کد خبر : 1941716 | 13 خرداد 1402 ساعت 14:42 | 47.2K بازدید | 8 دیدگاه

رجب‌زاده: جاه‌طلب هستم و جایگاه بهتر می‌خواهم؛

تمجید ویژه سرمربی فجر از یحیی و بیرانوند

مهدی رجب‌زاده با وجود بازماندن فجر از صعود به لیگ برتر، به دو تیم استقلال خوزستان و شمس آذر بابت صعود تبریک گفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

تمجید ویژه سرمربی فجر از یحیی و بیرانوند

به گزارش "ورزش‌سه"، فجرشهید سپاسی شیراز در آخرین بازی لیگ دسته اول در شرایطی با شکست مقابل مس شهربابک از صعود بازماند، که یکی از سه تیمی بود که تا هفته پایانی شانس صعود به لیگ برتر داشت، اما در نهایت این رقابت را به استقلال خوزستان واگذار کرد.
با مهدی رجب‌زاده درباره دومین فصل مربیگری که بار دیگر پس از قشقایی تیمش را در قامت یک مدعی نشان داد، گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

حرف‌های ما با رجب زاده در رابطه با بازماندن تیمش از صعود در هفته پایانی لیگ دسته اول آغاز شد: ما فصل خوبی را پشت سر گذاشتیم. درست است که صعود نکردیم، اما قول و تعهدی که به باشگاه و هیئت مدیره داده بودم و در ابتدای فصل گفته بودم که یک تیم گردن کلفت درست خواهم کرد که بازی‌های قابل قبولی ارائه بدهد، محقق شد. شاید خوش‌بین‌ترین افراد فوتبالی در شیراز و همینطور کارشناسان هم فکر نمی‌کردند، که یک تیم پس از سقوط با آن همه مشکلات روحی و روانی که معمولا گریبان تیم‌های سقوط کرده را می‌گیرد، بلافاصله در قامت مدعی ظاهر شود. از هفته پنجم ششم بود که ما مدعی شدیم. البته من در تمام مصاحبه‌هایم حرفی از صعود نزدم تا بار روانی روی بازیکنان ایجاد نشود.

او ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که تصمیمات هیئت مدیره باشگاه و در راس آنها سردار بوعلی به عنوان نفر اول باشگاه و در ادامه کارهایی که آقای مفتاحی انجام دادند، در مسیر رو به رشد و درست بوده است. مدعی شدیم و تا روز آخر سعی کردیم که این شرایط را حفظ کنیم. این یک نقطه قوت برای تیم ما بود. یک مقدار در طول فصل بالا پایین شدیم، اما به نظرم مسیر، مسیر درستی بود. 

او سپس با اشاره به نتیجه هفته پایانی فجرشهید سپاسی شیراز برابر مس شهربابک اضافه کرد: درست است که ما روز آخر از صعود بازماندیم ولی در واقع ما بازی با استقلال ملاثانی، خوشه طلایی و شهرداری آستارا صعود را از دست دادیم. نباید می‌گذاشتیم کار به روز آخر بکشد. ما در این سه بازی بیش از 15 موقعیت گل ایجاد کردیم، اما نتوانستیم از فرصت‌هایمان استفاده کنیم. نباید کار به روز آخر می‌کشید که به هر ترتیب این اتفاق رخ نداد.

1882857

رجب‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تمجید از شمس آذر قزوین و استقلال خوزستان دو صعود کننده لیگ دسته اول به لیگ برتر پرداخت و عنوان کرد: باید به آقای دقیقی و مجموعه شمس آذر تبریک بگویم. با اقتدار صعود کردند و زحمت زیادی کشیدند. همچنین باید به استقلال خوزستان تبریک بگویم که زحمت کشیدند. در کورس صعود با ما خیبر، سایپا و تیم‌های دیگر هم بودند که در نهایت استقلال خوزستان صعود کرد که باید به آنها تبریک گفت. 

کاپیتان سابق ذوب‌آهن ادامه داد: با این حال فکر می‌کنم همه از عملکرد تیم فوتبال فجر راضی بودند. ما این بازخورد را از مردم در استان می‌گیریم. باید از تمام عوامل تیم تشکر کنم. سال خیلی خوبی داشتیم که متاسفانه منجر به صعود نشد، ولی لذت بردیم. باید از کادر فنی تیمم هم تشکر کنم که همه جوره کنارم بودند.

