کد خبر : 1942294 | 16 خرداد 1402 ساعت 16:24 | 184.6K بازدید | 116 دیدگاه

در روز سردرگمی، استرس و اشتباهات متعدد

شکست ایران: جو سالن خیلی سنگین بود!

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در لیگ ملت‌ها 2023 مغلوب ژاپنی شد که حمایت بیش از 10 هزار تماشاگر را در سالن مسابقه به‌همراه داشت.

شکست ایران: جو سالن خیلی سنگین بود!

به گزارش "ورزش سه"، مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها 2023 از امروز (سه‌شنبه 16 خرداد) با حضور 16 تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی در گروه مردان آغاز شد. هفته نخست این رقابت‌ها به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن از 16 تا 21 خرداد پیگیری می‌شود و در دومین مسابقه روز نخست شهر ناگویا، تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن (میزبان) مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند.

این مسابقه در سالن گایشی ناگویای ژاپن برگزار شد که از سال 2007 تاسیس شده و 10 هزار نفر گنجایش داشت و ژاپنی‌ها برای حمایت از تیم خود تمام قد در سالن حاضر شدند و ظرفیت آن را تکمیل کردند.

ویدئو: 302888

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها 2023 سه بر صفر مغلوب ژاپن شد تا در نخستین گام امتیازی به دست نیاورد. در ست نخست بهروز عطایی از ترکیب سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، پوریا حسین‌خانزاده، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا حضرت‌پور، امین اسماعیل‌نژاد و محمد ولی‌زاده استفاده کرد و در ابتدای این ست ژاپنی‌ها سه امتیاز متوالی به دست آوردند تا سرمربی ایران مجبور به استفاده از وقت استراحت فنی شود.

تیم ایران در ست نخست 25 بر 16 مغلوب میزبان شد که استرس بازی نخست و حضور تماشاگران بی‌شمار در این نتیجه تاثیرگذار بود. ایران در ست اول تمرکز کافی نداشت و خیلی زود از حریف عقب افتاد تا در نهایت تنها شانزده امتیاز در شروع کار خود کسب کند‌.

1883960

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ست دوم را با یک تغییر در ترکیب آغاز کرد و مرتضی شریفی جایگزین امیرحسین اسفندیار شد. رقابت دو تیم از ابتدای این ست پایاپای پیش رفت و در امتیاز 6 بر 5، ایران از حریف پیش افتاد. برتری تیم ایران در ست دوم تا امتیاز 15 ادامه داشت تا دو تیم در این امتیاز برابر شوند. اشتباهات عجیب و باورنکردنی در زمانی که ایران سه پوئن جلو بود و می‌توانست با حفظ برتری برنده ست دوم شود، باعث تساوی کار و در ادامه جلو افتادن سامورایی‌ها شد.

در امتیاز 23 بر 20 به سود ژاپن، عطایی دو تعویضه انجام داد و محمدطاهر وادی و علی حاجی‌پور را به میدان آورد تا امتیاز 21 برای ایران به دست آید. مردان والیبال ایران در نهایت نتیجه این ست را 25 بر 22 به حریف واگذار کردند تا از نظر ست شماری ژاپن دو بر صفر پیش بیفتد. در پایان این ست بر اساس مقررات جدید لیگ ملت‌ها، زمین دو تیم جابه‌جا شد تا در ادامه ملی‌پوشان کشورمان در سمت دیگر تور با حریف روبه‌رو شوند.

1883938

تیم ایران ست سوم را با دو تغییر نسبت به ست دوم آغاز کرد و محمدجواد معنوی‌نژاد و محمدطاهر وادی از ابتدای ست به جای خانزاده و کریمی به میدان آمدند. ملی پوشان کشورمان در این ست نیز 25 بر 19 مغلوب حریف قدرتمند خود شدند تا در مجموع سه بر صفر نتیجه را به تیم میزبان واگذار کنند. در این ست نیز اگرچه بازی در امتیازات ابتدایی برابر دنبال می‌شد اما اختلاف شش امتیازی در میانه‌های ست خبر از اولین برتری ژاپن در لیگ ملت‌ها را می‌داد.

گروتودرست اپامینوداس از کشور یونان و اوکا سینیسا از کشور بوسنی و هرزگوین این مسابقه را به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت کردند که به مدت 89 دقیقه طول کشید.

پرواضح است که ایران نیاز به تمرکز بیشتر و رسیدن به نظم و هارمونی در این مسابقات دارد. بازیکنان جدید تیم ملی همچون محمد ولی‌زاده، پوریا حسین‌خانزاده، علی حاجی‌پور و شهروز همایونفرمنش نیاز به تجربه بیشتری دارند و در این بازی نتوانستند آنطور که باید قابلیت‌های‌شان را نشان دهند. بدون شک قدیمی‌ترهای تیم ملی نیز بیش از این توانایی دارند. ضمن اینکه کم شدن خطاها و اشتباهات فاحش می‌تواند در ادامه راه مسیر ایران را دگرگون کند‌.

ژاپن در این مسابقه تیم شایسته‌ای بود که با درخشش مهره‌هایی چون ایشیکاوا و ران تاکاهاشی و‌‌... با تسلط فوق‌العاده ایران را زمین‌گیر کرد و ۳ امتیاز ارزشمند به دست آورد.

1883961

تیم ملی والیبال ایران ساعت 12:30 دقیقه روز پنج‌شنبه 18 خرداد در دومین دیدار خود در هفته نخست لیگ ملت‌ها برابر لهستان صف‌آرایی خواهد کرد. در نخستین مسابقه امروز این گروه نیز تیم بلغارستان سه بر دو مغلوب چین شد تا به یک امتیاز این دیدار اکتفا کند.

دیدگاه‌ها