کد خبر : 1941797 | 14 خرداد 1402 ساعت 04:00 | 44.7K بازدید | 28 دیدگاه

چرا الهلال بله؟ و بارسلونا و اینترمیامی نه؟

سه هدفی که مسی را به ریاض می‌کشاند

هواداران عربستانی منتظر عقد یک قرارداد تاریخی و حضور لیونل مسی در پیراهن الهلال در فصل جدید هستند.

سه هدفی که مسی را به ریاض می‌کشاند

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد مسی با پاری سن ژرمن در 30 ژوئن به پایان می‌رسد و در شرایطی که او امشب آخرین بازی خود را برای این تیم انجام می‌دهد، در ساعات گذشته گمانه‌زنی‌هایی در مورد مقصد بعدی او مطرح شده است و یه نظر می‌رسد شانس الهلال برای جذب این فوق ستاره آرژانتینی بیشتر از اینتر میامی و بارسلوناست.

در این بین عواملی وجود دارد که مسی را به سمت ماجراجویی در لیگ عربستان و خارج از اروپا سوق می‌دهد:

* جنگ متقابل

کریستیانو رونالدو، ستاره النصر عربستان، همچنان یکی از عواملی است که مسی را وسوسه می‌کند تا با پیشنهاد نجومی الهلال و دستمزد سالانه بیش از 400 میلیون یورو موافقت کند.

مسی در دوئل برای کسب توپ طلا، 7 بار رونالدو را شکست داد که آخرین آن در سال 2021 بود، در مقابل فوق ستاره پرتغالی 5 بار توپ طلا را به دست آورد که آخرین آن در سال 2017 بود.

رونالدو با صعود به صدر جدول گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا از ستاره آرژانتینی پیشی گرفت و مسی، رقیب همیشگی خود را در لیگ اسپانیا و همچنین برخی رکوردهای دیگر در سطح اروپا شکست داد.

مسی چند ماه پیش در قطر به بزرگترین آرزوی خود که قهرمانی در جام جهانی بود، دست یافت و ضربه سنگینی به رونالدو وارد کرد که پس از باخت مقابل مراکش در مرحله یک چهارم نهایی، دوحه را گریان ترک کرد.

از طرفی مسی که پس از حضور رونالدو در عربستان بارها در استادیوم‌های این کشور مورد تشویق هواداران قرار گرفت، متوجه شد که محبوبیت او در این کشور بسیار زیاد است و همین مسئله او را برای حضور در الهلال تحریک می‌کند.

1869748

* ترکش‌های دلخوری

زمانی که لاپورتا در تابستان 2021 تصمیم به عدم تمدید قرارداد مسی گرفت، ضربه محکمی به این بازیکن وارد شد؛ مسی در شرایطی از بارسا جدا شد که لاپورتا وعده‌های زیادی برای حفظ ستاره آرژانتینی داده بود، اما در نهایت موفق به تمدید قرارداد نشد.

دو سال بعد، لاپورتا و تعدادی از مقامات بارسلونا علنا تمایل خود را برای بازگشت مسی اعلام کردند، اما به نظر در دستیابی به ساختار مالی قانع‌کننده‌ای برای لالیگا برای حل و فصل قرارداد واضح این بازیکن ناتوان هستند.

از طرفی ژاوی هم تمایل خود را برای بازگشت مسی ابراز کرد، اما سرمربی بارسلونا، ستاره آرژانتینی را با متقاعد نکردن نزدیک‌ترین دوستانش، سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا، به ادامه کار شوکه کرد.

* پروژه مرموز

دیوید بکهام، ستاره انگلیسی، یک پروژه ورزشی به در اینترمیامی تاسیس کرد که گفته می‌شود با دستمزد سالانه 50 میلیون یورو پیشنهاد جذابی به مسی داده است.

با این حال باشگاه‌های عربستانی در مجامع بزرگ آسیایی و بین‌المللی شرکت می‌کنند و برای مثال الهلال در دو دوره اخیر در جام باشگاه‌ها جهان حضور داشته و از طرفی عربستان هم آمادگی تود را برای میزبانی دوره بعدی جام باشگاه‌های جهان اعلام کرده است.

این گسترش فوتبال عربستان در‌ جهان که پیروزی تاریخی تیم ملی این کشور مقابل آرژانتین در جام جهانی قطر هم در آن دخیل بود، ممکن است مسی را متقاعد کند که در فضایی قرار گیرد که او را در کانون توجهات روزنامه‌های بین المللی قرار دهد.

دیدگاه‌ها