از رجب زاده درباره آینده‌اش با فجر پرسیدیم و او در واکنش به این سوال گفت: خود آقای مفتاحی هم به این موضوع در تمرینات اشاره کردند، که قرارداد تمدید خواهد شد. در این چند روزه هم صحبت‌هایی داشته‌ایم. فکر می‌کنم اگر اتفاق خاصی نیفتد، قرارداد بسته می‌شود و کارمان را با قدرت برای فصل آینده شروع خواهیم کرد.

رجب‌زاده سپس به این سوال که پس از دو سال خوب در قشقایی و فجر در سومین سال مربیگری به دنبال صعود به لیگ برتر است، اینطور واکنش نشان داد: خدا را شکر در قشقایی اگرچه حضور من خیلی طول نکشید، اما چند هفته صدر جدول بودیم. واقعا حیف شد که امتیاز قشقایی از استان فارس بیرون رفت. این موضوع به جوانان علاقه‌مند به ورزش در استان ضربه می‌زند. به هر حال با تمام مشکلاتی که داشتیم، عملکردمان در قشقایی خوب بود. در آنجا به خاطر یک سری مسائل که کار کردن را برایم سخت می‌کرد، جلسه‌ای با آقای نجف‌زاده برگزار کردیم و دوستانه جدا شدم. امسال هم خوب بودیم و تیم ما در کورس بود و بازی‌های خوبی انجام دادیم. برای سال سوم نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. اما در این دو سال مربیگری از آنچه تیمم ارائه کرده راضی هستم. با این حال هنوز ارضا نشده‌ام و دنبال جایگاه بهتر و جاه‌طلبی‌های بیشتر هستم. اگر خدا خواست و توافق با فجر انجام شد که باعث افتخار من خواهد بود، به امید خدا سعی داریم که در فصل پیش رو بهتر باشیم. البته چیزی مشخص نیست، اما تمام تلاشمان را خواهیم کرد که عملکرد بهتری داشته باشیم.

1882858

از رجب‌زاده که سال‌ها با پیراهن فجرشهید سپاسی و ذوب آهن در لیگ برتر به میدان رفته درباره عملکرد پرسپولیس و کسب دو عنوان قهرمانی پرسیدیم که او در واکنش به این سوال ضمن تمجید ویژه از سرمربی سابقش یحیی گل‌محمدی گفت: واقعا لیگ بسیار خوبی بود و تا روز آخر جنگ قهرمانی بین سپاهان و پرسپولیس ادامه داشت. البته استقلال هم تا یک هفته قبل در این کورس بود. باید به تیم‌های تراکتور و گل گهر هم اشاره کرد که در مقاطعی از فصل بسیار خوب کار کردند. این رقابت اینقدر نزدیک بود که اگر تیمی مساوی هم می‌کرد، عقب می‌افتاد. 

او ادامه داد: من با آقا یحیی کار کرده‌ام و سبک کاری ایشان را می‌دانم. به همین دلیل وقتی جایی درباره این موضوع و قهرمان صحبت می‌شد، می‌گفتم که پرسپولیس قهرمان خواهد شد. حالا جام حذفی را به دلیل اینکه جام شگفتی‌هاست کاری ندارم. فوتبال پرسپولیس مشخص بود که در درازمدت نتیجه می‌دهد. فوتبال کوتاه کوتاه و پله‌ای و بدون تغییر زیاد مناطق بازی. کاملا شناخت دارم روی سبک فوتبال آقا یحیی، چون در ذوب‌آهن هم همینطور بازی می‌کردند. استفاده از بازیکنان توانمند در کناره‌ها که روند باشند و کارهای ترکیبی انجام بدهند.

رجب زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تشریح روش بازی پرسپولیس افزود: چیزی که باید درباره پرسپولیس بگویم این است که عبور آنها از کناره‌ها و بازی‌سازی‌شان از عقب فوق العاده بود. به ویژه نقش بیرانوند به عنوان یک گلر حرفه‌ای. آهنگ و ریتم به فوتبال پرسپولیس می‌داد و اجازه نمی‌داد هیچ تیمی پرسپولیس را پرس کند. از ابتدا می‌گفتم که پرسپولیس قهرمان می‌شود و دیدید که این اتفاق در نهایت رخ داد.

رجب زاده در پایان گفت: باید از هواداران فجر که در طول فصل حمایت جانانه‌‌ای از ما داشتند تشکر ویژه داشته باشم. بدانند تمام تلاشمان را برای موفقیت و سربلندی فجر انجام دادیم و اگر در فصل آینده هم افتخار خدمت به فوتبال شیراز را داشتیم، با تمام وجود کار خواهیم کرد.

دیدگاه‌ها