کد خبر : 1941808 | 14 خرداد 1402 ساعت 05:45 | 84.4K بازدید | 61 دیدگاه

یک روز با کلاه کاسکت به ورزشگاه می‌روم؛

حمله به فیلمبردار دربی 101 در زمین و اینستاگرام

خوش‌شانس بودیم که در دربی 101 پایتخت کسی جان خود را به دلیل عصبانیت هواداران دو تیم از دست نداد.

حمله به فیلمبردار دربی 101 در زمین و اینستاگرام

به گزارش "ورزش‌ سه"، حساسیت و هیجان این مسابقه به حدی بود که دو هوادار متعصب استقلال و پرسپولیس به دلیل هیجان وارد شده پس از گل‌ تیم محبوب‌شان دچار حمله قلبی شدند و جان خود را از دست دادند، اما ممکن بود این اتفاق تلخ و ناراحت‌کننده با برخی حواشی مسابقه تکرار شود.
نمونه آن اتفاقی بود که دقایقی پیش از سوت پایان بازی در نیمه اول رخ داد و هنگامی که سروش رفیعی قصد زدن کرنری را داشت با اشیایی که به سمت او پرتاب شد، بازی متوقف شد و در همین حین فیملبرداری بر اثر برخورد یکی از سنگ‌هایی که پرتاب می‌شد، به زمین افتاد.
البته مرتضی داودی، فیلمبرداری که مورد اصابت سنگ قرار گرفت، توانست کارش را از سر بگیرد، اما ممکن بود اتفاقات بدتری به دلیل عصبانیتی شتاب‌زاده رخ بدهد.

1883096

مرتضی داودی در گفت‌وگویی با "ورزش سه"، فضای ورزشگاه را در دربی 101 اینطور توصیف می‌کند: «وقتی وارد ورزشگاه شدیم و دیدیم پر شده خوشحال شدیم، اما با آن وضعیت ساخت و سازی که ورزشگاه دارد، هر وقت همکاران ما پشت دوربین می‌روند، خدا خدا می‌کنم که سالم برگردند. واقعا شرایط طبقه دوم خیلی بد است و ماشاالله کیپ کیپ هم تماشاگران هر دو تیم نشسته بودند.»

از داودی درباره زمان شروع جو پرتنش در استادیوم پرسیدیم و او در واکنش به این سوال توضیح داد: «وقتی دو تیم برای گرم کردن وارد زمین شدند و دروازه‌بان پرسپولیس وارد زمین شد، شروع کردند سنگ و بطری پرتاب کردن. سنگ هم پرتاب شده بود که نمی‌دانم خودشان کنده بودند یا در جاهایی که در حال ساخت و ساز است، وجود داشته. چیزهایی که دستشان بود تا وسط زمین می‌آمد. پرتاب دست‌شان خیلی قوی بود و به سمت دروازه بیرانوند پرتاب می‌شد.»

1883097

این عامل پخش دیدار زنده استقلال و پرسپولیس ادامه داد: «این‌ها هم به خاطر همان حرکت بیرانوند در بازی برگشت بود که من خودم اصلا این رفتار را تایید نمی‌کنم و خودشان هم عذرخواهی کردند. یکی از دوستانم هم می‌گفت یکی از بازیکنان استقلال گفته که ساپینتو به آنها گفته که به بازیکنان پرسپولیس دست ندهند. من واقعا متوجه نمی‌شوم؛ این یک بازی است دیگر. جو خیلی بدی بود. تعجب کرده بودیم که مگر دشمن هم هستند. در شروع بازی هم دست ندادند.»

داودی سپس درباره لحظه‌ای که نقش بر زمین شد، گفت: «بعد از این وقتی بازی شروع و پرسپولیس هر وقت می‌خواست کنار زمین اوت بیندازد یا کرنر بزند، این رفتار در قسمت جنوبی ورزشگاه دیده می‌شد. فکر می‌کنم دقایق آخر بازی بود که کرنر شد و سروش رفیعی می‌خواست بزند. من فیلمبردار پورتابل هستم. رفتم صحنه کرنر را بگیرم و حواسم به ویزور بود. شاید اگر حواسم بود، می‌توانستم جا خالی بدهم. سنگ به قوزک پایم خورد. بعد از برخورد شدت دردش طوری بود که انگار برق من را گرفته بود و روی زمین افتادم. در ادامه هم دوستان عکاس مثل امیرحسین خیرخواه، مجتبی صالح و خیلی از همکاران دیگر آمدند و کمک کردند. اورژانس هم آمد و اسپری زد. بین نیمه هم کمپرس یخ گذاشتم. به هر حال امکان تغییر فیلمبردار هم وجود داشت و ما مثل بازیکنان هستیم که امکان تعویض وجود داشته باشد (باخنده). شب بازی هم خیلی احساس درد داشتم، ولی بعد عکس گرفتم و مشخص شد چیز خاصی نیست. البته هنوز کمی درد دارد.»

1883098

بخش بعدی حرف‌های مرتضی داودی هم با اشاره به حمله برخی هواداران فوتبال به صفحه مجازی او مطرح شد و بیان کرد: «با این حال در جشن قهرمانی سعی داشتم انجام وظیفه کنم. همیشه از این اتفاقات بوده است، اما حرکت قشنگی نبود و متاسفانه این اتفاق افتاد.  بعد هم روی صفحه اینستاگرام من آمدند و نزدیک به 200،300 پیام بد داشتم. برخی از آنها می‌گفتند که شما با پرسپولیسی‌ها هماهنگ کردید که به شما زنگ زده بشود و زمین بخورید تا هواداران را محروم کنند. من جواب نمی‌دادم و واقعا هم برخی از آنها گفتند استقلالی هستیم و عذرخواهی می‌کنیم.»

او در پایان گفت: «امیدوارم واقعا از فصل بعد فکری برای پیشگیری از تکرار این اتفاقات داشته باشند. من که خودم شاید یک بار حتی به صورت نمادین هم که شده با کلاه کاسکت به استادیوم برای فیلمبرداری بروم، تا شاید دیگر شاهد رفتارهای پرخطر اینچنینی از روی سکوها و همین‌طور نیروهای کنترل کننده نظم علیه خبرنگاران و اهالی رسانه نباشیم.»

1883099

دیدگاه‌ها