کد خبر : 1941952 | 14 خرداد 1402 ساعت 18:56 | 91.8K بازدید | 121 دیدگاه

اولين طلاى تاريخ تكواندوى زنان در جهان؛

توفان ناهيد در باكو، دختر ايرانى طلايى شد

ناهيد كيانى با شكست تمامى رقبا در مسابقات تكواندوى قهرمانى جهان اولين طلاى تاريخ بانوان ايران را كسب كرد.

توفان ناهيد در باكو، دختر ايرانى طلايى شد

به گزارش "ورزش سه"، در آخرين روز مسابقات تكواندوى قهرمانى جهان ناهيد كيانى در وزن ٥٣- كيلوگرم بانوان توفان به پا كرد و با شكست تمامى حريفان خود يك طلاى تاريخى را دشت كرد.

اين دختر ايرانى كه در المپيك توكيو به خاطر رويارويى با كيميا عليزاده نامش بر سر زبان‌ها افتاد، حالا دو سال بعد از حذف آن رويداد، بغضش در باكو تركيد و يك طلاى تاريخى براى ايران ثبت كرد.

ویدئو: 302719

در روز پایانی رقابت‌های جهانی جمهوری آذربایجان - باکو، امروز ناهید کیانی، ملی‌پوش وزن ۵۳- کیلوگرم کشورمان، در دیدار نخست خود رو در روی «این سوان» از کره جنوبی قرار گرفت و موفق شد با اقتدار او را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد. کیانی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف «لوکا پاتافالوی» از مجارستان رفت و در رقابتی جذاب موفق شد ۲ بر یک از سد او بگذرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

1883397
1883399

دختر شایسته ایران در این مرحله مقابل «نیکا کاراباتیچ» از کرواسی قرار گرفت و با ارائه نمایشی دلنشین ۲ بر صفر حریف خود را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. شاهکار ملی‌پوش ايران مقابل «تاتیانا مینینا» بود، حریفی عنوان‌دار از روسیه که در این رقابت‌ها با پرچم فدراسیون جهانی حاضر بود و توانست مقتدرانه ۲ بر یک نایب قهرمان المپیک توکیو 2020  را شکست دهد و راهی فینال شود.

درخشش ناهيد كيانى در فینال مقابل «جو زو» از چین تکمیل شد و کیانی با نمایش یک مبارزه حساب‌شده توانست ۲ بر صفر حریفش را شکست دهد و صاحب مدال باارزش طلا شود.

1883400

ناهید کیانی علاوه بر کسب اولین مدال طلای کاروان ایران در این رویداد، پس از 9 سال اولین نماینده طلایی ایران در رقابت‌های جهانی در 2 گروه زنان و مردان لقب گرفت. ضمن اینکه نماینده ایران اولین تکواندوکار بانوی ایرانی است که صاحب مدال طلا در تاریخ این رشته ورزشی می‌شود.

بدين ترتيب در پایان رقابت‌های جهانی باکو، تیم ملی ایران توسط «ناهید کیانی» یک مدال طلا و 2 برنز توسط «متین رضایی و آرین سلیمی» به دست آورد.

1883396
1883385

دیدگاه‌ها