کد خبر : 1941964 | 14 خرداد 1402 ساعت 20:30 | 179.3K بازدید | 104 دیدگاه

در انتظار تغییرات گسترده روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری

10 باشگاه ایرانی برای جذب مربی جدید آماده می‌شوند!

به جز سپاهان و تراکتور، دیگر تیم‌های لیگ برتر در پی انتخاب یا بقای سرمربی برای فصل بعد هستند، از پرسپولیس قهرمان گرفته تا استقلال و سایر تیم‌ها.

10 باشگاه ایرانی برای جذب مربی جدید آماده می‌شوند!

به گزارش "ورزش سه"، با پایان لیگ برتر، تیم‌های حاضر در دوره بعدی این مسابقات، وضعیت عجیبی روی نیمکت‌هایشان دارند. شاید بتوان گفت به جز سپاهان، تراکتور و تا حدودی فولاد خوزستان، دیگر تیم‌های حاضر در این مسابقات با ابهاماتی درخصوص نام سرمربیانشان روبه‌رو هستند و یا در انتظار مربی جدید نشسته‌اند.

از پرسپولیس قهرمان گرفته تا تیم تازه لیگ برتری شده شمس آذر، شایعات، اخبار و حدس و گمان‌های فراوانی در مورد نیمکت این باشگاه‌ها منتشر می‌شود. در میان این باشگاه‌ها، نساجی، هوادار، گل گهر و ملوان قطعا با تغییراتی روبه‌رو خواهند شد و استقلال نیز به احتمال فراوان سراغ سرمربی جدیدی می‌رود.

دیگر باشگاه‌ها نیز وضعیت نامشخصی دارند و هم امکان بقای سرمربی فصل قبل وجود دارد و هم گزینه‌های جذب سرمربی جدید روی میز است. هوادار و گل گهر با مربیان جدید خود به توافق رسیده‌اند، منصوریان به کارش در فولاد ادامه می‌دهد و اگر گل محمدی را در پرسپولیس ماندگار بدانیم، این تیم‌ها در کنار سپاهان و تراکتور وضعیتشان مشخص است و 10 تیم دیگر نیز در اندیشه انتخاب مربی جدید هستند.

در زیر به آخرین شرایط تیم‌های لیگ برتر و نیمکت‌هایشان می‌پردازیم:

* پرسپولیس:
با وجود کسب سه گانه، اما یحیی گل محمدی وضعیت نامشخصی دارد. سرمربی موفق پرسپولیس در روزهای گذشته طی صحبت‌هایی که با برخی رسانه‌ها داشت، به شایعات جدایی خود قوت بخشید. او حتی اعلام کرد که ممکن است نیم فصل را مشغول استراحت شود و قهرمان لیگ برتر برخلاف فصول گذشته، وضعیت نامشخصی دارد. هر چند که افشین پیروانی مدعی شد که هیچ فردی از تیم فصل گذشته پرسپولیس جدا نمی‌شود اما واقعیت این است که ماندن یحیی گل محمدی با وجود داشتن یک فصل قرارداد، نامشخص است.

1882549

* استقلال:
با توجه به حکم محرومیت چهار ماهه ریکاردو ساپینتو، باید جدایی او از استقلال را قطعی بدانیم. هر چند که پیش از این حکم نیز سرپرست مدیرعاملی آبی‌ها تمایل چندانی به ادامه همکاری با مرد پرتغالی نداشت. کریمی به دنبال برگزاری مجمع عمومی باشگاه در تاریخ 16 خرداد است تا پس از دریافت حکم مدیرعاملی، با گزینه‌های موردنظرش وارد مذاکره شود. در شرایطی که گفته می‌شود آبی‌ها گزینه‌های خارجی را مدنظر دارند، اما با توجه به بدهی‌های سنگین باشگاه، حضور یک مربی ایرانی روی نیمکت استقلال بعید نیست. جواد نکونام، علیرضا منصوریان و مهدی رحمتی می‌توانند سرمربیان ایرانی مدنظر مدیران باشند.

