کد خبر : 1942330 | 16 خرداد 1402 ساعت 19:06 | 35.5K بازدید | 16 دیدگاه

مردان مورد علاقه خداداد افشاریان:

جنجالی‌ترین داوران فوتبال ایران را بشناسید

این فصل 20 داور بیشتر از سایرین مورد توجه بودند و بیشتر قضاوت بازی‌های لیگ برتری را در اختیار گرفتند.

جنجالی‌ترین داوران فوتبال ایران را بشناسید

به گزارش "ورزش سه"، این فصل فوتبال ایران در سطح لیگ برتر و آزادگان در حالی به پایان رسید که احتمالا هر 33 باشگاه خود را در مسئله داوری، متضرر و محق می‌دانند. خداداد افشاریان و دستیارانش این فصل بیشترین میزان جنجال و اعتراض را در حیطه کاری خود تجربه کردند و تقریبا هر هفته با بیانیه آتشین تیم‌ها علیه داوران خود مواجه می‌شدند.

با این حال جالب است بدانید این فصل 43 داور در سطح لیگ برتر قضاوت کردند که با احتساب داورهای چهارم، این تعداد به 64 نفر افزایش پیدا می‌کند. حتی در این بین نام علیرضا فغانی هم دیده می‌شود که در هفته چهارم و پنجم قضاوت دو بازی را در اختیار داشت اما به سرعت با ترک ایران، راهی لیگ استرالیا شد.

نکته جالب اینکه در بین داوران نفرات زیادی هستند که در تست اول فصل رد شدند. در بین بیست داوری که بیشترین قضاوت را داشتند، محمدحسین زاهدی‌فر و اشکان خورشیدی این موقعیت را داشتند که البته در پایان فصل سوت فینال جام حذفی را هم در اختیار گرفتند.

* رکورد ویژه دکتر حیدری در آمار قضاوت
با احتساب بازی‌های جام حذفی، بیژن حیدری بیشترین تعداد داوری در سطح اول فوتبال ایران را دارد. این داور همدانی که گزینه قضاوت دربی جام حذفی نیز بود، 12 بار در لیگ برتر سوت زد و دو بازی جام حذفی را هم قضاوت کرد تا با 14 بازی رکورددار باشد. او همچنین دو بار در لیگ یک داوری گرفت و در مجموع فصل خوبی را سپری کرد و احتمالا گزینه بهترین داور فصل نیز خواهد بود.

1876939

* 12 قضاوت لیگ برتر، 6 بازی پخش زنده
امیر عرب‌براقی و موعود بنیادی‌فر نیز در لیگ برتر به اندازه بیژن حیدری سوت زدند اما جالب اینکه عرب‌براقی قضاوت جام حذفی نداشت و به جای آن 4 بار در لیگ یک سوت زد. نکته جالب در مورد عرب‌براقی و بنیادی‌فر اینکه با 6 بازی برای پرسپولیس و استقلال، رکورددار هستند که البته قضاوت‌هایشان جنجالی و پرماجرا بود.

* وحید کاظمی با یک تبصره در صدر جدول
وحید کاظمی یکی از بهترین داوران این فصل فوتبال ایران بود که شاید انتظار می‌رفت گزینه اصلی قضاوت فینال جام حذفی نیز باشد. او 11 بار در لیگ برتر به عنوان داور وسط حضور داشت و یک دربی را هم در نقش داور چهارم سپری کرد تا او نیز با یک تبصره کوچک به جمع داورانی اضافه شود که این فصل بیشترین قضاوت را داشته‌اند. وحید همچنین یک بار در جام حذفی و 2 بار در لیگ یک داوری کرد.

1829129

* رشد فوق‌العاده داور تهرانی در فصل جاری
کوپال ناظمی، این فصل بی‌سروصدا به جمع پرکارترین داوران فوتبال ایران پیوست. او 11 بازی در لیگ برتر قضاوت کرد که در بین آنها 4 بازی برای پرسپولیس و استقلال هم دیده می‌شود که با کمترین صحنه مشکوک سپری شد. کوپال یک بار در جام حذفی و سه بار در لیگ یک سوت زد تا با 15 داوری، جزو فعال‌ترین نفرات داوری فوتبال ایران لقب بگیرد.

* رکورددار قضاوت برای پرسپولیس و استقلال
پیام حیدری، حالا شاید آشناترین نام داوری برای طرفداران فوتبال باشد. کسی که با قضاوت دربی برگشت، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. با این حال پیام 11 بازی در لیگ برتر سوت زد که در این بین 6 دیدار برای پرسپولیس و استقلال بود و یک بازی هم به شهرآورد اختصاص داشت تا او بیشترین تعداد داوری برای دو تیم بزرگ فوتبال ایران را داشته باشد. او یک بازی جام حذفی و یک بازی لیگ یک هم داشت و همچنین پلی آف حساس صعود به لیگ آزادگان را هم سوت زد.

1871120

* چهره‌های آینده‌دار داوری ایران
امیر سامان سلطانی و مرتضی منصوریان که نامشان در بین 20 داور فعال ایران دیده می‌شود، شاید استعدادهای برتر قضاوت فوتبال ایران باشند که در سال‌های آینده بتوانند جای پای خود را در مسابقات بین‌المللی سفت کنند. امیر سامان این فصل 10 بازی لیگ برتر داور وسط بود و سه بار هم داور چهارم شد. منصوریان هم که یک قضاوت جنجالی برای پرسپولیس داشت، بعد از بدل شدن به داور الیت، با 6 بازی لیگ برتر خود را به جمه بیست نفر فعال رساند.

دیدگاه‌ها