کد خبر : 1939326 | 02 خرداد 1402 ساعت 13:21 | 83K بازدید | 27 دیدگاه

سخت‌گیری‌های بی‌سابقه،‌ نساجی به اصفهان می‌رود

AFC‌ ورزشگاه‌های خاطره‌انگیز ایران را تایید نکرد!

بر اساس استانداردهای جدید AFC‌ فقط 5 ورزشگاه ایران می‌توانند میزبان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باشند.

AFC‌ ورزشگاه‌های خاطره‌انگیز ایران را تایید نکرد!

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که بحث صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های آسیایی و به خصوص تیم‌های ایران داغ است، هرروز نکات جالبی در این باره مطرح می‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز حرفه‌ای در سال 2024 برای باشگاه‌ها سخت‌گیری‌های زیادی انجام می‌دهد و قوانین را به طور کلی تغییر داده است.

این سخت‌گیری با توجه به پیشینه فوتبال ایران در ارائه مدارک نادرست به AFC‌ برای تیم‌های ایرانی بیشتر هم هست و به عبارت مسئولان کمیته صدور مجوز حرفه‌ای AFC‌ مو را از ماست بیرون می‌کشند.

یکی از آیتم های مهم در صدور مجوز به بحث ورزشگاه میزبان باشگاه‌ها برمی‌گردد. بر اساس اعلام AFC‌باشگاه‌هایی که برای مجوز حرفه‌ای اقدام می‌کنند باید ورزشگاهی را به عنوان میزبان مسابقات خود معرفی کنند که همه استانداردهای لازم را داشته باشد و البته که این استانداردها نسبت به چند سال پیش افزایش هم یافته است.

در این بحث AFC‌به بسیاری از جزییات توجه کرده و مسائلی مثل تهویه سالن‌های ورزشگاه، امکانات گرمایشی و سرمایشی در همه اتاق‌ها و رختکن‌ها، سیستم آماده سازی چمن مکانیزه و برخی موارد دیگر از جمله موضوعاتی است که در بحث ورزشگاه‌ها ملاک است.

1667502

همین سخت‌گیری‌ها سبب شده تا بر اساس استانداردها از ایران فقط 5 ورزشگاه مورد تایید باشند که البته یکی از آنها نیاز به مرمت و بازسازی خواهد داشت.

ورزشگاه‌های فولادآرنای اهواز، نقش جهان اصفهان، اختصاصی گل گهر سیرجان و یادگار امام تبریز 4 ورزشگاهی هستند که به طور کامل از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شده‌اند و احتمالا مورد تایید AFC هم قرار می‌گیرند.

ورزشگاه آزادی هم به واسطه پیشینه و میزبانی از مسابقات مهم بین‌المللی در گذشته استانداردهای اولیه را دارا است اما با توجه به اینکه برخی قسمت‌ها از جمله سکوها از مدت‌ها قبل تحت بازسازی قرار گرفته، باید هرچه زودتر این عملیات تمام شود تا این ورزشگاه هم کاملا تایید شود.

مساله مهمی که درباره ورزشگاه‌های میزبان تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان وجود دارد، تایید نشده ورزشگاه وطنی قائمشهر است. این ورزشگاه که چند روز پیش میزبان جشن قهرمانی لیگ برتر هم بود، فاقد بسیاری از استانداردهای مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا است و به همین خاطر  نساجی نمی‌تواند در وطنی از حریفان میزبانی کند. باشگاه نساجی چون پیش‌بینی این ماجرا را می‌کرد، ورزشگاه نقش جهان را به عنوان ورزشگاه دوم معرفی کرده که مورد تایید است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، نساجی نیز مثل سپاهان بازی های خانگی خود در لیگ قهرمانان را در نقش جهان برگزار می‌کند.

1731099

از طرفی پرسپولیس هم طبق قراردادی که با ورزشگاه آزادی امضا کرده، مسئولان این مجموعه را موظف کرده تا با رفع مشکلات موجود آزادی را به لیگ قهرمانان برسانند تا سرخ‌پوشان بتوانند در این ورزشگاه میزبان حریفان آسیایی خود باشند. تراکتور دیگر نماینده ایران در لیگ قهرمانان نیز مشکلی برای بازی در یادگار امام نخواهد داشت.

دیگر اتفاقی که در این ماجرا رخ داده، عدم تایید برخی ورزشگاه‌هایی است که در سال‌های گذشته میزبان لیگ قهرمانان بودند. ورزشگاه‌های پاس قوامین، انقلاب کرج و فولادشهر اصفهان سه ورزشگاهی هستند که از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید نهایی نشده‌اند. این سه ورزشگاه به ترتیب توسط باشگاه‌های هوادار، پیکان ، ذوب‌آهن و استقلال معرفی شده‌اند اما به دلیل برخی اشکالات موجود نمی‌توانند میزبان باشند. انقلاب کرج در گذشته برای سایپا، پاس قوامین برای پاس تهران و فولادشهر برای ذوب‌آهن میزبان بازی‌های آسیایی بودند اما حالا بر اساس سخت‌گیری‌های AFC باید برخی اشکالات که شاید چندان اهمیتی نداشته باشند را رفع کنند.

گفتنی است؛ با تصمیم کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال 6 باشگاه پرسپولیس، سپاهان، فولاد، تراکتور، گل‌گهر و نساجی مدارک لازم برای برای دریافت این پروانه را ارائه کرده‌اند و سایر باشگاه‌ها باید برای رفع اشکالات گام بردارند و امیدوار به تاییدیه نهایی از سوی AFC‌باشند.

1878719

دیدگاه‌ها