1882953

* نساجی:
نماینده ایران در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا وضعیت پیچیده‌ای دارد. پس از جدایی حمید مطهری، مدیران باشگاه با کارلوس هرناندس به توافق رسیدند که او نیز نتایج اسف‌باری به دست آورد و از این تیم جدا شد. شایعات زیادی درباره نیمکت این تیم به گوش می‌رسد. در صورت جدایی مهدی رحمتی از آلومینیوم، او گزینه نخست مدیران قائمشهری است. ضمن اینکه از ساکت الهامی به عنوان دیگر مربی مدنظر نساجی یاد می‌شود.

1883403

* آلومینیوم:
مهدی رحمتی هنوز با اراکی‌ها قرارداد دارد. با این حال او نیز وضعیت نامشخصی برای فصل بعد دارد. گفته می‌شود که نساجی به شدت پیگیر وضعیت اوست و چنانچه که رحمتی تصمیم به ترک اراک بگیرد، راهی قائمشهر می‌شود. وضعیت این سرمربی جوان و آینده‌دار به تصمیم او و مالکان کارخانه بستگی دارد ولی احتمال جدایی او در حال حاضر بیشتر است.

1868091

* فولاد: 
علیرضا منصوریان هنگام قبول هدایت فولاد در ۱۰ مسابقه پایانی لیگ بیست و دوم، با عقد قرارداد یک و نیم ساله به اهواز رفت تا علی‌رغم تمامی شایعات، به عنوان سرمربی همراه با فولاد کار خود را در لیگ بیست و سوم شروع کرده و به دنبال تقویت تیمش در فصل نقل و انتقالات است. در این بین اما اخباری مبنی بر تمایل برخی از تیم‌ها برای استخدام علیرضا منصوریان وجود دارد که طبق پیگیری خبرنگار ورزش سه، این مربی به دنبال ادامه کارش در فولاد است.

1881099

* گل گهر:
پس از پایان کار سعید الهویی در سیرجان، مدیران گل گهر مذاکراتی را با چند سرمربی خارجی آغاز کردند. ماریوس اوزونیدوس، مربی یونانی که تجربه هدایت آا‌ک آتن، پانیونیوس، آپوئل و ... را دارد، گزینه اصلی تیم سیرجانی است و چنانچه اتفاق خاصی رخ ندهد، او به صورت رسمی و به عنوان جانشین امیر قلعه نویی معرفی خواهد شد.

1883401

* مس رفسنجان:
با وجود صحبت‌های اعضای هیئت مدیره مس مبنی بر تمایل برای حفظ محمد ربیعی، اما این سرمربی موفق از چند تیم مختلف پیشنهاداتی را دریافت کرده است. ربیعی نیز درباره ادامه همکاری با مسی‌ها اعلام کرده بود ابتدا باید بودجه باشگاه مشخص شود تا مشکلات فصل قبل را نداشته باشند. گزینه اول مدیران مس رفسنجان تمدید قرارداد با محمد ربیعی است، اما اگر نتوانند این مربی را با توجه به پیشنهاداتی که دارد، راضی به ادامه همکاری کنند، این موضوع به زودی مشخص می‌شود و آنها به سراغ گزینه‌های بعدی خود می‌روند.

1856997

* ذوب آهن: 
با وجود اعلام مدیرعامل ذوب آهن مبنی بر اینکه مهدی تارتار تنها گزینه برای ادامه کار است، اما صحبت‌هایی نیز با قاسم حدادی صورت گرفته است و او به نیمکت تیم نزدیک است اما تارتار نیز همچنان شانس ادامه کار در این تیم را دارد. قرار است که مدیران ذوب آهن از میان این 2 گزینه، تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنند.

