کد خبر : 1942497 | 17 خرداد 1402 ساعت 14:31 | 16.9K بازدید | 4 دیدگاه

فیرپلی مالی، تصمیم رو به جلو و درستی بوده است

دفاع وزیر ورزش از قانون پر سر و صدای فدراسیون

وزیر ورزش اعلام کرد که فیرپلی مالی در فوتبال ایران تصمیم درستی است تا میان باشگاه‌های ورزشی اختلاف مالی نباید سنگین باشد

دفاع وزیر ورزش از قانون پر سر و صدای فدراسیون

به گزارش "ورزش سه"، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیات دولت درباره قانون پر سر و صدای فیرپلی مالی در لیگ برتر فوتبال ایران گفت: یکی از راه‌های کنترلی که در دنیا برای باشگاه‌ها در نظر می‌گیرند این است که سقف بودجه تعیین می‌کنند که فاصله باشگاه‌ها در این زمینه زیاد نباشد و از اصطلاحی تحت عنوان «فیر پلی مالی» استفاده می‌کنند. این واژه این را می‌گوید که میان باشگاه‌های ورزشی اختلاف مالی نباید سنگین باشد بنابراین باید یکسری راه‌های کنترلی وجود داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما در سال گذشته لیگی را پشت سر گذاشتیم که یک باشگاه با بودجه ۲۷ میلیارد تومان و باشگاه دیگری نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده بودند که در نهایت هم قهرمان نشدند.

سجادی عنوان کرد: با احتساب اینکه تیمی که ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند هزینه‌های دیگری مانند هتل، هواپیما، پاداش، دستمزد برای سایر کارکنان و حقوق باشگاه را هم دارد و این عدد ممکن است به ۵۵۰ یا ۶۰۰ میلیارد تومان هم برسد. این در دنیا همان عدم رعایت فیر پلی مالی است.

وی تصریح کرد: در دنیا راهکارها و ساز و کارهایی را قرار داده‌اند که این اعداد و ارقام تناسبی با یکدیگر داشته باشند و تصمیمی هم که فدراسیون فوتبال گرفته است تصمیم رو به جلو و درستی بوده است.

وزیر ورزش و جوانان درباره حضور مربیان و بازیگران خارجی بدون دریافت ارز گفت: فدراسیون فوتبال راهکارهایی در این زمینه اندیشیده است و هر موضوعی که به تقویت ریال، بنیه و هویت ما از داخل کمک کند با آن موافق هستیم.

سجادی یادآورشد: نوع قراردادهایی که بسته می شود و مفادی که در قراردادها مدنظر قرار می‌گیرد، در این زمینه تاثیرگذار است. حرفه‌ای‌گری باشگاه هم خیلی مهم است اینکه یک باشگاه در مفاد قراردادش چه نکاتی را درج کند که با اختلاف حقوقی مواجه نشود.

دیدگاه‌ها