کد خبر : 1941977 | 14 خرداد 1402 ساعت 22:03 | 12.9K بازدید | 32 دیدگاه

رئال 1-1 بیلبائو: نایب‌قهرمانی با آخرین گل بنزما

رئال مادرید در هفته پایانی لالیگا در مقابل اتلتیک بیلبائو به تساوی 1-1 رسید و با توجه به تساوی اتلتیکو مادرید در بازی همزمان با ایستادن در رتبه دوم به کار خود در لالیگا پایان داد.

رئال 1-1 بیلبائو: نایب‌قهرمانی با آخرین گل بنزما

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید در هفته سی و هشتم لالیگا در خانه خود برنابئو به مصاف اتلتیک بیلبائو رفت. رئال ابتدا با گل سانست از اتلتیکو عقب افتاد ولی با گلی که کریم بنزما از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند به بازی برگشت و در نهایت با تساوی 1-1 به کار خود پایان داد.

این بازی برای رئال اهمیت زیادی داشت چرا که در صورت لغزش سفیدپوشان احتمال اینکه رئال رتبه دوم جدول را به اتلتیکو مادرید واگذار کند وجود داشت. اما دیدار امشب از جهت دیگری هم برای رئالی‌ها مهم بود. این دیدار حکم بازی خداحافظی کریم بنزما را داشت که به صورت رسمی از رئال جدا شده و برای آخرین بار با پیراهن این تیم در میدان حضور داشت.

1883436
1883437
1883438

اولین موقعیت جدی این بازی یک پنالتی در اختیار اتلتیکو قرار داد. در حالی که هواداران رئال با فرا رسیدن دقیقه 9 مشغول تشویق بنزما، بازیکن شماره 9 تیم‌شان، بودند داور در سوت خود دمید و به سود اتلتیک اعلام پنالتی کرد. تیم مهمان یک کرنر را روی دروازه رئال ارسال کرد. توپ قبل از اینکه به ایناکی ویلیامز برسد به دست‌های باز تونی کروس برخورد کرد و داور تشخیص داد که در این صحنه یک پنالتی باید به سود اتلتیک اعلام شود. وسگا پشت توپ ایستاد و ضربه‌ای کات‌دار شلیک کرد اما کورتوا با دو دست خود توپ را دفع کرد تا اتلتیک بیلبائو نتواند در دقیقه ۱۰ بازی خداحافظی کریم بنزما را خراب کند.

1883439
1883440

اولین شوت رئال به سمت دروازه بیلبائو در این بازی در دقیقه 24 توسط وینیسیوس شلیک شد. او ازسمت چپ به سمت مرکز حرکت کرد و فضایی کوچک برای خود ایجاد کرد. او سپس شوتی کم‌ارتفاع شلیک کرد اما اونای سیمان موفق شد شوت او را مهار کند.

اما در دقیقه 30 بیلبائو صاحب موقعیت دیگری شد. بازیکنان رئال فضای کافی برای پیشروی در اختیار یوری گذاشتند و او تا مرز محوطه جریمه حرکت کرد و شوتی پرقدرت شلیک کرد که کورتوا موفق به دفع آن شد.

در آخرین دقیقه نیمه اول رئالی‌ها با یک پاس عمقی خوب رودریگو را صاحب توپ کردند. ستاره برزیلی از مدافعان عبور کرد و سعی کرد اونای سیمون را هم جا بگذارد اما دروازه‌بان بیلبائو با یک دست توپ را از مقابل پای رودریگو دور کرد.

نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید و دو تیم به رختکن رفتند. در این نیمه از بنزما، وینیسیوس و رودریگو عملا حرکت خاصی دیده نشد و به نظر می‌رسید آنها انگیزه کافی ندارند.

بیلبائو مزد بازی بهترش در شروع این نیمه را خیلی زود گرفت. سبایوس با اشتباه توپ را به حریف واگذار کرد و هررا توپ را به اویهان سانست رساند که شوت اول او را کورتوا دفع کرد. اما او با واکنشی سریع خودش را به توپ رساند تا توپ برگشتی را به سقف دروازه رئال مادرید بکوبد.

1883441
1883442

در دقیقه 57 اتلتیک به زدن گل دوم بسیار نزدیک شد. کندی خط دفاعی رئال فرصت خوبی در اختیار وسگا گذاشت و او اینیاکی ویلیامز را در مرز محوطه جریمه صاحب توپ کرد. اگر جلو آمدن سریع کورتوا نبود شوت ویلیامز به گل دوم بیلبائو تبدیل می‌شد.

در دقیقه 71 رئال صاحب یک ضربه آزاد شد. ارسال اول به درون محوطه جریمه را بازیکنان بیلبائو دفع کردند اما توپ را رئالی‌ها جمع کرده و دوباره به محوطه جریمه حریف برگرداندند. میلیتائو و یوری برای نبرد هوایی تلاش کردند و مدافع برزیلی رئال در حالی که صورتش را گرفته بود به زمین افتاد. داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد. بنزما که بازی آخرش با پیراهن رئال را پشت سر می‌گذاشت پشت توپ ایستاد و با خونسردی مثال زدنی توپ را به وسط دروازه اونای سیمون کوبید تا کار به تساوی کشیده شود.  

1883443
1883444
1883445

دو دقیقه بعد کریم بنزما تعویض شد و در دقیقه 74 جایش را به لوکا مودریچ داد تا گل دو دقیقه قبل او به آخرین گل بنزما برای رئال مادرید تبدیل شود.

1883446
1883447

در دقایق بعدی اتلتیک صاحب یک فرصت خوب دیگر شد. ویلیامز در درگیری با رودیگر موفق شد توپ را به مونیان بسپارد و شوت کات‌دار او را کورتوا با نوک انگشت‌هایش دفع کرد.

در دقایق پایانی شوامنی در میانه زمین توپ‌ربایی کرد و پاس عمقی خوبی برای وینیسیوس فرستاد. در حالی که اونای سیمون از دروازه بیرون آمده بود مهاجم برزیلی از او عبور کرد و دروازه خالی بیلبائو را باز کرد اما پرچم کمک‌داور نشان داد وینی در آفساید قرار داشته است.

1883448

تا آخرین دقایق و با توجه به پیش افتادن اتلتیکو مادرید مقابل ویارئال و با توجه به 1-1 بودن نتیجه دیدار رئال مادرید مقابل بیلبائو رئال مادرید نایب‌قهرمانی را از دست داده بود ولی اتلتیکو در وقت‌های تلف‌شده از  ویارئال گل خورد تا دیدار آن دو تیم با تساوی 2-2 به پایان برسد. به این ترتیب رئال مادرید در نهایت 78 امتیازی شد و با یک امتیاز بیشتر از اتلتیکوی 77 امتیازی فصل را با کسب رتبه دوم جدول به پایان برد. 

دیدگاه‌ها