1872402

* ملوان: 
پس از جدایی زارع از ملوان، پژمان نوری و اشکان پوررشید به همراه چند تن از اعضای هیئت مدیره باشگاه تلاش کردند تا مازیار را از این تصمیم منصرف کنند، اما با پافشاری سرمربی جوان مبنی بر جدایی از ملوان رو به رو شدند. حالا اما اعضای هیئت مدیره پس از قطعی شدن جدایی زارع همگی، بر روی یک نام اتفاق نظر دارند و آن شخص کسی نیست جز پژمان نوری. در این رابطه خود نوری نیز در صورت فراهم شدن شرایط مالی، تمایل ضمنی خود برای نشستن بر روی نیمکت ملوان اعلام کرده است.

1879610

* پیکان: 
پیکان یکی از تیم‌هایی است که وضعیت نیمکتش برای فصل بعد تا حدودی مشخص است. قرار بود جلسه دوم مجتبی حسینی با مدیران پیکان روز سه‌شنبه هفته قبل برگزار شود اما به دلیل درگذشت مادر حمید عباسی، مدیرعامل باشگاه و سفرش به خارج از تهران و تعطیلی چند روزه این جلسه، به اواخر هفته جاری موکول شد. در جلسه اول که حدودا ۱۰ روز پیش به انجام رسید، صحبت‌های خوبی انجام شده و در صورتی که توافق بر سر برخی جزئیات انجام شود، شاهد تمدید قرارداد مجتبی حسینی خواهیم بود. باید این نکته را خاطرنشان کرد که دو طرف به ادامه همکاری تمایل زیادی دارند و به احتمال فراوان، مجتبی حسینی را برای سومین سال متوالی روی نیمکت پیکان می‌بینیم.

1877359

* هوادار: 
پس از جدایی ساکت الهامی از هوادار، مدیران باشگاه نیز بلافاصله با گزینه‌های مدنظر خود وارد مذاکره شدند و در این میان صحبت‌ها با محمود فکری موفقیت‌آمیز بوده و به احتمال بسیار زیاد او را روی نیمکت این تیم خواهیم دید.

1881859

* صنعت نفت:
عبدالله ویسی کار بزرگی در صنعت نفت انجام داد و توانست تیمی که تا مرز سقوط رفته بود را در لیگ ماندگار کند. با این حال، وضعیت او برای فصل بعد نامشخص است. او جلساتی را با مدیر پالایشگاه آبادان و مدیران باشگاه برگزار کرده و خواستار دریافت بودجه بیشتری برای جذب بازیکنان توانمند است. قرار بود که ویسی تا پایان هفته قبل پاسخ نهایی خود را به مدیران باشگاه بدهد که این اتفاق هنوز صورت نگرفته است.

1877073

* استقلال خوزستان:
فردای صعود به لیگ برتر، سرمربی موفق خوزستانی‌ها جلسه‌ای را با مدیران باشگاه برگزار کرد. سیروس پورموسوی بعد از هدایت تیم استقلال خوزستان در یک فصل سخت و طاقت فرسا که با چالش‌های زیادی برای او همراه بود، موفق شد آبی‌ها را به لیگ برتر بازگرداند ولی ادامه همکاری او با این تیم قطعی نیست. پورموسوی منتظر بودجه مصوب باشگاه است تا در این خصوص تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند.

1790431

* شمس آذر:
با وجود استعفای سعید دقیقی پس از صعود به لیگ برتر، اما مدیران باشگاه همچنان خواستار ادامه همکاری با این سرمربی جوان هستند. هفته گذشته بود که قائم مقام باشگاه شمس‌آذر قزوین گفت که این تیم خانه سعید دقیقی است و همچنان او گزینه اول و آخر باشگاه است. او اعلام کرد که تا چند روز آینده سرمربی شمس‌آذر برای حضور در لیگ برتر مشخص خواهد شد و یک هفته از این نقل قول گذشته اما همچنان این تیم وضعیت بلاتکلیفی دارد.

1785133

دیدگاه‌ها