کد خبر : 1941942 | 14 خرداد 1402 ساعت 18:16 | 28.6K بازدید | 9 دیدگاه

برد فوق العاده ناهيد كيانى در ثانيه‌هاى پايانى؛

نایب قهرمان المپیک هم برابر دختر ايرانى زانو زد

ناهيد كيانى با پيروزى در ثانيه‌هاى پايانى به فينال مسابقات تكواندوى قهرمانى جهان راه يافت.

نایب قهرمان المپیک هم برابر دختر ايرانى زانو زد

به گزارش "ورزش سه"، ناهید کیانی، نماینده وزن ۵۳- کیلوگرم تيم ملى تكواندوى بانوان، كه در روز آخر مسابقات جهانى ٢٠٢٣ باكو خوش درخشيده، در دیداری نفسگیر با برتری ۲ بر یک برابر تاتیانا مینینا از روسیه به فینال وزن خود راه یافت و حریف جو زو از چین شد.

اين دختر ايرانى امروز بعد از استراحت دور اول

در دیدار نخست خود «این سوان» از کره جنوبی را در 2 راند متوالی شکست داد و در ادامه «لوکا پاتافالوی» از مجارستان را در رقابتی جذاب ۲ بر یک از پیش رو برداشت. 
نماینده شایسته ایران در وزن ۵۳- کیلوگرم در مرحله یک چهارم نهایی مقابل «نیکا کاراباتیچ» از  کرواسی و عنوان‌دار رده پایه با ارائه یک مبارزه دیدنی 2 بر صفر  پیروز شد و‌‌ ضمن صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد.

اما اوج كار كيانى در نيمه نهايى بود كه مقابل «تاتیانا مینینا» حریفی عنوان‌دار از روسیه که در این رقابت‌ها با پرچم فدراسیون جهانی حضور دارد، پیکار كرد. «مینینا» در کارنامه خود 2 نقره جهان در سال 2019 و المپیک توکیو 2020 دارد، اما در اين مبارزه مغلوب قدرت كيانى شد. ملى‌پوش ايران تا سه ثانيه به پايان نتيجه را واگذار كرد، اما در همان چند ثانيه با ضربات ديدنى خود باخت را به برد تبديل كرد تا اولين و آخرين فيناليست ايران در مسابقات جهانى ٢٠٢٣ باشد.

1883368

دیدگاه‌ها