کد خبر : 1940498 | 07 خرداد 1402 ساعت 19:48 | 8.1K بازدید | 1 دیدگاه

موناکو برای لکلرک خوش‌یمن نبود

مکس فرستپن از باران سبقت گرفت!

هفتمین مرحله از مسابقات فرمول یک فصل 2023 در موناکو برگزار شد و باز هم مکس فرستپن، راننده هلندی تیم ردبول، توانست روی سکوی اول قرار بگیرد.

مکس فرستپن از باران سبقت گرفت!

به گزارش "ورزش سه"، گرندپری موناکو که یکی از اصیل‌ترین مراحل مسابقات فرمول یک است عصر امروز با ماجراهای جالب و دراماتیکی به پایان رسید و مسابقه دو بخش کاملا متفاوت داشت. 
روز گذشته و در پی مشخص شدن جایگاه رانندگان، مکس توانست جایگاه اول را به دست آورد و راننده دوم تیم یعنی سرجیو پرز به دلیل یک برخورد عجیب و خرابی خودرو راننده مکزیکی از جایگاه بیستم و آخر کار را آغاز کرد. پیست خیابانی و باریک موناکو تا حدود دور 56 مسابقه با جابجایی‌های کم و سبقت‌های محدود ادامه پیدا کرد و فرستپن و فرناندو آلونسو در جایگاه اول و دوم موقعیت خود را حفظ کردند. 
رانندگان دیگر نیز با کمترین ریسک پیش رفتند و مسابقه تا حدی ملال‌آور و بدون اتفاق خاصی ادامه پیدا کرد تا اینکه پیش‌بینی بارش باران که اوایل مسابقه اعلام شده بود به حقیقت پیوست و ناگهان در عرض چند دقیقه و با بارش شدید باران، پیست مسابقه کاملا خیس شد و راننده‌ها شروع به سر خوردن در پیچ‌ها کردند و به همین دلیل برخوردهای زیادی بین رانندگان پیش آمد و چندین بار نیز خودروها به گارد ریل زدند و به این ترتیب مسابقه هیجان بیشتری پیدا کرد.

1880799
1880800

مکس فرستپن، پیشتاز کلی فصل، اما به دلیل فاصله زمانی مطمئنی که با نفرات بعدی ایجاد کرده بود توانست از ابتدا تا انتهای این رقابت به عنوان پیشتاز باقی بماند و از برخوردهای بین رانندگان دیگر نیز گزندی نبیند. فرناندو آلونسوی 41 ساله نیز با تکیه بر تجربه بالا و خودرو سرحالش یعنی استون مارتین توانسن مقام دوم را حفظ کند و به دلیل اشتباهات دو راننده فراری یعنی لکلرک و ساینز، این استبان اوکون بود که با یک رانندگی دفاعی جالب و با کمترین اشتباه روی سکوی سوم بایستد. 
جالب اینکه لوئیس همیلتون با وجود آپ‌گریدی که روی خودروهای مرسدس انجام شده بود نتوانست فاصله یک ثانیه‌ای خود را با اوکون کم کند و نهایتا او و جورج راسل به مقام چهارم و پنجم بسنده کردند. همیلتون البته توانست سریع‌ترین دور مسابقه را به نام خود ثبت کند تا دست‌کم یک رهاورد از موناکو داشته باشد.  
بازنده بزرگ مسابقه اما شارل لکلرک بود که در خانه‌اش نتوانست مقام درخوری کسب کند و به عنوان راننده ششم از خط پایان گذشت اما با توجه به جریمه 5 ثانیه‌ای راسل به مقام پنجم رسید. کارلوس ساینز نیز هشتم شد.

دیدگاه‌ها