کد خبر : 1941301 | 11 خرداد 1402 ساعت 02:20 | 64.8K بازدید | 11 دیدگاه

سویا با این دست‌ها جام را از مورینیو گرفت (عکس)

یاسین بونو، دروازه بان مراکشی سویا، ستاره تیمش در ضربات پنالتی فینال لیگ اروپا بود و قهرمانی را از شاگردان ژوزه مورینیو گرفت.

سویا با این دست‌ها جام را از مورینیو گرفت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دیدار فینال لیگ اروپا بعد از تساوی 1-1 سویا و رم در وقت های قانونی و اضافه به ضربات پنالتی کشید. حضور یاسین بونو در دروازه تیم اسپانیایی باعث شده بود تا هواداران این تیم با آرامش خاطر بیشتری این لحظات حساس را دنبال کنند؛ ستاره مراکشی سویا مطابق پیش بینی در این ضربات خوش درخشید و قهرمانی را برای تیمش به ارمغان آورد.

هر دو تیم پنالتی های اول خود را به گل تبدیل کردند. اریک لاملا پشت دومین ضربه پنالتی سویا ایستاد و آن را هم گل کرد ولی دومین پنالتی رم سرنوشت دیگری داشت. جانلوکا مانچینی پشت این ضربه ایستاد و قصد داشت با یک شوت محکم به مرکز دروازه کار را 2-2 کند. بونو به سمت راست شیرجه زد تا هواداران رم آماده شادی باشند اما در همین لحظه بود که دروازه بان سویا مهارت بالای خود در مهار پنالتی را به رخ کشیده و با پا مانع از ورود توپ به دروازه شد.

1882158

سویا پنالتی سوم خود را هم گل کرد تا به این ترتیب از دست دادن یک پنالتی دیگر از سوی بازیکنان رم، آنها را در آستانه از دست دادن جام قرار بدهد؛ این اتفاق هم رخ داد و راجر ایبانیز هم نتوانست پنالتی سوم رم را به گل تبدیل کند. او یک ضربه کات دار با زاویه ای مناسب به سمت راست دروازه زد اما شیرجه بلند و دستان کشیده بونو سد راه ضربه این بازیکن شد. دروازه بان مراکشی سویا با نوک انگشت خود مسیر توپ را منحرف کرد و توپ بعد از برخورد به تیر وارد دروازه نشد. گونزالو مونیل پنالتی چهارم سویا را هم گل کرد تا به این ترتیب با درخشش بونو در ضربات پنالتی سویا قهرمان لیگ اروپا شود.

1882157

یاسین بونو چند ماه پیش در جام جهانی 2022 یکی از ستاره های تیم شگفتی ساز مراکش بود. اوج کار او در بازی یک هشتم نهایی مقابل اسپانیا بود که مهار پنالتی گیری خود را به رخ کشید و توانست 2 ضربه از 3 ضربه از دست رفته حریف را مهار گرفته و نقش اول پیروزی بزرگ تیمش لقب بگیرد.

دیدگاه‌ها