کد خبر : 1938649 | 30 اردیبهشت 1402 ساعت 13:47 | 51.7K بازدید | 4 دیدگاه

نقش مهم در اولین دستاورد بزرگ تیم زنان رم

یک ایرانی قهرمان سری آ ایتالیا شد!

حضور یک مربی ایرانی در کادر فنی تیم زنان رم و کسب نخستین قهرمانی تاریخ این باشگاه در رقابت‌های سری آ، اتفاق جالب توجهی محسوب می‌شود.

یک ایرانی قهرمان سری آ ایتالیا شد!

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال زنان رم توانست در این فصل از رقابت‌های سری آ ایتالیا، به پنج سال سلطه یوونتوس بر این رقابت‌ها پایان داده و برای نخستین بار در تاریخ خود، در بالاترین سطح از مسابقات باشگاهی فوتبال زنان این کشور، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

نکته‌ای که باعث می‌شود این دستاورد بزرگ مورد توجه قرار بگیرد، حضور یک ایرانی در جمع کادر فنی تیم زنان رم است. علی عابدی که چندی سالی است در کشور ایتالیا مشغول مربیگری است، آنالیزور جالوروسی‌ها در این فصل بوده و نقش بسزایی در این قهرمانی دارد.

عابدی که قبل‌تر در جریان جلسات میان مدیران استقلال و استراماچونی نامش را به عنوان مترجم فدریکو پاستورلو شنیده بودیم، یکی از اعضای کادر فنی آلساندرو اسپونیا بوده که به عنوان دستیار تکنیک و تاکتیک و همچنین آنالیزور، در باشگاه رم مشغول فعالیت است. همچنین سرمربی این تیم سابقه هدایت تیم‌های پایه مردان یوونتوس و بزرگسالان بانوان یوونتوس و امپولی را در کارنامه دارد.

1877635

تیم زنان رم پیش از این توانسته بود در 2 سال پیاپی عنوان قهرمانی جام حذفی ایتالیا را از آن خود کند و حتی امسال برای نخستین بار در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز شرکت کرده بود و در مرحله یک هشتم نهایی برابر بارسلونا تن به شکست داده بود.

درباره جالوروسی‌ها می‌توان گفت که بازی‌های خانگی آنها در ورزشگاه تره فونتانه برگزار می‌شد که در هر مسابقه میانگین 4 هزار نفر، دیدارهای این تیم را از نزدیک تماشا می‌کردند.

1877636

در مسابقه رفت رمی‌ها برابر بارسلونا از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که در ایتالیا برگزار شد، نزدیک به 35 هزار نفر برای تشویق جالوروسی‌ها به استادیوم المپیک رم آمدند که یک رکورد و دستاورد منحصربه‌فرد برای این تیم محسوب می‌شود.

در این تیم بیش از 10 بازیکن خارجی حضور دارند که البته بعضی از آنها برای تیم زیر 19 سال رم بازی می‌کنند. عمده این بازیکنان برای تیم‌های ملی کشورشان یعنی سوئیس، برزیل، اسپانیا، ژاپن و... بازی می‌کنند و چهار بازیکن ملی ایتالیایی نیز در این تیم حضور دارند.

1877637

جالب اینکه تیم زیر 19 سال زنان رم توانستند عنوان قهرمانی را کسب کنند و تیم‌های زیر 17 و زیر 15 سال جالوروسی به فینال راه یافته‌اند و رمی‌ها شانس قهرمانی در چهار رده مختلف بانوان را دارند.

1877638

در پایان باید خاطرنشان کرد که رمی‌ها در فاصله 3 هفته تا پایان این فصل از سری آ، توانستند عنوان قهرمانی خود را مسجل کند و به یک دستاورد بزرگ برسند و علی عابدی که مدرک B یوفا را دارد و تنها عضو ایرانی اتحادیه مربیان ایتالیا محسوب می‌شود، در این قهرمانی نقش مهمی داشته است.

دیدگاه‌ها