کد خبر : 1941834 | 14 خرداد 1402 ساعت 00:29 | 30.9K بازدید | 25 دیدگاه

وداع مسی و راموس با دسته‌گل‌های ایتالیایی

پی‌اس‌جی 2-3 کلرمون: خداحافظ و موفق باشید!

پاری‌سن‌ژرمن در آخرین بازی فصل با نتیجه 3-2 مغلوب کلرمون شد.

پی‌اس‌جی 2-3 کلرمون: خداحافظ و موفق باشید!

به گزارش "ورزش سه"، پاری‌سن‌ژرمن که پیش از این قهرمانی خود در لیگ یک فرانسه را قطعی کرده بود، امشب در هفته پایانی مسابقات میزبان کلرمون بود. این دیدار از ساعت 22:30 در ورزشگاه پارک دو پرنس آغاز شد و با پیروزی 3-2 تیم مهمان به پایان رسید.

این آخرین بازی لیونل مسی و سرخیو راموس با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن بود و درحالی‌که تصور می‌شد شاگردان کریستوف گالتیه کار سختی برای کسب پیروزی نداشته باشند، این کلرمون بود که با رقم‌زدن یک کامبک غیرمنتظره، برنده از زمین خارج شد.

1883180

پاریس بازی را بهتر آغاز کرد و به‌دنبال باز کردن دروازه حریف در دقایق ابتدایی بود. شوت مسی از نزدیکی محوطه جریمه در دقیقه 14 اولین موقعیت جدی بازی بود که موری دیاو آن را به زیبایی راهی کرنر کرد. ستاره آرژانتینی PSG یک دقیقه بعد کیلیان امباپه را با یک پاس زیبا صاحب موقعیت کرد اما ضربه امباپه را هم دروازه‌بان حریف مهار کرد.

حملات گسترده پاریسی‌ها بالأخره در دقیقه 16 نتیجه داد و سرخیو راموس با یک ضربه به گوشه دروازه، ارسال ویتینها را تبدیل به گل اول میزبان کرد. شاگردان گالتیه حملات خود را بعد از این گل ادامه دادند و در دقیقه 18 با خطای آلیدو سیدو روی اشرف حکیمی صاحب یک ضربه پنالتی شدند.

1883181

داور بعد از بازبینی صحنه در VAR خطای پنالتی روی بازیکن پاریس را تأیید کرد و کیلیان امباپه این پنالتی را به گل دوم تیمش تبدیل کرد. بعد از این گل، شاهد جلو کشیدن تیم میهمان بودیم.

در دقیقه 25 اشتباهی فاحش از مارکو وراتی شاهد بودیم که به گل اول کلرمون انجامید. ستاره ایتالیایی PSG که قصد داشت با یک پاس رو به عقب دورناروما را صاحب توپ کند، با اشتباه در تنظیم شدت ضربه، آن را در اختیار یوهان گاستین گذاشت تا این بازیکن در دهانه دروازه با ضربه‌ای سریع دروازه پاریس را باز کند.

1883184

محمد ساراسویچ یک دقیقه بعد می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه بغل پای او از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه اشتباهات بازیکنان پاریس، این‌بار نوبت چادالیه بیتشیابو بود که در دقیقه 37 روی یک ارسال ایستگاهی به داخل محوطه جریمه مرتکب خطای هند شد. داور پس از بازبینی صحنه در VAR اعلام پنالتی کرد؛ اما این ضربه را جرجون کایی با ضربه‌ای کم‌دقت به بیرون زد.

لیونل مسی در دقیقه 45 می‌توانست از روی ضربه ایستگاهی دروازه حریف را باز کند؛ اما شوت او روی سقف دروازه فرود آمد. لحظاتی قبل از به صدا درآمدن سوت پایان، با اشتباه دوناروما که نتوانست ارسال کوتاه عرضی را در اختیار بگیرد، مهدی زفان گل تساوی را به‌راحتی وارد دروازه کرد تا دو تیم با تساوی 2-2 راهی رختکن شوند.

1883183

پاری‌سن‌ژرمن که پیروزی خود را ازدست‌رفته می‌دید، نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد. روی فرار زبیای امباپه و پاس کوتاه او، لیونل مسی در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت؛ ولی ضربه او جایی در چارچوب نداشت.

مسی در دقیقه 59 فرصت گلزنی دوباره‌ای پیدا کرد؛ ولی این‌بار دیاو ضربه او را راهی کرنر کرد.

1883182

درحالی‌که همه متصور یک برد آسان برای پاریس بودند، در دقیقه 63 کلرمون با تکمیل‌کردن کامبک خود، توانست نتیجه را 3-2 کند. جرجون کایی روی پاس الباسان راسانی در دهانه دروازه توپ را به گل سوم تیمش تبدیل کرد تا ورزشگاه پارک دو پرنس در سکوتی مرگبار فرو برود.

تلاش پاریسی‌ها برای جبران گل خورده و فرار از شکست در دقایق پایانی شدت گرفت؛ اما حاصلی در پی نداشت. ایستگاهی زیبای لیونل مسی در دقیقه 90 جدی‌ترین موقعیت این دقایق بود که دروازه‌بان کلرمون به زیبایی آن را راهی کرنر کرد تا شب وداع مسی و راموس با شکست همراه شود.

دیدگاه‌ها