کد خبر : 1941411 | 11 خرداد 1402 ساعت 18:45 | 18.6K بازدید | 2 دیدگاه

3 طلا و 2 برنز در روز اول مسابقات قرقیزستان؛

هت‌تریک طلایی تیم رنگرز تکمیل شد

شاگردان حسن رنگرز در پایان روز اول مسابقات بین المللی قرقیزستان، 3 مدال طلا و 2 مدال برنز کسب کردند.

هت‌تریک طلایی تیم رنگرز تکمیل شد

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات 7 وزن نخست رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی جام کوژومکول و ساناتبایف قرقیزستان، امروز (پنج‌شنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد که در پایان نمایندگان کشورمان به 3 مدال طلا و 2 مدال برنز دست یافتند.
در پایان مسابقات 7 وزن نخست، دانیال سهرابی در وزن 67 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا، مهدی محسن‌نژاد در وزن 60 کیلوگرم و ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند. 
مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم پنجم شد و پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم و ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

* در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست مقابل موکاشیف از قزاقستان حاضر نشد و از دور رقابت ها کنار رفت.
* در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد در دور اول با نتیجه 10 بر صفر لیگیو کائو از چین کشتی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر 2 رضوان آرنوات از رومانی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 3 مغلوب اسلام جان بهرام اف از ازبکستان شد و به دیدار رده بندی رفت. محسن‌نژاد در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر آفتاندیل تالایبک اولو از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.
* در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول،‌ در دور دوم با نتیجه 5 بر 1 داستان ژارلیخانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه 6 بر 5 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. محمدی در این دیدار با نتیجه 6 بر صفر جیمینگ هان رهتی از چین را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.
* در وزن 67 کیلوگرم‌ سید دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه 7 بر 5 ابرار آتابایف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 5 جانی ختسوریانی از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سهرابی در این مرحله با نتیجه 10 بر 2 سلطان آسیتولی از قزاقستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر 2 هوسیتیو از چین را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

ویدئو: 302491

* در وزن 87 کیلوگرم‌ ناصر علیزاده در دور نخست با نتیجه 4 بر 1 مقابل علی چنگیز دارنده مدال برنز جهان از ترکیه شکست خورد و با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد،‌ از دور رقابت‌ها کنار رفت.
* در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر آرتور اوماروف از چک را مغلوب کرد وی در‌ دور دوم با نتیجه 3 بر صفر آرتور اوروزبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مهدی بالی دیگر نماینده کشورمان در دور اول با نتیجه 7 بر 2 مقابل اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان به برتری دست یافت. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 3 رستم آساکولوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دو نماینده کشورمان در دیدار نیمه نهایی به مصاف یکدیگر رفتند که ساروی با نتیجه 7 بر 1 به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. ساروی در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر 1 از سد یی مینگ لی از چین گذشت و به مدال طلا دست یافت. بالی نیز در دیدار رده بندی با نتیجه 5 بر 1 مغلوب آرتور اوماروف از چک شد و در جایگاه پنجم ایستاد.
* در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه 4 بر 1 عثمان ایلدیریم از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 2 بر 1 از سد لینگ ژی منگ از چین گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با توجوه به عدم حضور آلین الکسیوس چیوراریو از رومانی به دلیل مصدومیت، پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. میرزازاده در دیدار پایانی با نتیجه 2 بر 1 از سد اسکار پینو هیندز دارنده مدال های نقره و برنز جهان از کوبا گذشت و به مدال طلا دست یافت.

ویدئو: 302490

رده بندی نفرات برتر 7 وزن نخست به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- مارلان موکاشیف (قزاقستان) 2- اختیار بوتیروف (ازبکستان) 3- امانگالی بکبولاتوف (قرقیزستان) و مانجیت (هند)
60 کیلوگرم: 1- اسلامجان بهرام اف (ازبکستان) 2- نورسلطان بازاربایف (قزاقستان) 3- مهدی محسن نژاد (ایران) و یرنور فیداخمتوف (قزاقستان)
63 کیلوگرم: 1- لری ابولادزه (گرجستان) 2- شرموخامد شریبجانوف (ازبکستان) 3- ایمان محمدی (ایران) و داستان کادیروف (قرقیزستان)
67 کیلوگرم: 1- دانیال سهرابی (ایران) 2- هوسیتیو (چین) 3- لوئیس اورتا سانچز (کوبا) و ابرار آتابایف (ازبکستان)
87 کیلوگرم: 1- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) و گورامی ختسوریانی (گرجستان) 3- علی چنگیز (ترکیه) و نورسلطان تورسینوف (قزاقستان)
97 کیلوگرم: 1- محمدهادی ساروی (ایران) 2- یی مینگ لی (چین) 3- آرتور اوماروف (چک) و بک سلطان محموداف (قرقیزستان) 5- مهدی بالی (ایران)
130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- اسکار پینو هیندز (کوبا) 3- عثمان ایلدیریم (ترکیه) و فاتح بوزکورت (ترکیه)

مسابقات 3 وزن دوم و پایانی فردا (جمعه) برگزار می‌شود که محمدرضا گرایی در وزن 72 کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم و علیرضا مهمدی در وزن 82 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.

دیدگاه‌ها