ولی به نظرم بهتر است تیم‌ها بهترین استفاده را از موقعیت‌ها در بازی داشته باشند و این حرف و حدیث‌ها نباشد. زمانی که ما خودمان بازی می‌کردیم به خودمان می‌گفتیم داور عمدا آمده کاری کند که ما ببازیم! اگر گل اول را زدیم و قبول نکرد گل دوم را باید بزنیم و این تفکر در مغزمان بود و الان هم باید همینجوری باشد.

*اخیرا یک مصاحبه از شما واکنش هواداران پرسپولیس را برانگیخته است؛ ماجرا چه بود؟
احمدی: من یک مصاحبه انجام دادم و هواداران پرسپولیس توی پیج من ریختند و بدترین توهین‌ها را کردند! من گفتم که یک مصاحبه از آقای قلیچ دیدم که گفته بود این قهرمانی به درد پرسپولیس نمی‌خورد و نوشتند که من اینجور گفتم. الان نمی‌دانید که چه توهین‌های وحشتناکی به من کردند و آن خبرنگار گفت ما استنباط کردیم که تو اینجور گفتی. من فقط از آقای قلیچ نقل قول آوردم.

*به دلیل اتفاقاتی که اخیرا افتاده هواداران پرسپولیس میانه خوبی با قلیچ ندارند. آیا نظر شخصی شما با وحید قلیچ یکی است؟
احمدی: من فقط گفتم که آقای قلیچ اینطور گفته است. او پیشکسوت پرسپولیس است و چنین نظری دارد و درست غلطش به من ربط ندارد. من نگفته‌ام که به من فحش ناموس می‌دهید. من هم هوادار و طرفدار سپاهان هستم و هر هواداری دوست دارد تیمش نتیجه بگیرد و یک چیز طبیعی و نرمال است. مگر هواداری به این است که هر کسی چیزی می‌گوید ندانسته بدترین فحش را بدهید؟ من چیز اضافه‌ای روی حرف‌های آقای قلیچ نگفتم.

*چون شما یک برهه‌ای پیراهن پرسپولیس را پوشیدید این حساسیت به وجود آمده است.
احمدی: من اصلا در مورد پرسپولیس مصاحبه نمی‌کنم و حرفی نمیزنم. من فقط یک سال آنجا بازی کردم. پرسپولیسی کسی است که سال‌ها آنجا بازی کرده و برای پیراهنش دویده و جنگیده نه من که فقط یک فصل بودم. من به آنها احترام می‌گذارم اما نمی‌دانم هواداران پرسپولیس چه حساسیتی دارند و تا مطمئن نشدند هر توهینی می‌کنند. الان پرسپولیس قهرمان شود مبارک هوادارانش باشد.

1159346

* حرف شما جالب است چراکه برخی بازیکنان با تنها نیم فصل یا یک فصل بازی در پرسپولیس و استقلال، تا سال‌ها عنوان بازیکن اسبق سرخابی را یدک می‌کشند ولی به نظر شما آن یک فصل را چندان پر اهمیت نمی‌دانید.
احمدی: من می‌گویم کسی پرسپولیسی است که سال‌ها برایش بازی کرده، عرق ریخته و مصدوم شده نه من و هر بازیکنی که یک فصل بیاید برود. بازیکنی که یک فصل در سپاهان بازی کرده هم سپاهانی نمی‌شود. من پنج، شش فصل در سپاهان بودم و با این زمان زیادی که طی می‌شود می‌توان گفت سپاهانی‌ام.

*از آن زمان حضور در پرسپولیس اتفاقی بین‌تان افتاد یا طلبی دارید؟
احمدی: من از آن فصل هنوز طلبکارم اما هیچوقت نگفتم پول مرا بدهید! مبلغش چیزی نبوده که بگویم. باشگاه پرسپولیس آن زمان پنج درصد از قرارداد را بابت مالیات کسر می‌کرد و من یک دفعه دیدم ممنوع‌الخروجم و گفتند مالیات ندادید و خودمان ۳۰ میلیون جریمه و مالیات سال ۸۹ را پرداخت کردیم. حتی پیگیری نکردم که چرا پرداخت نکردید.

*حس می‌کنم دوست نداشتید با هواداران پرسپولیس رو در رو شوید.
احمدی: بله، آدم وقتی سر یک سفره‌ای می‌نشیند حرمت نگه می‌دارد. من از سال ۸۹، پنجاه میلیون طلب دارم ولی پیگیرش نشدم. من یک سال سر سفره آنها نان خوردم و چهارتا هوادار را شاد کردم و باید احترام نگه دارم. نباید اینطور باشد که بابت حرفی که نزدم بدترین توهین‌ها به من بشود. من هنوز یک برگه دارم که آقای کاشانی، مدیرعامل وقت نوشته؛ رحمان احمدی این مقدار طلبکار است ولی در خانه است و تمام شد و رفت. آن پول نه من را پولدار می‌کند و نه پرسپولیس را فقیر اما در آن زمان مبلغ زیادی بود.

دیدگاه‌ها