کد خبر : 1941456 | 11 خرداد 1402 ساعت 23:07 | 30.2K بازدید | 3 دیدگاه

خشم هواداران لیدز از اقدام عجیب مالک باشگاه

آندره‌آ رادریزانی،‌ مالک باشگاه لیدزیونایتد از سند ورزشگاه این باشگاه برای وثیقه وام خرید باشگاه سمپدوریا استفاده کرده است.

خشم هواداران لیدز از اقدام عجیب مالک باشگاه

به گزارش "ورزش سه"، گزارش شده که آندره‌آ رادریزانی، رئیس باشگاه لیدز یونایتد، پیشنهاد داده که شرکت متعلق به او از سند ورزشگاه الندرود به عنوان وثیقه برای دریافت وام بانکی 26 میلیون پوندی جهت تکمیل پروسه خرید باشگاه ایتالیایی سمپدوریا استفاده کند.

بر اساس توافقی که در اصل توسط رادریزانی امضا شد، ورزشگاه به عنوان وثیقه عمل می‌کند تا شرکت Aser و شریک پیشنهادی آن Gestio Capital بتوانند 25.8 میلیون پوند از بانک ایتالیایی Banca Sistema وام بگیرند.

اتلتیک گزارش داده که اقساط این وام باید ظرف دو سال پرداخت شود و مشمول بهره موقت بین شش تا نه درصد در سال است.

1882430

با این حال، این وام می‌تواند تا 10 سال تمدید شود و احتمال اینکه ورزشگاه لیدزیونایتد وثیقه سرمایه گذاری رادریزانی در سمپدوریا برای نزدیک به یک دهه باشد را افزایش می‌دهد.

رادریزانی در ایمیلی به اتلتیک گفت: "آنچه که شرکت سرمایه گذاری Aser با دارایی‌های خود که شامل چندین شرکت از جمله Leeds United، Greenfield و Elland Road می‌شود، انجام می‌دهد... به شما مربوط نیست. شما می‌توانید کاری را که می‌خواهید انجام دهید، اما فقط می‌خواهید هواداران لیدز یونایتد را علیه من قرار بدهید. این خوب نیست."

لیدزیونایتد در هفته پایانی لیگ برتر انگلیس 4-1 مقابل تاتنهام شکست خورد که این نتیجه سقوط آن‌ها از لیگ برتر به چمپیونشیپ را تایید کرد.

1882431

رادریزانی به دنبال نهایی کردن توافق خرید سمپدوریا بود که از لیگ برتر ایتالیا به سری B سقوط کرده و در صورت تکمیل نشدن این معامله، در خطر ورشکستگی قرار دارد.

رادریزانی در سال 2017 لیدز را به مبلغ 45 میلیون پوند خریداری کرد و 56 درصد از سهام را در اختیار دارد.

اتلتیک اعلام کرده که شرکت 49er Enterprises به عنوان یکی از سهامداران اصلی از پیشنهاد استفاده از سند مالکیت ورزشگاه به عنوان وثیقه مطلع نبوده است.

دیدگاه‌ها