کد خبر : 1941928 | 14 خرداد 1402 ساعت 15:46 | 23.1K بازدید | 5 دیدگاه

اظهارنظر جنجالی گزارشگر آلمانی علیه لایپزیش

انتقاد مجری شبکه تلویزیونی ZDF آلمان از باشگاه لایپزیش که قهرمان جام حذفی شد، خبرساز شده است.

اظهارنظر جنجالی گزارشگر آلمانی علیه لایپزیش

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان لایپزیش امروز جشن قهرمانی در جام حذفی آلمان را برگزار کردند. آنها ابتدا در ساختمان شهرداری جلوی هواداران جشن گرفتند، سپس سوار بر اتوبوس روباز به سمت ورزشگاه رفتند، جایی که جشن نهایی در آن برگزار شد.

اما دومین قهرمانی پیاپی در جام حذفی برای "آر بی لایپزیش" نه تنها با انتقاد بسیاری از هواداران فوتبال همراه بود، بلکه اولیور اشمیت، گزارشگر شبکه ZDF هم خیلی رک و واضح زبان به نقد آن‌ها گشود.

بعد از پایان فینال جام حذفی و زمانی که بازیکنان داشتند جلوی هواداران خودی شادی می‌کردند، اشمیت گفت: «آر بی لایپزیش، این یک قصه قشنگ فوتبالی نیست. اول قوطی بودند و بعد باشگاه درست کردند.»

ریشه داستان
شرکت ردبول که نوشابه انرژی‌زا درست می‌کند، باشگاه آر بی (حروف اول ردبول) لایپزیش را در فصل 10-2009 راه انداخت و این تیم با کمک مالی شرکت ردبول در سال 2016 به بوندس‌لیگا صعود کرد و حالا دو بار قهرمان جام حذفی شده است.

1883338

از نگاه خیلی از هواداران، لایپزیش یک برنامه بازاریابی برای شرکت ردبول است و اصالت ندارد. این باشگاه حتی به روش خاصی توانسته قانون 1+50 که می‌گوید بیش از نصف سهام باشگاه باید در اختیار هواداران باشد را هم دور زده است.

وقتی هم که اعلام شد طبق قانون نباید نام اسپانسر روی باشگاه گذاشته شود، آنها به سرعت اعلام کردند که حروف آر و بی مخفف RasenBallsport است و این قانون را هم دور زدند. ولی در عمل، این باشگاه تاکنون 20 بازیکن از باشگاه آر بی سالزبورگ اتریش (دیگر زیرمجموعه ردبول) گرفته است.

اشمیت در ادامه حرف‌هایش گفت: «این یک محصول و پروژه گرانقیمت است که خیلی‌ها به آن با بدبینی و حتی دید منفی نگاه می‌کنند.» با این حال او به قهرمان آلمان احترام هم گذاشت: «در هر حال، آنها یک پروژه ورزشی خیلی موفق هستند.»

دیدگاه‌ها